صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۹۴

از تغییرات اتحادیه عرب تا تخیلات بارزانی

۱- اتحادیه عرب نیازمند تغییرات زیربنایی در ساختار خود است
به گزارش المیادین «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در یکصد و چهل و ششمین دوره نشست وزیران خارجه کشورهای عربی، موضوع فلسطین را مسئله نخست جهان عرب دانست و گفت: اسرائیل [رژیم صهیونیستی] به نحو بی‌سابقه‌ای به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و سیاست‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شدت بخشیده است که این مسئله مانع از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف می‌شود. وی افزود: اتحادیه عرب نیازمند تغییرات زیربنایی در ساختارش است تا در سایه آن عملکرد خود را بهبود بخشد و بتواند انتظارات ملت‌های عربی و آرمان‌های آنان را تحقق بخشد.
۲- جان باختن بیش از ۹۰ هزار زائر بیت‌الله‌الحرام در ۱۴ سال
روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت: آل‌سعود از مدیریت حج و تضمین امنیت جانی حجاج ناتوان است. به نوشته این روزنامه، اسنادی به دست آمده است که از ناتوانی آل‌سعود در مدیریت حج و تضمین امنیت جانی حجاج حکایت داشته و نشان می‌دهد، فریضه حج پس از نفت ابزاری در دست آل‌سعود برای تحقق اهداف سیاسی و صدور اندیشه تکفیری- وهابی در منطقه و جهان، به‌ویژه جهان اسلام بوده است. بر اساس این اسناد که ۳ هزار و ۱۲۱ صفحه است، ۹۰ هزار و ۲۶۷ حاجی و عمره‌گزار به دلیل سوءمدیریت آل‌سعود در سرزمین وحی جان باخته و بزرگ‌ترین حادثه، فاجعه سال گذشته در منا است.
۳- سود ۱۲ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومانی از جریمه دیرکرد
۱۹ بانک و یک مؤسسه اعتباری حاضر در بازار سرمایه، در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان سود از محل جریمه دیرکرد یا وجه التزام تسهیلات اعطایی به دست آورده‌اند، در این میان بیشترین میزان دریافت جریمه دیرکرد یا وجه التزام در سال گذشته مربوط به بانک تجارت است. این بانک سال گذشته ۳ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان جریمه دیرکرد دریافت کرده است. بانک ملت با دریافت ۱۷۷۵ میلیارد تومان، بانک آینده با دریافت ۱۲۸۹ میلیارد تومان، بانک صادرات با دریافت ۱۲۳۰ میلیارد تومان و بانک پاسارگاد با دریافت ۱۲۴۱ میلیارد تومان، بیشترین وجوه دریافتی بابت جریمه دیرکرد را داشته‌اند.
۴- خیال‌پردازی مجدد بارزانی برای جدایی کردستان از عراق
مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق پس از دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با رسانه‌های کُردزبان اظهار داشت: موضوع استقلال، یکی از محورهای اصلی [مذاکرات] و از مهم‌ترین مواردی بود که در نشست‌ها درباره آن بحث و تبادل‌نظر شد. به نوشته پایگاه «السومریه نیوز»، بارزانی مدعی شد: هیچ کشوری تاکنون، اعتراض خود به استقلال کردستان را اعلام نکرده است؛ بلکه ممکن است درباره زمان اعلام این موضوع اختلافاتی وجود داشته باشد. وی همچنین مدعی شد: موضع بغداد در حال حاضر بهتر از گذشته است تا به دو همسایه خوب تبدیل شویم.
۵- اذعان یک گروهک تروریستی ضدایرانی به دریافت کمک نظامی از غرب
سرکرده گروهک تروریستی و جدایی‌طلب «حزب آزادی کردستان» گفت: نیروهایش تحت پوشش آمادگی برای جنگ با داعش، فنون نظامی را از مستشاران آمریکایی فراگرفته و از واشنگتن و کشورهای اروپایی سلاح و مهمات دریافت کرده‌اند. حسین یزدان‌پناه در گفت‌وگو با «آسوشیتدپرس» افزود: جنگ با داعش هرگز جایگزین مبارزه آنها علیه ایران نبوده است و گروه حزب آزادی کردستان به حملات خود علیه جمهوری اسلامی ادامه خواهد داد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات