صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۲۹۴۸۲۸

اخبار کوتاه 3 شهریور ماه

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی قطع و محدودیت روابط بین‌المللی بانک‌های ایرانی را یکی از مهم‌ترین مشکلات دانست و گفت: با آغاز برجام در دی ماه ۹۴، به تدریج روابط کارگزاری بانکی گسترش یافت و تاکنون بیش از ۴۷۰ رابطه کارگزاری بین بانک‌های ایران و بانک‌های دیگر کشورها ایجاد شده و بالغ بر شش هزار اعتبار اسنادی) گشایش یافته است که با تداوم مذاکرات روزبه‌روز شاهد پیشرفت در این حوزه هستیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران گفت: به دلیل شرایط رکود سال‌های اخیر و کاهش قدرت خرید مردم، فروش فرآورده‌های پروتئینی کم شده و بر اساس آمار بانک مرکزی، مصرف لبنیات ۳۵ درصد و گوشت ۲۲ درصد در میان خانوارها کاهش یافته است. کاوه زرگران افزود: تقویت حوزه خوراک دام پیش‌نیاز توسعه تولید و ساماندهی قیمت لبنیات و گوشت است و باید قدرت خرید مردم نیز افزایش یابد.
بر اساس خبرهای منتشر شده، کمیته‌ای با نظر نهایی شورای عالی اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات به تصویب رسیده و چند وقتی است که کار خود را آغاز کرده است. قرار است این کمیته به بررسی اصلاح ساختارها و ترکیب شورای عالی اصلاحات بپردازد و در ساختار این شورا تغییرات شکلی انجام شود. در این راستا، کارگروهی به ریاست محمدعلی نجفی تشکیل شده و برنامه‌هایی را در چارچوب انتخابات شوراها تدوین می‌کند.
فائزه هاشمی رفسنجانی، از اعضای حزب کارگزاران گفت: این حزب مانند سایر احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست مجلس دچار دودستگی شد. وی با بیان اینکه برخی از دولتی‌ها از لاریجانی حمایت کردند، گفت: متأسفانه مانند سال ۸۴ که به وحدت نرسیدیم، تجربه منفی دیگری به دست آوردیم، البته انتخابات آن سال نیز مشکلاتی داشت و شک داریم نتیجه واقعی بود یا خیر!
رسولی، عضو بنیاد باران گفته است: پس از آنكه حاميان آقاي روحاني كه در انتخابات مجلس با اصلاح‌طلبان ائتلاف كرده بودند به عهد خود وفا نكردند، گفت‌وگويي بين رئيس دولت اصلاحات و آقاي روحاني انجام شده و محمد خاتمی گلايه خود و اصلاح‌طلبان را از اين مسئله به آقاي روحاني منتقل كرده است.
نتایج نظرسنجی انجام‌شده در روزهای هجدهم تا بیست‌ودوم آگوست نشان می‌دهد، ۴۵ درصد از رأی‌دهندگان احتمالی از هیلاری کلینتون حمایت می‌کنند؛ در حالی که دونالد ترامپ از حمایت ۳۳ درصدی رأی‌دهندگان احتمالی برخوردارست.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات