صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۴۲۱۹

اخبار

۱- وحشت تل‌آویو از مشارکت حماس در انتخابات
گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی حاکی است که تصمیم حماس برای شرکت در انتخابات شورای شهر در کرانه باختری، رژیم صهیونیستی را غافلگیر و دستپاچه کرده است. به گزارش «الحیات»، این تصمیم حماس تمام طرح‌های مربوط به سیاست کرانه باختری را که دو ماهی است ارتش رژیم صهیونیستی و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ روی آن کار می‌کنند، به هم ریخته است. اینها به جای اینکه به روز پس از رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فکر کنند، اکنون با تشکیلات خودگردان یک نگرانی مشترک دارند و آن، این است که جنبش اسلامی شاخه دانشجویی حماس در کرانه باختری پیروزی پررنگی در این انتخابات کسب کند و بر شورای شهرهای مجاور با شهرهای تحت اختیار صهیونیست‌ها مسلط شود؛ موضوعی که می‌تواند به مبارزات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی کمک ویژه‌ای کند و این رژیم را بیش از پیش در موضع ضعف قرار دهد.
۲- واکنش وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به اظهارات اوباما درباره برجام
پس از اینکه رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، حتی مقامات اسرائیلی [صهیونیستی] و دستگاه‌های اطلاعاتی آن به اهمیت توافق هسته‌ای و نتایج مثبت آن اذعان کرده‌اند، وزارت جنگ این رژیم در بیانیه‌ای بی‌سابقه ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته‌ای با ایران، این توافق را به توافق‌نامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد! به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» تاکنون مقام‌های وزارت دفاع این رژیم می‌گفتند که ایران توافق هسته‌ای را نقض نکرده و تنها درباره نیت ایران در قبال این توافق ابراز نگرانی می‌کردند؛ اما وزارت جنگ با این بیانیه جدید از مسیر قبلی خود فاصله گرفته است. در این بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه ایران به صراحت و با افتخار اعلام می‌کند که هدفش نابود کردن اسرائیل است، از قدرت روزافزون ایران ابراز نگرانی کرده است.
۳- دولت برای یارانه ناله می‌کند، اما حواسش به حقوق‌های نجومی نیست
ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، دولت روحانی را به نداشتن صلاحیت اخلاقی متهم و تصریح کرد: دولتی که به مردم می‌گوید ٤٥ هزار تومان یارانه نگیرید تا بتوانیم برنامه‌های توسعه را پیش ببریم، از آن سو نمی‌تواند به مدیرانش بگوید شما هم باید فداکاری کنید، صلاحیت اخلاقی ندارد. این دولت از طبقه خاص و منافع طبقه خاصی حمایت می‌کند و منافع توده‌های مردم را نمی‌تواند بفهمد. وی افزود: آقای روحانی باید متوجه باشد که در ذهن مردم دولت ایشان همچون یک دولت فشل، ضعیف و امامزاده‌ای است که اصلاً معجزه نمی‌کند. اصغرزاده با بیان اینکه دولت باید فعالیت‌های بیشتری غیر از برجام داشته باشد، گفت: «سال ٩٢ پراگماتیسم یا عملگرایی جواب می‌داد، اما در سال ٩٦ جواب نمی‌دهد و باید گام‌های بیشتری به غیر از برجام برداشته شود.»
۴- جان کری: به دلیل تحریم‌ها هیچ رابطه بانکی با ایرانیان نداریم
«جان کری» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری «ان‌بی‌سی» درباره باج دادن به ایرانیان برای آزادی چهار زندانی و اینکه چرا نظر بیشتر مردم آمریکا با نظر دولت این کشور در این ماجرا فرق می‌کند، گفت: آزادی چهار تبعه آمریکایی، ارتباطی با دادن ۴۰۰ میلیون دلار به ایرانیان نداشته است. جان کری در پاسخ به این پرسش خبرنگار که چرا پول را به صورت نقد به ایران فرستادید تا این همه جنجال به پا شود، گفت: «چون نمی‌توانیم برای آنها چک بنویسیم. به دلیل تحریم‌ها، هیچ رابطه بانکی با ایرانیان نداریم. در حقیقت، همان اقداماتی که کنگره به کار بست تا مذاکرات سر بگیرد، شرایطی ایجاد کرد که مجبور شویم پول را به صورت نقد به ایران بفرستیم.»
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات