صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۵۶۸۵

از وتوی طرح ضد سوری فرانسه تا آمادگی حشدالشعبی برای آزادسازی موصل

روسیه طرح قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه را وتو کرد
شبکه «الجزیره» اعلام کرد: روسیه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه را وتو کرد. گفته می‌شود، ۱۱ عضو شورای امنیت با این پیش‌نویس موافقت کردند و روسیه و ونزوئلا به آن رأی مخالف و چین و آنگولا رأی ممتنع دادند. دولت فرانسه در این قطعنامه خواستار توقف عملیات نظامی علیه مناطق تحت سیطره گروه‌های تروریستی ـ تکفیری القاعده و ارتش آزاد در شرق شهر حلب شده بود. ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل روز جمعه در مقّر شورای امنیت در نیویورک اعلام کرده بود، مسکو، قطعنامه پیشنهادی فرانسه با موضوع آتش‌بس در حلب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این شهر را وتو خواهد کرد. «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز، قطعنامه پیشنهادی فرانسه به شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه، به‌ویژه درگیری‌های اطراف حلب را غیرقابل قبول خوانده بود.

ایران باکی از آزار ناوگان دریایی آمریکا در منطقه ندارد
نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی درباره غرق شدن یک کشتی اماراتی به دست حوثی‌های یمن (انصارالله) و متعاقب آن، حضور سه کشتی‌ جنگی آمریکایی در واکنش به این حادثه، نوشت: امارات متحده عربی از سال گذشته به این سو با مشارکت در ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه حوثی‌های یمن به نبرد پرداخته است. این کشتی  پر سرعت اماراتی پیشتر در خدمت نیرویی دریایی آمریکا در سواحل یمن مشغول فعالیت بوده است. به دنبال وقوع این حادثه، کشتی‌های جنگی آمریکا حاضر در منطقه چون «یو. اس‌. اس نیتز»، «یو .اس.اس ماسون» و «یو.اس.اس پونس» عازم تنگه باب‌المندب شدند که دریای سرخ را به خلیج عدن متصل می‌کند. این نشریه سپس با پرداختن به حضور نظامی ایران در آب‌های خلیج فارس و رخدادهای روی داده در گذشته، نوشت: با وجود اینکه کشتی‌های آمریکا عازم یمن شده و قادرند موشک‌های کروز را نابود کنند، اما ایران نشان داده است از آزار و اذیت ناوگان دریایی آمریکا حاضر در منطقه باکی ندارد.

آمادگی الحشدالشعبی برای آزادسازی موصل
یک منبع آگاه اعلام کرد، نیروهای الحشدالشعبی حرکت خود را به سمت موصل آغاز کردند و در پایگاهی مخصوص مستقر شده‌اند. به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، این منبع با ردّ توضیحات بیشتر در این باره به دلیل حساسیت موضوع، احتمال داد که عملیات آزادسازی موصل پس از ماه محرم آغاز شود. او همچنین تأکید کرد، این دولت بغداد است که زمان آغاز عملیات را مشخص می‌کند. حرکت نیروهای الحشدالشعبی به سمت موصل از قطعیت مشارکت این نیروها در عملیات آزادسازی این شهر خبر می‌دهد؛ موضوعی که با تصمیم دولت عراق و  با وجود تبلیغات رسانه‌ای و سیاسی علیه الحشدالشعبی صورت گرفته است.

تحریم‌ها سر جای‌شان هستند
وزارت خزانه‌داری آمریکا اخبار مربوط به تسهیل تحریم‌های باقی‌مانده علیه ایران را تکذیب و اعلام کرد، فقط دستورالعمل‌های قبلی مربوط به بایدها و نبایدهای تحریم‌های ایران را به‌روز کرده است و دستورالعمل اخیر  این وزارتخانه درباره ایران به معنای تسهیل تحریم‌های باقی‌مانده نیست. وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین رهنمودهای جدیدی را منتشر کرده است که به گفته کارشناسان، به تجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران را تا زمانی که وارد شبکه مالی آمریکا نشده است، از طریق مؤسسات بانکداری برون‌‌مرزی انجام دهند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات