صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۹۵

از امضا نکردن برجام تا تمدید تحریم‌ها

وزیر دفاع ترامپ: من بودم، برجام را امضا نمی‌کردم
وزیر دفاع منتخب ترامپ گفته است، در خلال مذاکرات هسته‌ای، عملیاتی شدن تهدیدهای نظامی و تبدیل گزینه‌های روی میز به یک جنگ واقعی برای کسی باورپذیر نبود. ژنرال «جیمز ماتیس» درباره برجام نیز گفته است: «من دو بار این سند ۱۵۶ صفحه‌ای را خوانده‌ام، به نظر می‌رسد می‌تواند نتیجه خوبی (از آن مذاکرات) برای ما (آمریکایی‌ها) داشته باشد؛ اما اگر من بودم، آن را امضا نمی‌کردم.» جیمز ماتیس از ناتوانی آمریکا برای فشار بر ایران هم به صراحت سخن گفته و اظهار داشته است، بشار اسد با استفاده از سلاح شیمیایی، از «خط قرمز» گذشت و چون آمریکا در همان زمان علیه دمشق اقدام نظامی نکرد، اهرم فشار خود علیه ایران را از دست داد.

تجربه ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد که با چهار نامزد شکست خوردیم
محسن رهامی، از فعالان اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان پس از هشت سال انزوا، سال ۹۲ با گزینه اصلی خاتمی آمدند، اما چون نشد؛ از این رو گزینه بعدی هاشمی بود و بعد از آن هم ناطق‌نوری مدّنظر بود؛ ولی چون به نتیجه‌ای نرسیدیم، به سراغ عارف و روحانی رفتیم. وی خاطرنشان کرد: در آن زمان گفتیم که هیچ راهی به جز همراهی و همکاری با نظام برای رفتن به سمت دموکراسی و توسعه از طریق صندوق‌های رأی نداریم. وی با بیان اینکه تجربه ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد که با چهار نامزد شکست خوردیم، افزود: الآن هم غیر از روحانی، گزینه‌ای را برای ریاست‌جمهوری آینده نداریم و کسی را مطرح نمی‌کنیم.

رشد ۱۳۴ درصدی هزینه‌های جاری دولت!
درآمدهای حاصل از فروش نفت، فرآورده‌های نفتی و اموال منقول و غیر منقول در لایحه بودجه سال آینده، ۱۱۱ هزار و ۸۹ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه سال ۹۵، ۴۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. در لایحه بودجه سال ۹۶، رشد بودجه عمومی ۵/۸ درصد، کل بودجه کشور ۸/۱۰ درصد و  بودجه شرکت‌های دولتی ۸/۱۰ درصد است. گفتنی است درآمدهای حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی از بودجه ۹۱ تا لایحه بودجه ۹۶، ۶۷ درصد رشد داشته است. همچنین هزینه‌های جاری دولت در قالب بودجه سال‌های ۹۲ تا ۹۵ و لایحه بودجه سال آینده، ۱۳۴ درصد رشد را نشان می‌دهد!

کاخ سفید: تمدید تحریم‌های ایران برخلاف برجام نیست!
سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکایی‌ها از همان ابتدا گفته‌اند که تمدید ده ساله تحریم‌های ایران، برخلاف توافق هسته‌ای نیست. «جاش ارنست» ادامه داد: با صراحت اعلام کرده‌ایم که اگر این قانون، موجب تضعیف یا نقض برجام شود، رئیس‌جمهور آن را وتو خواهد کرد. با توجه به حمایت کنگره از توافق هسته‌ای، مشخص بود که رئیس‌جمهور حمایت سیاسی لازم را برای این کار خواهد داشت. ارنست در پایان گفت: «... ولی این قانون، توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کند و رئیس‌جمهور اوباما قصد دارد آن را امضا کند.»

روحانی برای کاندیداتوری دوباره باید ناز کند
سعید حجاریان به «دیده‌‌بان ایران» گفت: معاش مردم برنامه درازمدت می‌طلبد و در حال حاضر هم کسی در کشور، جز آقای روحانی وجود ندارد که بتواند این بار را بردارد. شاید آقای روحانی هم به دلیل فشارهایی که از داخل و از خارج بر او وارد می‌شود. نخواهد دوباره کاندیدا بشود؛ اما وی نباید دغدغه‌ای داشته باشد و برای کاندیداتوری دوباره باید ناز کند، خیلی هم دل‌شان بخواهد که فردی همچون او دوباره در این  وضعیت حاضر باشد کاندیدا بشود و عنان کار را در دست بگیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات