تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۳۹۶۲

آیت‌الله هاشمی: فرزندان انقلاب به جان هم افتاده‌اند

(روزنامه اعتماد ـ 1395/04/24 ـ شماره 3574 ـ صفحه 1)

اين‌بار كه پس از سه سال براي صله‌رحم به زادگاهش سفر كرد از دستاوردهايي كه دولت مورد حمايتش در عرصه بين‌المللي به دست آورده بود خشنود بود. اين خوشحالي را در جاي جاي سخنراني‌اش مي‌شد ديد. اگر سه سال پيش در سفرش عده‌اي تلاش براي برهم زدن سخنراني‌اش داشتند اين‌بار او با دستي پر از دستاوردهاي دولتي به كرمان رفت كه شايد حمايت خود او از آن يكي از اصلي‌ترين عوامل روي كار آمدنش بود. دو ماه پيش رييس‌جمهور به كرمان رفته بود و با استقبال گسترده مردم مواجه شد. اين‌بار اما آيت‌الله هاشمي براي يك صله‌رحم پس از سه سال به كرمان رفت تا هم از دستاوردها بگويد و هم از آينده اميد بدهد. سفر آيت‌الله در نهايت به سفري به زادگاهش يعني رفسنجان نيز ختم خواهد شد. اين سفر او شايد بيشتر از اين حيث متفاوت باشد كه اين‌بار او زادگاهش را در روزهايي مي‌بيند كه به گفته خودش خيالش راحت است. مي‌داند مردم آگاه شده‌اند و خود مي‌دانند كه چه بايد انتخاب كنند. همين خيال راحت هم موجب شد كه نگاه رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام نگاهي مثبت باشد.

براي صله‌رحم آمده‌ام

نخستين اظهارات آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در فرودگاه كرمان بود؛ جايي كه پس از استقبال امام جمعه، استاندار كرمان و جمعي از مسوولان استان وارد كرمان شد و در حلقه خبرنگاران قرار گرفت. او آنجا در پاسخ به علت سفرش گفت: «سفرم به كرمان كاملا معمولي است و براي صله‌رحم به استان كرمان آمده‌ام و همواره اين مهم را انجام داده‌ام.» وي ادامه داد: «همچنين در سفر به كرمان در هفتمين نشست‌ هماهنگي و پايش امور استان‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي و بررسي اقدامات و برنامه‌هاي اين دانشگاه در سال جاري شركت مي‌كنم. با توجه به اينكه دولت يازدهم به دنبال تحولي بزرگ در حوزه اقتصادي كشور ازجمله شكستن ركود و رونق اقتصادي است، بنابراين برنامه‌هاي استان كرمان در اين زمينه مورد بررسي قرار مي‌گيرد»

بايد آرام آرام جلو رويم

سخنراني بعدي آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در نشست صميمانه با مسوولان دانشگاه آزاد اسلامي كشور و مديران استان كرمان در سالن شهيد مرتضوي استانداري بود.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله هاشمي در اين نشست اظهاراتش را به مشكلاتي كه امروز ديگر نيست شروع كرد و گفت: امروز مشكلي براي كشتي‌هاي ما در هيچ جاي دنيا نيست و مي‌توانند به راحتي بارگيري كنند، تحويل بگيرند و پهلو بگيرند و براي هواپيماهاي ما نيز همين گونه است. وي ادامه داد: هم‌اكنون بسياري از بانك‌هاي بزرگ با ما همكاري دارند و تنها چند بانك بزرگ در دنيا با امريكا هستند كه ما به آنها اعلام كرده‌ايم با امريكا نمي‌خواهيم به آن نحو فعاليت كنيم. وي تاكيد كرد: بايد آرام آرام جلو رويم كه آنها خيال نكنند به ما امتياز داده‌اند زيرا همه آنها حق ما بوده است. وي خاطرنشان كرد: موضوع بمب هسته‌اي، بهانه آنها بوده است. او اما بعد از آنچه دولت مورد حمايتش انجام داده گفت و تاكيد كرد: دولت كار اساسي كرد و تحريم‌ها را شكست و اين كار هنوز جريان دارد كه امريكايي‌ها گفتند حقوق بشر و مبارزه با ترورريسم را بپذيريد و ما اين را قبول نداريم زيرا ما از فلسطيني‌ها به عنوان مظلوم‌ترين مردم دنيا حمايت مي‌كنيم و از حزب‌الله نيز حمايت مي‌كنيم زيرا خطر اسراييل را محدود مي‌كند و اسراييلي‌ها تروريسم هستند و آنها در رسانه‌هاي‌شان فريبكاري مي‌كنند. وي به مشكلات انقلاب اسلامي در بدو شكل‌گيري اشاره كرد و گفت: هيچ كشور و دولتي مانند ما دچار ترورهاي خطرناك نشده است زيرا رياست‌جمهوري و بهترين مديران ما در سال‌هاي ابتداي انقلاب شهيد شده‌اند.

فكر مي‌كنند كار خوبي مي‌كنند كه با برجام مخالفت مي‌كنند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اما بازهم به كوته بيني‌هاي برخي در داخل اشاره كرد و گفت: اكنون يك ظلم تبليغاتي عليه ما به دليل برخي كوته نظري‌ها در داخل كشور صورت مي‌گيرد.

وي افزود: برخي‌ها فكر مي‌كنند كار خوبي مي‌كنند كه با برجام مخالفت مي‌كنند در حالي كه دولت بعد از برجام، در كاهش تورم نيز كارهاي خوبي انجام داده است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني گفت: دولت از امسال وارد بخش جديدي مي‌شود كه رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت. وي افزود: رونق اقتصادي و اشتغال با هم هستند و بدون رونق اقتصادي نمي‌توان اشتغال ايجاد كرد. وي با تاكيد بر اينكه تكيه ما بايد بر مردم باشد عنوان كرد: انقلاب اسلامي نيز تنها با مردم پيروز شد و ما در آن زمان هيچ حمايت خارجي نداشته‌ايم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اما در ادامه از آنچه از گذشته به ارث رسيده است نيز گفت و تاكيد كرد: بخشي از امنيت امروز كشور مربوط به اين است كه مردم به نظام وفادار هستند و جايي كه مردم به نظام وفادار باشند نفوذ تروريست‌ها سخت است و نيروهاي امنيتي نيز به خوبي هوشيار هستند. وي اظهار كرد: در منطقه‌اي كه هر روز مي‌بينيم تعداد زيادي افراد جان خود را از دست مي‌دهند و مجروح مي‌شوند، كشور ما امنيت خود را حفظ كرده كه اين امر حاصل همراهي مردم و تلاش نيروهاي نظامي است.

وي با اشاره به نقدينگي‌هاي عظيم بانكي در كشور ادامه داد: تا سال گذشته ٩٠٠ هزار ميليارد تومان نقدينگي در كشور وجود داشته كه اين نقدينگي در بانك‌هاست. هاشمي‌رفسنجاني گفت: اين گنجينه عظيم تيغ دولبه شده كه يك طرف آن تورم و يك لبه آن اين است كه آن را به درستي در قالب تسهيلات به كارآفريناني پرداخت كنيم كه مي‌توانند در زمينه توليد راهگشا باشند.

وي تصريح كرد: در زمينه توليد، رقباي جدي در خارج از كشور داريم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به كارهاي ابتكاري انجام‌شده در استان كرمان افزود: هم‌اكنون قلعه گنج الگو شده است و اگر به همين شيوه در تمام كشور مردم و شركت‌هاي توانمند را به صحنه آوريم و جلوي بروكراسي را بگيريم به سرعت جلو مي‌رويم زيرا ما ظرفيت كمي نداريم. وي خاطرنشان كرد: در اين مدت حدود ١٥ هزار كارخانه تعطيل شده يا نيمه جان هستند كه بايد احيا شوند. هاشمي‌رفسنجاني گفت: بانك‌ها پول‌هايي را كه به جاهاي بيخود مي‌روند بايد به كساني بدهند كه كارآفريني مي‌كنند. وي عنوان كرد: يكي از بدترين تصميم‌ها اين بود كه به افراد داراي معوقه تسهيلات نمي‌دهند زيرا اگر به بدهكاران تسهيلات ندهيد روز به روز بدهكارتر و ورشكست مي‌شوند.

وي گفت: بايد به صورت اداره شده تسهيلاتي كه در اختيار كارهاي انگلي مي‌شود را براي راه‌اندازي كارخانه‌هاي نيمه تعطيل و تعطيل به كار‌گيريم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اين كار به سرعت شدني است و اگر براساس دستورالعمل رياست‌جمهوري اجرايي شود همه كارخانه‌ها راه‌اندازي مي‌شوند و كارگران آنها به كار خود برمي‌گردند.

دعواهاي سياسي و باندي در كشور اعتماد بيرون را كم مي‌كند

توصيه آيت‌الله به نداشتن نگاه باندي و داشتن وحدت اما بازهم در اين سخنراني او مطرح شد. او در اين مورد تصريح كرد: وجود دعواهاي سياسي و باندي در كشور اعتماد بيرون را كم مي‌كند و اين به ضرر همه است و همه بايد برادرانه و خواهرانه دست به دست هم داده و كشور را در مسير عمران مجدد قرار دهيم و مردم را از بهره‌هايي كه در كشور وجود دارد بهره مند كنيم. وي ادامه داد: در دانشگاه آزاد اسلامي از همكاران خوب شما در ميدان‌هاي مورد نياز مي‌شويم.

فرزندان انقلاب به جان هم افتاده‌اند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه جبهه‌بندي بدي در كشور پيدا شده و گروه‌هايي كه هر‌كدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانيت انقلاب به گونه‌اي است كه با حمايت‌هاي مردمي به راه خويش ادامه مي‌دهد.

به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به تفكري كه در دوران مبارزه، تلاش براي برپايي حكومت در زمان غيبت امام زمان (عج) را، تلاش براي برافراشتن پرچم ضلال مي‌دانستند، گفت: به آن گروه، ولايتيون مي‌گفتند و به گونه‌اي تبليغ مي‌كردند كه مي‌خواستند بين امام (ره) و مراجع تقليد فاصله بيندازند كه البته مردم، ياران و شاگردان امام (ره) نگذاشتند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اتفاق‌هاي ماه‌هاي آخر مبارزه، گفت: خداوند اجر نيروهاي مجاهدي را كه با احساس مسووليت وارد ميدان مبارزه شده بودند، داد و دل مردم را با انقلاب همراه كرد كه توانستيم اداره كشور را از دست اجانب و استبداد بيرون بياوريم. او با يادآوري مجموعه توطئه‌ها، شورش‌ها، تجزيه‌طلبي‌ها و نهايتا جنگ تحميلي، گفت: در همه اين مراحل خداوند به خاطر خلوصي كه در نيروهاي پيشتاز انقلاب و شخص امام (ره) بود، به كمك مردم آمد تا از گردنه‌هاي سخت عبور كنند.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني افزود: كشور بعد از جنگ در دوران سازندگي، در ريل توسعه اقتصادي افتاد و سپس دولتي آمد كه در كنار ادامه طرح‌هاي سازندگي، به توسعه سياسي نيز مي‌پرداخت كه البته برنامه آن در دولت سازندگي در قالب برنامه‌هاي اول، دوم، سوم و چهارم پنج ساله آمده بود. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خويش با اشاره به سير تدريجي اتفاقات در دولت‌هاي پس از جنگ، گفت: در مقطعي، همان‌هايي كه در زمان مبارزه به انقلاب معترض بودند، با قديس‌سازي، دولت هشت سال قبل را بر كشور تحميل كردند كه همگان از اقدامات تخريبي آنان در ابعاد داخلي و خارجي خبر دارند كه البته براي جلوگيري از گسترش نا‌اميدي در جامعه، مواردي را افشا مي‌كنند. او دولت تدبير و اميد را نتيجه هوشياري سياسي مردم دانست و گفت: مسووليت اجرايي كشور به مسير اصلي انقلاب برگشت.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به گسترش اختلاف‌هاي داخلي گفت: متاسفانه جبهه‌بندي بدي در كشور پيدا شده و گروه‌هايي كه هر كدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانيت انقلاب به‌گونه‌اي است كه با حمايت‌هاي مردمي به راه خويش ادامه مي‌دهد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به مسائل اقتصادي، برگشت رونق توليد و حل مشكل بيكاري را از ضرورت‌ها دانست و خطاب به مديران و مسوولان حاضر در جلسه، گفت: شما به عنوان تصميم‌گيران مسائل مختلف در استان‌ها توجه داشته باشيد كه اگر نيروهايي مايل به همكاري هستند و مي‌توانند خلأ‌ها را پر كنند، به آنان ميدان بدهيد.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=48752

ش.د9501397
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات