صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۲۸

اخبار کوتاه دوشنبه 15 شهریور

مرتضى جوادى‌آملی، فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی در نامه‌ای به محمدجواد ظریف، برجام را صلح حدیبیه دانست و پیشنهاد داد برجام در دانشگاه‌ها تدریس شود. وی در بخشی از این نامه نوشته است: «بدون تردید قرارداد برجام با همه گفت‌وشنودها در شمار یکى از بهترین صورت‌هاى ممکن انعقاد پیمان صلح با توجه به شرایط سخت داخلى و دشوار خارجى قلمداد مى‌شود که از جمله آثار مثبت آن تضمین منافع ملى و تأمین مصالح اجتماعى است.»
احمد نقیب‌زاده، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضو شورای مشورتی حزب ندای ایرانیان گفت: آقای روحانی برخلاف دولت‌های دیگر اعم از اصولگرا یا اصلاح‌طلب از پایگاه اجتماعی گسترده‌ای برخوردار نیست. در زمان حاکمیت دولت اصلاحات، اصلاح‌طلبان تمام‌قد از این دولت حمایت می‌کردند و طیف وسیعی از کارگزاران، یعنی کسانی که می‌توانستند به سران اصلاحات در کشورداری کمک کنند، حامی این دولت بودند.
یک پایگاه تحلیلی آمریکایی نوشت: گروهک تروریستی منافقین در حال از دست دادن نفوذ خود در رسانه‌هاست. این پایگاه دراین‌باره می‌نویسد: رسانه‌ها دیگر به ادعاهای منافقین اعتماد ندارند؛ چراکه واهی بودن اتهامات این گروه در زمینه برنامه هسته‌ای ایران مشخص شده است و شواهد تصویری از آنچه منافقین آن را تأسیسات غنی‌سازی «لویزان ۳»  نامیدند، در واقع تصاویر قدیمی از یک شرکت ایرانی تولیدکننده درب‌های نسوز بوده است.
علیرضا مناقبی، رئیس مجمع واردات با بیان اینکه شرکت‌های خارجی به دریافت نقدی از طرف‌های ایرانی عادت کرده‌اند، گفت: بانک‌های اروپایی ترجیح می دهند وضعیت همکاری خود با تجار ایرانی را به مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا منوط کنند و این موضوع سبب شده است نسبت به گره‌گشایی از مراودات مالی با ایران سست شده و بهانه‌جویی کنند.
به گفته یک منبع آگاه، شرکت ملی نفت ایران هم‌اکنون در حال نهایی کردن طرحی است تا بر اساس آن، قرارداد دو ساله با یک شرکت اروپایی منعقد کند. این شرکت اروپایی همان شرکت ویتول سوئیس است و هدف از این قرارداد، فروش نفت خام و کاندنسیت با تخفیف به این شرکت در ازای دریافت وام با بهره‌های سنگین است.
یک منبع مطلع در حزب اتحاد میهنی کردستان عراق اعلام کرد: «برهام صالح» و «کوسرت رسول» پس از دیدار با هیئت ایرانی در استان «سلیمانیه» کردستان عراق، حاضر شده‌اند از دو تکه شدن حزب جلوگیری کرده و اختلافات را با رهبری حزب کنار بگذارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات