تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۴۷۱۳

امسال تخریب‌ها علیه من غوغا می‌كند

(روزنامه اعتماد ـ 1395/05/10 ـ شماره 3587 ـ صفحه 3)

يك سخنراني ديگر اما نه از جنس مسعوديه و ملارد بلكه از جنس جلسه‌اي كه در دانشگاه ايرانيان برگزار شد، در سكوت خبري و بدون حضور خبرنگاران و مردم عادي. روز پنجشنبه مشهد ميزبان محمود احمدي‌نژاد بود اما گويي جاي مهمان و ميزبان عوض شده بود. افرادي كه در جلسه سخنراني رييس دولت سابق حاضر شدند نه از هواداران عادي بودند و نه افرادي كه از طريق خبرها از اين برنامه اطلاع يافته باشند. كساني كه پاي صحبت‌هاي احمدي‌نژاد حاضر بودند براي حضور در اين جلسه دعوت شده بودند و هنگام ورود در صورتي كه نام‌شان در ليست مدعوين بود مي‌توانستند داخل بروند و در غير اين صورت با درهاي بسته مواجه بودند و از حضورشان ممانعت مي‌شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش داده كه ورود افراد به سخنراني احمدي‌نژاد در مشهد بر اساس ثبت كد ملي افراد در لپ‌تاپي است كه از قبل ليست دعوت‌شدگان در آن ثبت شده و با كد ملي مطابقت داده مي‌شود. به نظر مي‌رسد حلقه احمدي‌نژادي‌ها تمام تلاش خود را به كار بسته بودند تا نه‌تنها غيرخودي‌ها كه حتي مردم عادي هم در اين مراسم حضور پيدا نكنند، جلسه‌اي كه به گفته برخي از منابع رنگ و بوي انتخاباتي داشته و با حضور برخي مديران دولت قبل تشكيل شده است، تا به حال، هيچ يك از سفرهاي احمدي‌نژاد، انتخاباتي نبوده و وي نيز در هيچ جلسه‌اي، صحبتي در مورد انتخابات نداشته است». اگرچه نزديكان وي زير بار انتخاباتي بودن فعاليت‌هاي اخير احمدي‌نژاد نمي‌روند و به هر نحوي شده آن را تكذيب مي‌كنند اما حرف‌هاي او در چند سخنراني اخير و به ويژه آخرين سخنراني‌اش در مشهد خبر از اتفاقات ديگري مي‌دهد. روز پنجشنبه و در مشهد احمدي‌نژاد براي نخستين‌بار پس از اتمام دوره‌اش در پاستور در مقام دفاع برآمد و تمام قد از دولتش دفاع كرد، دفاعي كه البته با حمله به دولت روحاني همراه بود. مردي كه براي هيچ يك از انتقادهايي كه به او و دولتش وارد بود اهميتي نمي‌داد و حاضر به پاسخگويي در موردشان نبود حالا در مقام دفاع مي‌نشيند، گويي فصل انتخابات براي احمدي‌نژاد و يارانش بيش از هر چيز فصل دفاع از خود و تلاش براي تبرئه در افكار عمومي است.

دفاع از خود، اتهام به دولت

اين نخستين‌بار در سه سال گذشته است كه احمدي‌نژاد به صورت مستقيم و به وضوح به دولت روحاني حمله مي‌كند، پيش از اين در لفافه و با كنايه سخن مي‌گفت، حالا اما تيغ از روي مي‌كشد و دولت روحاني را متهم مي‌كند كه به انقلاب حمله مي‌كند و مي‌گويد: رمز حمله به دولت قبل حمله به انقلاب است. رييس دولت سابق كه اين روزها عملكردش حتي مورد انتقاد مدافعان اصولگراي ديروز نيز هست معتقد است دولت فعلي براي پوشاندن اشتباهات فاحش خود همه تقصير‌ها را مي‌اندازد بر دوش دولت قبل. به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد دوست دارد در نگاه مردم مظلوم جلوه كند، آنجايي كه مي‌گويد: اين دولت بيشترين هجمه و فشار را در طول تاريخ تحمل كرده است. يك جريان عليه خط امامت در طول تاريخ و صدر اسلام فعال هستند و همين جريان نيز اين هجمه را عليه دولت‌هاي نهم و دهم ايجاد كردند. يعني دولت‌هاي نهم و دهم هيچ نقطه سفيد و عملكرد مثبتي نداشت؟ تمامي تهمت‌ها از جمله ضد ولايت فقيه بودن، بهايي بودن و غيره را به اين دولت زدند. مشكل اين جريان‌ها با احمدي‌نژاد نيست، من كه كسي نيستم و تنها سرباز كوچك ملتم. اين هجمه منظور ديگري دارد. اگرچه اطرافيان و نزديكانش بر اين موضوع پافشاري مي‌كنند كه براي انتخابات برنامه‌اي ندارند اما خودش در صحبت‌هايش بسان كانديدايي سخن مي‌گويد كه از تخريب‌ها عليه خودش خبر مي‌دهد و مي‌گويد: بيانات مقام معظم رهبري درباره دولت‌هاي نهم و دهم «بزرگ‌ترين افتخار» براي من است و با نزديك شدن به انتخابات دوباره هجمه و تهمت‌ها دو چندان مي‌شود. انسان هوشمند بايد متوجه باشد كه دلايل اين هجمه‌ها ‌چيست. اين جريان‌ها مي‌خواهند اصل انقلاب و رهبري را تخريب كنند. متاسفانه برخي از افراد نيز در دام آنها افتاده‌اند.

امسال تهمت‌ها دوبرابر مي‌شود

احمدي‌نژاد با بيان اينكه تازه تمامي اين تخريب‌ها دستگرمي يك سال باقي مانده است كه انتخابات در آن برگزار مي‌شود، متذكر شد: امسال تخريب‌ها عليه احمدي‌نژاد غوغا مي‌كند و با نزديك شدن به انتخابات دوباره تهمت‌ها دوبرابر مي‌شود. او ادامه داد: عده‌اي در فضاي فعلي تلاش مي‌كنند كه رقيب‌شان ردصلاحيت شود تا خودشان به تنهايي در صحنه باقي بمانند. رييس‌جمهور سابق گفت: اگر در مناظره سال ۸۸ شركت نمي‌كردم، يقينا فقط صحبت‌ها به تخريب احمدي‌نژاد و دولت ختم مي‌شد، زيرا هيچ‌گونه برنامه‌اي وجود نداشت.

در حسرت ثبت برجام به نام خود

در روزهاي پر التهاب توافق هسته‌اي و برجام و در اوج فعاليت جبهه پايداري در مجلس عليه مذاكرات، بسياري بر اين باور بودند كه حاميان احمدي‌نژاد در مجلس از اين ناراحتند كه توافقي را كه اينگونه مورد استقبال ملت ايران قرار گرفته است نتوانستند به نام خود ثبت كنند. به نظر مي‌رسد اين حسرت براي رييس دولت قبل هم حسرت پررنگي است و آنجا كه مي‌گويد زماني كه در سال ٨٤ دولت را تحويل گرفتيم تهديد به حمله نظامي شده بوديم اما در سال ٩٢ اوباما براي همكاري با ايران نامه مي‌نوشت، گويي مي‌خواهد بگويد كه چرا نتوانست بزرگ‌ترين دستاورد روحاني را به نام خود ثبت كند. رييس دولت سابق كه در مظان تخلف‌هاي مالي گسترده نه فقط از سوي دولت روحاني كه اصولگرايان نيز بارها از اين تخلفات سخن گفته‌اند و حتي معاون اول او به جرم همين فسادهاي مالي هم‌اكنون در زندان است اما دولت خود را پاك و مبرا از اين حرف‌ها مي‌داند و مي‌گويد: تمامي ثروت افراد دولت نهم و دهم يك صدم يك نفر از افراد دولت جديد نمي‌شود! اين موضوع مشخص مي‌كند چه كسي براي خود تلاش مي‌كند و چه كسي تمامي تلاش خود را براي مردم دارد! در اين ميان اما برخي حرف‌هاي احمدي‌نژاد نشان از نگراني برخي زمزمه‌ها دارد. احمدي‌نژاد و نزديكانش به‌شدت نگرانند كه سال آينده با مانعي به نام رد صلاحيت رو به رو شوند و از همين رو است كه او مي‌گويد: متاسفانه عنوان انتخابات در كشو مجوزي براي تخريب و بي‌اخلاقي است. افراد در زمان انتخابات به معرفي خود نپرداخته و ديگران را تخريب مي‌كنند. حتي عده‌اي تلاش دارند رقيبان خود را رد صلاحيت كنند. در زمان انتخابات‌هاي قبلي هجمه‌هاي زيادي به من وارد شد و زماني كه مطرح كرديم برنامه خود را ارايه دهيد، اعلام كردند كه در حال تدوين برنامه هستند.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=50189

ش.د9501569

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات