صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱  ، 
کد خبر : ۲۹۵۱۴۷

از بی‌نیازی اصلاح‌طلبان به دولت تا شکست سنگین مرکل

۱- اصلاح‌طلبان به ائتلاف با حامیان دولت در انتخابات شوراها نیازی ندارند
علی صوفی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان از ائتلاف با حامیان دولت در انتخابات مجلس دهم ناخشنودند، گفت: در انتخابات شوراها، به ائتلاف با بیرون از مرز اصلاح‌طلبی نیازی نداریم. وی درباره احتمال تغییر نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، اظهار داشت: ما در شورای سیاست‌گذاری، این انتخابات پیش رو را آسیب‌شناسی می‌کنیم؛ اما به این معنا نیست که شورا بخواهد از روحانی عبور کند. اصلاح‌طلبان از رقابت داخلی عبور کرده‌اند و در سال ۹۲ نشان دادند که اجما‌ع‌شان بر روی یک کاندیداست. مگر اینکه به هر دلیلی روحانی نتواند در این انتخابات حضور یابد که در این‌صورت اصلاح‌طلبان به سمت تعیین جایگزین می‌روند.
۲- رئیس‌جمهور فیلیپین اوباما را حرامزاده خواند!
تنها دو روز پس از ماجرای استقبال توهین‌آمیز از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه شهر هانگژو چین، «دوترته» رئیس‌جمهور جنجالی فیلیپین، همتای آمریکایی خود را با لفظ «حرامزاده» خطاب کرد و گفت: اگر در دیدار دوجانبه مسئله مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین را به میان بکشد، او را فحش‌باران می‌کند. اوباما امروز به جای دیدار با دوترته با «پارک گئون‌های» همتای کره‌جنوبی خود ملاقات خواهد کرد. دوترته در اظهاراتی توهین‌آمیز گفته است: «او (اوباما) فکر می‌کند کیست؟ من عروسک در دست آمریکا نیستم. من رئیس‌جمهور کشوری مستقل هستم و به هیچ‌کس به جز مردم کشورم جواب پس نمی‌دهم... حرامزاده، فحش‌بارانت می‌کنم.»
۳- عمار الحکیم رئیس بزرگ‌ترین جریان سیاسی عراق شد
منابع عراقی اعلام کردند، اعضای جریان پارلمانی «ائتلاف ملی عراق» در نشستی، ضمن بررسی مسائل سیاسی عراق، رئیس مجلس اعلای اسلامی را به ریاست این ائتلاف برگزیدند. یک مقام آگاه با اعلام این خبر، گفت: شرکت‌کنندگان در این نشست، تصمیم گرفتند که رئیس مجلس اعلای اسلامی (عمار الحکیم) به جای ابراهیم الجعفری، به ریاست ائتلاف ملی انتخاب شود. گفتنی است، ائتلاف ملی عراق، بزرگترین ائتلاف سیاسی در عراق است که ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه فعلی (نخست‌وزیر اسبق) در اگوست سال ۲۰۰۹ آن را برای انتخابات پارلمانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بنا نهاد.
۴- نتیجه انتخابات آلمان زلزله‌ای بر ارکان تاج و تخت مرکل
شکست حزب مرکل در انتخابات محلی  ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان شوک بزرگی برای مرکل و حزب وی بوده است؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را عاملی برای تزلزل تاج و تخت صدراعظم دانست. در این انتخابات، حزب راست افراطی (جایگزینی برای آلمان) موفقیتی بزرگ را تجربه کرد و از نامزد حزب دموکرات مسیحی مرکل پیشی گرفت. بر اساس نتایج اعلام‌شده تقریباً همه احزاب سنتی آلمان در این انتخابات ایالتی رأی خود را از دست داده‌اند و می‌توان گفت، حزب راست‌گرای افراطی آلمان برنده بزرگی در این انتخابات بوده است.
۵- افزایش تولید نفت ایران سیاست خارجی عربستان را خصمانه‌تر می‌کند
وبگاه آمریکایی «دیلی کالر» نوشت: تولید نفت ایران پس از خاتمه تحریم‌های آمریکا، در حال اوج‌گیری است. اکنون تولید نفت ایران تقریباً در سطح سال ۲۰۱۱ است که این مهم موجب برانگیخته شدن ستیز با دیگر رقبای نفتی این کشور در بازارهای جهانی شده است. این وبگاه افزود: تحریم‌های ضد ایران، موجب ارزشمندتر شدن نفت عربستان و افزایش سهم بیشتر این کشور از بازارهای جهانی فروش این ماده شده بود؛ اما حضور مجدّد ایران در عرصه انرژی موجب شده است، سیاست خارجی عربستان سعودی نسبت به ایران خصمانه‌تر شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات