صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۳۳

اخبار کوتاه سه‌شنبه 2 آذر

جمال شورجه، نویسنده و کارگردان انقلابی کشورمان با بیان اینکه من از زمان ساخت سریال اصحاب کهف در کنار مرحوم سلحشور بودم، گفت: نتیجه بررسی‌های انجام شده نشان داد، من به لحاظ کارگردانی نزدیک‌ترین فرد به مرحوم سلحشور هستم؛ به همین دلیل این کار به بنده سپرده شد. وی افزود: نکته مهم این است که نگارش فیلم‌نامه سریال حضرت موسی(ع) به توصیه رهبر معظم انقلاب انجام شده است.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در زمینه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری در آبان ماه سال ۱۳۹۵، شاخص کل در آبان ماه سال جاری عدد ۲۳۳/۶ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه گذشته ۰/۳ درصد افزایش داشته است. تورم نقطه به نقطه نیز در آبان ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۱ درصد است که نسبت به ماه پیش از آن ۰/۵ واحد کاهش یافته است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در پیامی ویدئویی، اولویت‌های دولتش را در صد روز اول کاری خود اعلام کرد. وی در این پیام با تکرار اینکه قصد دارد آمریکا را به کشور بزرگی تبدیل کند، تغییر قانون برای صدور روادید، اخراج مهاجران غیر قانونی و خروج از پیمان تجارت TPP را جزء برنامه‌های نخستین روزهای کاری خود بیان کرد.
محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام موافقت‌نامه‌ای بین‌المللی است و هر دولتی در آمریکا روی کار بیاید، موظف به احترام به آن و اجرای آن است. وی افزود: ما از بدعهدی‌هایی که اتفاق افتاده، گله داریم و شاید بتوانیم این انتظار را داشته باشیم که جمهوریخواهان یک مقدار متعهدانه‌تر با برجام برخورد کنند.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق گزارش جعلی روزنامه «الشرق‌الاوسط» درباره مراسم اربعین را اهانت‌آمیز خواند و گفت: از برخی رسانه‌های عربی می‌خواهیم که از توهین به شهروندان عراقی دست بردارند. ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق نیز شکایت‎نامه‌ای علیه این روزنامه به سفارت عراق در لندن ارسال کرد.
«وهیب وهبی» عضو دبیرخانه عمومی احزاب لبنان درباره سفر هیئت سعودی به لبنان گفت: هدف این سفر نفوذ سعودی‌ها در روند تشکیل کابینه لبنان، به ویژه پس از ریاست‌جمهوری ژنرال «میشل عون» است که پیروزی و موفقیتی برای محور مقاومت و حزب‌الله به شمار می‌آید.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات