تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۶۳۳۵

گزينه نظامي زير ميز

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي

(روزنامه رسالت ـ 1395/07/13 ـ شماره 8772 ـ صفحه 1)

اول هفته، سپاه پاسداران از پيشرفت هاي شگفت انگيز اين نهاد نگهبان انقلاب اسلامي در عرصه پهپادها رونمايي کرد. سردار حاجي زاده گفت: «آمريکايي ها در پهپاد پنهان کار و بمب افکن، همتراز ما هستند، نه اينکه ما همتراز آنها هستيم.» سپاه اولين تصاوير از پهپاد پيشرفته غنيمتي «ام.کيو.1.اس» را منتشر کرد و نيز اولين پهپاد بمب افکن سپاه نيز رونمايي شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پيش از اين از شهرهاي موشکي ايران در عمق پانصد متري زمين رونمايي کرده بود. امروز ارتش و سپاه در نمايش اقتدار دفاعي و نيز تهاجمي ايران مسابقه گذاشته اند و قدرت بازدارندگي خود را نمايش مي دهند. نکته مهم در اين رونمايي اين است که قدرت ايران در بعد نظامي، خانگي است و تسليحات ما متکي به هيچ کشوري نيست.

امروز نيروهاي مسلح و دلير ما سنگرهاي دفاعي و تهاجمي خود را به پشت مرزهاي رژيم صهيونيستي و نيز در عراق، سوريه و يمن برده اند و امنيتي را براي ايرانيان به ارمغان آورده اند که در تاريخ يکصد ساله ما نظير ندارد.

رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، دشمن را از تجاوز به خاک ايران پشيمان کرده و نسلي را در کشور تربيت کرده اند که دست به ماشه و جان بر کف آماده هرگونه فداکاري و دفاع از ميهن اسلامي هستند. متأسفانه برخي به اين کلام تفوه کرده اند که برجام، تهديد نظامي عليه ايران و گزينه نظامي آمريکائيان را از روي ميز برداشت! اين يک دروغ تاريخي است. آمريکايي ها هيچ وقت گزينه نظامي عليه ايران را روي ميز نداشتند. محاسبات آنها در پنتاگون، چه قبل از حمله عراق و چه بعد از آن و چه در دوران تحريم ها نشان مي دهد که هر گونه حمله نظامي به ايران، به شکست منجر مي شود. لذا هيچ گاه به سمت اين ديوانگي نرفتند. جان کري وقتي پس از توافق برجام به سنا و کنگره فراخوانده شد، در مورد اعتراض برخي که چرا توافق را امضاء کرديد و امتيازاتي را به ايران داديد، گفت: «اولاً شرکاي ما به ويژه چين و روسيه ديگر حاضر به همراهي در تحريم ها نيستند. ثانياً ما نمي توانستيم کاري بکنيم، چون تحريم ها جواب نداد و ايران پيشرفت هاي هسته اي خود را فارغ از تحريم ها به سرعت جلو برده است. ثالثاً پنتاگون و سيا در ارزيابي هاي خود گفته بودند حمله نظامي به ايران خسارت بار و غير ممکن است و ما مجبور به توافق بوديم.»

ارزيابي پنتاگون از حمله نظامي به ايران چه بود؟ استراتژيست هاي نظامي آمريکا چرتکه انداخته بودند که در حمله به عراق و افغانستان هفت هزار کشته و پنجاه هزار مجروح و يک ميليون پرونده اخذ خسارت براي ناتواني هاي جسمي بر اثر جنگ را روي ميز خود دارند. آنها شش هزار ميليارد دلار در اين دو حمله هزينه کرده بودند و هيچ نتيجه اي از حمله نظامي به افغانستان و عراق نگرفته اند. در حالي که در عراق و افغانستان، نيروي منظم و پاي کار عليه آنها وجود نداشت. آنها در ارزيابي هاي خود گفته بودند ما در ايران با سه نيروي پاي کار نظامي رو به رو هستيم؛

اول - ارتش جمهوري اسلامي که پس از جنگ، بازسازي شده و نيروهاي تازه نفس آن تجربيات جنگ هشت ساله را دارند.

دوم - سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در زمين، هوا و دريا حضور بهنگام و دست به ماشه دارد و با تسليحات بومي، يک قدرت غير قابل احصاء و غير قابل پيش بيني است.

سوم- بسيج که پاي هر متجاوزي را در صحرا، کوه، شهر، روستا و محله به محله، قطع خواهد کرد.

ارزيابي ديگر آنها اين بود که در ايران يک حکومت مردم سالار حاکم است. رابطه نظام و ملت و روحيه سلحشوري مردم، بالاست. نوع رابطه حاکمان با مردم از جنس رابطه صدام، القاعده و طالبان با مردم نيست. مردم ايران از هر قوم و طايفه و مذهبي، پاي موجوديت ايران به عنوان يک تمدن هزار ساله ايستاده اند.

آمريکايي ها بايد خيلي ابله باشند که تن به چنين جنگي بدهند. آمريکايي ها ديروز، امروز و حتي فردا، گزينه نظامي خود را همچنان زير ميز نگه داشته و خواهند داشت، چون کارآيي خود را از دست داده است. اما آمريکايي ها همچنان که صدام را تحريک و تحريص و تشويق به حمله به ايران کردند، نااميد نيستند که در جهان عرب کساني را در اندازه حماقت او پيدا کنند و به مصاف ايران بفرستند. عربستان امروز در حال بارور شدن جنگ نيابتي آمريکا عليه ايران شده است. برخي از شيوخ عرب خليج فارس نيز که گاهي زبان به تعرض به تماميت ارضي ايران مي گشايند، در اين باروري همراهي دارند. آنها در کاخ هاي شيشه اي خود احمقانه مشغول سنگ پراني هستند. آمريکايي ها بايد بدانند جنگ آينده با ايران، نيابتي نخواهد بود. ما قبل از حمله به «نايب»، به حساب «صاحب» هم خواهيم رسيد.

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=241095

ش.د9502247

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات