صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۶۶۱۰

از نامه ضد ایرانی به سازمان ملل تا عقب‌نشینی داعش به مرکز موصل

۱- نامه ضد ایرانی به سازمان ملل!
امارات به همراه دولت‌هایی چون کویت، مصر، مغرب، سودان، اردن، دولت مستعفی یمن، بحرین، قطر‌ و عمان (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب) نامه‌ای خطاب به سازمان ملل نوشتند و از آنچه سیاست‌های توسعه‌طلبانه ایران و بر هم زدن ثبات منطقه نامیدند، ابراز نگرانی کردند. بنابر اعلام خبرگزاری رسمی امارات «وام» در بخشی از این نامه آمده است: «ایران کشوری حامی تروریسم در منطقه است؛ از حزب‌الله در سوریه و لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن و گروه‌های تروریستی در بحرین، عراق و عربستان.» در ادامه این نامه آورده شده است: «از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ جز افزایش اقدامات خصمانه در منطقه و ادامه حمایت ایران از گروه‌های تروریستی ندیده‌ایم.» گفتنی است، چندی پیش نماینده کشورمان در سازمان ملل جزایر سه‌گانه را جزء لاینفک خاک جمهوری اسلامی ایران دانسته و هرگونه اظهارات وزیر خارجه امارات درباره این جزایر را دخالت در امور داخلی ایران بیان کرده بود.

۲- معرفی گزینه دیگری کنار روحانی برای انتخابات ۹۶ «منطقی» است
محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره نظر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر ارائه یک گزینه دیگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری کنار حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: به‌نظر من این طرح، طرحی منطقی است. ارائه گزینه دیگر به‌معنای رقیب جدید نیست؛ بلکه به‌نوعی پوشش دادن مسئله انتخابات است. البته این طرح هنوز قطعی نشده و به‌مرور زمان در کمیته سیاست‌گذاری شورای عالی بحث و بررسی می‌شود. وی افزود: در انتخابات هیچ امری قابل پیش‌بینی نیست و جریان اصلاحات هم باید همه احتمالات را در نظر بگیرد. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره طرح «حمایت مشروط» از روحانی که به تازگی برخی اصلاح‌طلبان آن را مطرح کرده‌اند، یادآور شد: همه ایده‌هایی که تاکنون مطرح شده زمینه عملیاتی پیدا نکرده و باید در کمیته‌های چهارگانه شورای عالی سیاست‌گذاری، از جمله کمیته سیاست‌گذاری این شورا بررسی شود.

۳- احتمال «آرماگدون هسته‌ای» در دوران ترامپ
رئیس سابق سازمان جاسوسی «ام‌آی ۶» انگلیس اعلام کرد که با پیروزی ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی و ریاست‌جمهوری وی، خطر بزرگ تقابل نظامی در جهان و راه افتادن یک جنگ هسته‌ای وجود دارد. «جان ساورز» مدعی شد که اگر روابط بین آمریکا و یک ابرقدرت دیگر در جهان در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رو به تیرگی برود، خطر بزرگ «تقابل نظامی» وجود دارد. به نوشته روزنامه انگلیسی «میرور» وی در این باره گفت: «من فکر نمی‌کنم که ترامپ هنوز بداند زمانی که رئیس‌جمهور شود، چه فشارهایی بر وی تحمیل خواهد شد. ما شاهد بوده‌ایم که وقتی از وی انتقاد شده و احساس حقارت کرده، تقریباً واکنش شدیدی داشته است. اگر این احساس را به امور جهانی تعمیم دهیم، پیامدهای خطرناکی برای همه به همراه خواهد داشت.»

۴- عقب‌نشینی نیروهای داعش به مرکز موصل
فرمانده عملیات بزرگ «قادمون یا نینوی» اعلام کرد که پیشروی نیروهای عراقی از چندین محور و ترس داعش از رویارویی با نیروهای امنیتی این کشور سبب شده است، نیروهای داعش عقب‌نشینی به مرکز شهر موصل را آغاز کنند. به نوشته خبرگزاری «المعلومه» عراق، «نجم الجبوری» فرمانده این عملیات اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق و نهاد مبارزه با تروریسم به شکلی قابل توجه و سریع در حال پیشروی در ناحیه‌ها و شهرستان‌های شرقی و شمالی شهر موصل هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات