صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۲۹۰۵۷۶

اخبار

۱- آمادگی نیروهای مقاومت برای بازپس‌گیری «خان طومان»
نیروهای مقاومت و مدافع حرم برای بازپس‌گیری شهرک «خان طومان» در نزدیکی شهرک «حمیره» در جنوب شرق حلب مستقر شده‌اند. جدیدترین خبرها از حومه جنوبی استان حلب حاکی از آن است که در مقابل، عناصر تروریستی نیز با بیش از هشت هزار نیرو در منطقه حضور دارند و از طریق مرز ترکیه و استان ادلب تجهیزات پیشرفته‌ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد. بنا بر خبرهای رسیده، جنگنده‌های روسی و سوری به شدت مواضع تروریست‌ها را در شهرک «معراته» منطقه «ابوریل» و ارتفاع «المسطاوی» هدف قرار می‌دهند. یک منبع میدانی تصریح کرد: پیش از عقب‌نشینی اعضای گروه تروریستی احرار الشام در منطقه ابوریل، نیروهای ویژه ایرانی و حزب‌الله ده‌ها تن از تروریست‌ها را در کمینی شکار کردند و بیش از ۳۰ تن از آنان را به هلاکت رسانده یا زخمی کردند.
۲- صادرات فرش به ارزش ۴/۹ میلیون دلار به آمریكا
مجید عباسی، رئیس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به صادرات فرش به ارزش ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به بازارهای آمریكا گفت: برجام، قفل صادرات فرش دستباف ایران را به بازارهای جهان گشوده است. وی افزود: سال‌ها از بازار فرش آمریكا دور بوده‌ایم كه این موضوع شناخت سلیقه روز مصرف‌كنندگان این كشور را دشوار می‌كند. گفتنی است با وجود اینکه فرش دستباف ایران بهای تمام‌شده بیشتری نسبت به اقلام تولیدی سایر كشورها دارد، اما به دلیل برخورداری از كیفیت بالا هنوز مشتریان خود را دارد و از جایگاه ویژه‌ای در بازار آمریكا برخوردار است.
۳- اسمایلی‌های واتس‌آپ حرام است!
«وجدی عکاری» مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبل‌ها و اسمایلی‌های مورد استفاده در «واتس‌آپ» استفاده از آنها را حرام اعلام کرد و گفت: «استفاده از «موشن‌های فرشته یا شیطان» در شرع جایز نیست؛ زیرا فرشته‌ها، شکل و حالت فیزیکی ندارند و ما نمی‌دانیم شیطان چه شکلی است، پس نمی‌توانیم تصویری از شکل آنها ارائه دهیم.» وی همچنین اسمایلی دو دستی را که به علامت دعا به هم چسبیده‌اند، به این دلیل که متعلق به ادیان دیگر است، رد می‌کند و می‌گوید: «نمی‌توان از همه اسمایلی‌های موجود استفاده کرد. همه آنها حلال نیستند.»
۴- من در اردوگاه آقای لاریجانی هستم
کاظم جلالی، نماینده‌ منتخب مجلس و رئیس فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه من در اردوگاه آقای لاریجانی هستم، گفت: ریاست مجلس دهم باید برعهده‌ کسی باشد که در مبارزه با جریان غیرعقلانی، منحرف و مخرب ایستادگی کرده و در این راه از همه چیز خود مایه گذاشته و کفایت خود را ثابت کرده باشد؛ من معتقدم این فرد کسی جز آقای دکتر لاریجانی نیست، اگرچه قائلم در این مسیر باید با تعامل پیش رفت و از گذشته تجربه آموخت و نباید گذاشت که فضا به نفع افراطی‌ها یا منحرفان رقم بخورد.
۵- مسرور بارزانی: جدایی از بغداد تنها گزینه‌ باقی‌مانده است
مسرور بارزانی، رئیس سازمان اطلاعات منطقه کردستان عراق موسوم به سرویس امنیتی «آسایش» در مطلبی که در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر کرد، نوشت: «عراق به عنوان یک کشور برآمده از ویرانه‌های امپراتوری عثمانی، یک شکست است و مردمانی را که زمینه‌های مشترک چندانی ندارند، محکوم به یک آینده نامطمئن کرده است. اکنون زمان آن است که بپذیریم ادامه یکپارچگی عراق دیگر کارایی نداشته و این کشور یک کشور شکست‌خورده است و تداوم حضور ما در داخل عراق همه ما را به خصومت‌ها و درگیری‌های بی‌پایان محکوم می‌کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات