صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۰۶۹

از چک سفید امضا تا نه بزرگ

۱- چک سفید امضا نداده‌ایم
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان به جز روحانی گزینه دیگری برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ دارند، گفت: ما به عنوان حزب مردم‌سالاری صحبت می‌کنیم و فعلاً گزینه ما آقای روحانی است. دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: این به مفهوم دادن چک سفید امضا نیست؛ چرا که ما گزینه‌هایی حتی در داخل حزب مردم‌سالاری و خارج از حزب داریم که می‌توانند کاندیدا شوند و همه چیز به تصمیم‌گیری‌های روزهای آخر بستگی دارد. وی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند این امکان وجود دارد که یکی از وزرای دولت در مقابل روحانی کاندیدای انتخابات ۹۶ شود و حتی در این زمینه وزیر بهداشت را مطرح می‌کنند، بیان کرد: خود آقای هاشمی از وزارت بهداشت نیز خسته شده است، چه برسد به اینکه بخواهد نامزد ریاست‌جمهوری شود و بعید می‌دانم وزیری از وزرای روحانی در مقابل وی برای انتخابات ۹۶ کاندیدا شود.

۲- کنترل ۷۰ درصد مناطق شرق حلب از سوی ارتش سوریه
شبکه خبری المیادین طی خبری اعلام کرد که با پیشروی‌های سریعی که ارتش سوریه در روزهای اخیر انجام داده است، ۷۰ درصد مناطق شرق حلب از کنترل تروریست‌ها خارج شده و تنها مناطق محدودی در کنترل آنها باقی مانده است. این شبکه اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه پس از به هلاکت رساندن عده زیادی از تروریست‌ها و منهدم کردن پناهگاه‌ها و سنگرهای‌شان، موفق به کنترل چندین محله‌ شدند. المیادین همچنین از فروپاشی آشکار گروه‌های مسلح در شرق حلب و فرار آنها خبر داد. گفتنی است شهر حلب از سال ۱۳۹۱ به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شده که بخش غربی آن تحت نظارت نیروهای سوری و بخش شرقی ـ که اکنون نقاطی از آن آزاد شده ـ در تصرف گروه‌های تروریستی است. مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی از ۲۷ تیر در محاصره نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

۳- «نه» بزرگ ایتالیایی‌ها به همه‌پرسی
۴۶ میلیون ایتالیایی روز یکشنبه برای رأی به همه‌پرسی پیشنهادی نخست‌وزیر این کشور درباره اصلاح قانون اساسی پای صندوق‌های رأی رفتند. نتایج نظرسنجی پس از رأی‌گیری در ایتالیا نشان می‌دهد که پیشنهادهای ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر این کشور در قالب این همه‌پرسی شکست خورده است. براساس این نظرسنجی، ۵۷ درصد ایتالیایی‌ها به همه‌پرسی رأی منفی داده‌ و ۴۳ درصد نیز رأی مثبت داده‌اند. گفتنی است، از جمله اصلاحاتی که در این همه‌پرسی مدنظر بود، می‌توان به کاهش چشمگیر قدرت سنا و در مقابل، افزایش نفوذ مجلس نمایندگان اشاره کرد که شمار اعضای آن در صورت رأی مثبت از ۳۱۵ نفر به ۱۰۰ نفر کاهش خواهد یافت که در این صورت بیشتر آنان نمایندگان محلی و شهرداران خواهند بود.

۴- هنوز نامزد نهایی اصولگرایان مشخص نشده است
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به برنامه اصولگرایان برای ائتلاف در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ اظهار داشت: هنوز مشخص نیست چه کسی از اصولگرایان کاندیدای ریاست‌جمهوری انتخاب خواهد شد. وی تصریح کرد: برنامه ما اتحاد جریان‌های انقلابی است و ما برای رسیدن به این امر موظفیم بر روی مبانی و اصول وحدت کنیم. آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی همچنین افزود: در حال حاضر درصددیم که همه اصولگرایان یک خط‌‌مشی داشته باشند و در یک مسیر حرکت کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات