سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۰۳

درس ها و عبرت های استکبارستیزی

با نگاه دقیق به ابعاد این حرکت انقلابی متوجه می شویم که این تسخیر پیامدهای مبارکی برای انقلاب اسلامی داشت که ازجمله آن میتوان به افشای چهره های لیبرالی لانه کرده در بدنه انقلاب وهیات حاکمه، شکست مفتضحانه آمریکا در افکار عمومی جهان، تقابل آشکار صاحبان انقلاب با عناصر خودفروخته لیبرال، خنثی سازی تهدیدات آمریکا علیه ایران، به هم زدن موازنه استعماری منطقه، رفع اتهام آمریکایی بودن انقلاب که از جانب نیروهای چپ گرا مطرح می شد وتبیین قدرت مردم ونقش وحدت ملی در مقابله با ابرقدرتها را اشاره کرد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/مصطفی گلمحمدی
درس ها و عبرت های استکبارستیزیسیزده آبان یادآور رخدادهایی است که با تاریخ وهویت انقلاب اسلامی ارتباط ناگسستنی دارد. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال42، کشتار فجیع جمعی از دانش آموزان در دانشگاه تهران توسط عوامل سفاک پهلوی در سال57 وتسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در سال 58 همگی نماد مقاومت، بصیرت و استکبار ستیزی این امت در مقابل طاغوت زمان است. سیزده آبان نماد آزادی خواهی و بصیرت ملتی است که سالهای متمادی طعم تلخ استکبار،استعمار واستضعاف را بر شانه های خود تحمل کرده وبرای رهایی از این ظلم وستم تاریخی،به تاسی از ولی زمان خود،نهضت بزرگ اسلامی را پایه ریزی کرد.
حضرت امام (ره) به صراحت ولایت کفار را نفی می کرد و ضمن تأکید بر مبارزه با مستکبرین، آنهایی راکه به دنبال مذاکره، سازش وکنار آمدن با دشمنان خدا بودند را «خائن» معرفی می کرد و می فرمود: کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان خوران را نمی دانیم، هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند...اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله های آتشمان بسوزانند،اگر زن وفرزندان وهستی مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت وغارت برند، هرگز امان نامه شرک وکفر را امضاء نمی کنیم.(صحیفه نور،ج21،ص69)
سیزده آبان اگرچه یادآورسه رخداد بزرگ تاریخی در سه مقطع زمانی کاملا متفاوت است لیکن وجه مشترک همه این رویدادها،نفی سلطه گری وظلم پذیری از طاغوتیان زمان واستقلال خواهی وعزت امت اسلامی است.مهمترین ویژگی این سه رویداد، بازیگردانی آمریکا به عنوان محور اصلی این حوادث بوده به همین دلیل است که ماهیت سیزده آبان،ماهیت کاملا ضدآمریکایی است.
یکی از جلوه ها ولطایف سیزده آبان،حرکت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکاست. همانطور که مستحضرید با پیروزی انقلاب اسلامی، دولت موقت به نخست وزیری مهندس بازرگان روی کار آمد. وی که گرایشی کاملاً غربی ولیبرال داشت و تلاش می کرد به هر وجه ممکن از نفوذ تفکرکمونیسم وسوسیالیسم به رهبری شوروی در بدنه نظام، سطح افکار عمومی واحزاب وجریانات سیاسی جلوگیری نماید، درخواست مبادله اطلاعات سری برضد شوروی را داشت واز آمریکا می خواست که فعالیت مستشاران نظامی خود را در ایران تمدید نمایند واین امر با دیدگاه حضرت امام(ره) وماهیت انقلاب اسلامی که در شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی»تجلی پیدا کرده بود کاملاً در تضاد بود.
طبق اسناد منتشره لانه جاسوسی جلد16 ، ایالات متحده در پیشنهادات خود به دولت موقت، خواستار ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک تا حدسفیر، تمهید ملاقات با حضرت امام، توسعه پایگاه های خبری آمریکا درایران، جذب افکار عمومی نسبت به آمریکا و فرونشاندن احساسات ضدآمریکایی در ایران، استمرار فروش نفت از سوی ایران، تشکیل احزاب ملی واجازه فعالیتهای مربوط به حقوق بشر در ایران از سوی آمریکا بوده است.
در این راستا دولت موقت با لغو بسیاری از قرادادهای نظامی، پیشنهاد پس دادن هواپیماهای اف14 به آمریکا وملاقاتهای دیپلماتیک با مقامات آمریکایی، رویکرد لیبرال مسلک خود را به نمایش گذارد.براین اساس و به جهت مقابله با این اقدامات خائنانه دولت موقت، گروه های انقلابی بصورت خودجوش مقابله مستقیم خود را آغاز کرده ومهمترین حرکت آنها حمله به سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی ومرکز فرماندهی کلیه اقدامات خرابکارانه علیه انقلاب اسلامی در سیزده آبان 58 توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) بود که ایشان از آن به انقلاب دوم یاد فرمودند.
تصرف سفارت اگرچه در عرف بین الملل امری پسندیده نمی باشد، لیکن در قاموس مبارزات ملتهای آزادی خواه که شاهد خیانت وجنایت علیه ملت وحکومت خود می باشند امری انقلابی وخارج از برآوردهای سیاسی است. با نگاه دقیق به ابعاد این حرکت انقلابی متوجه می شویم که این تسخیر پیامدهای مبارکی برای انقلاب اسلامی داشت که ازجمله آن میتوان به افشای چهره های لیبرالی لانه کرده در بدنه انقلاب وهیات حاکمه، شکست مفتضحانه آمریکا در افکار عمومی جهان، تقابل آشکار صاحبان انقلاب با عناصر خودفروخته لیبرال، خنثی سازی تهدیدات آمریکا علیه ایران، به هم زدن موازنه استعماری منطقه، رفع اتهام آمریکایی بودن انقلاب که از جانب نیروهای چپ گرا مطرح می شد وتبیین قدرت مردم ونقش وحدت ملی در مقابله با ابرقدرتها را اشاره کرد.
این سه رویداد حاوی درسها وعبرتهای ماندگاریست که میتواند مسیر روشن انقلاب را بر ملت  وسیاستمداران نظام هموار وراهگشای حرکت آنان در تقابل با نظام سلطه وپیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی در عرصه داخلی وبین المللی گردد که به اهم آن اشاره میشود:
1-عدم اعتماد به نظام استکباری وهمراهی مقتدرانه با نظام اسلامی تحت ولایت امر مسلمین(تولی وتبری).
2-عدم اطاعت وتبعیت از نظام سلطه وبرنامه ها وسیاستهای آنان در سطح داخلی وبین الملل(جهادکبیر).
3-ایمان به بدعهدی های نظام سلطه ودر راس آن ایالات متحده به استناد عملکرد خائنانه آنان در تاریخ گذشته این نظام وسایر نظامهای استقلال خواه(برائت از کفار).
4-ایمان به دشمنی تاریخی  نظام سلطه علیه نظام اسلامی وانقلاب اسلامی ملت ایران، اگرچه در بعضی از شرایط شاهد انعطاف یا تغییر وتلطیف مواضع آنها باشیم، لیکن اهداف آنها در تمامی ادوار تاریخی ثابت وتغییر ناپذیر است.
5-ضرورت حضور هوشمندانه نخبگان، اساتید ودانشجویان در پیشبرد  اهداف وگفتمان انقلاب اسلامی در سطح داخلی وبین الملل(قدرت نرم).
تاریخ مبارزات انقلابی ملت ایران در رهایی از استعمار واستکبار جهانی گنجیه ومیراث گهربار  گذشتگان این سزرمین به فرزندان وآینده سازان نظام اسلامی است که می بایست تلاش شود از هرگونه تحریف وتبدیلی مبرا ، وبسان گوهری ارزشمند به نسلهای آینده سپرده شود. به امید جهانی بدون استکباردرحکومت جهانی حضرت مهدی(عج).انشاالله.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات