صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۲۹۷۱۱۴

حرف روز/ صداي مردم

مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجوی امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و اين بار رئيس‌جمهور در حالي در جمع دانشجويان دانشگاه تهران حاضر شد که شاهد فضای بازتری در طرح ديدگاه‌ها و نظرات دانشجویان بودیم[...]
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
یادداشت: مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجوی امسال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار شد و اين بار رئيس‌جمهور در حالي در جمع دانشجويان دانشگاه تهران حاضر شد که شاهد فضای بازتری در طرح ديدگاه‌ها و نظرات دانشجویان بودیم. در سال‌هاي گذشته رئيس‌جمهور در مراسم روز دانشجو کمتر سخنان دانشجويان را شنيده و سخنراني‌ها بيشتر يک طرفه بوده است. دانشجويان در اين روز به جامعه تک‌صدايي و نشنیدن صداي ملت از سوی دولت اعتراض کردند؛ ادبيات دولت را در برخورد با مخالفان، که آنان را بي‌سواد، بي‌شناسنامه و... خوانده بود، تقبيح کردند! برجام را به نقد کشيدند و دستاوردهاي دولت در اين زمینه را کم‌ارزش دانستند، از گذشت چهار ساله فرصت دولت و گره زدن رفع مشکلات به برجام انتقاد کردند و شعار چرخاندن همزمان چرخ سانتريفيوژها و چرخ اقتصاد را بر باد رفته خواندند!
نمايندگان جنبش دانشجويي با بيان صحبتي از روحاني که سال‌ها پيش گفته بود «شعار زيباي مرگ بر آمريکا بيش از هر زمان ديگر در کشور ما وحدت‌آفرين شده است»، خواستار تغييرات کلامي رئيس‌جمهور پس از آشکار شدن عهدشکني آمريکايي‌ها شدند، همچنين اعتراض به ماجراي فساد در دستگاه اجرايي و موضوع حقوق‌هاي نجومي و صندوق ذخیره فرهنگيان همچنان در صدر انتقادات دانشجويان از دولت قرار داشت. پرداختن به مشکلات عرصه اقتصاد، اعم از رکود و بيکاري نيز از چشم دانشجويان عدالت‌خواه دور نماند.
ديروز در دانشگاه تهران شايد کمی به رئيس‌جمهور که معمولاً در محافلي شرکت مي‌کند که اطرافيان مشغول مدح و تمجيد هستند، سخت گذشته باشد! اما واقعيت آن است که آنچه براي رئيس‌جمهور مفيد خواهد بود، اولاً شنيدن صداي مخالفان و منتقدان است و چه خوب که اين منتقدان جوانان و دانشجوياني باشند که حرف‌هاي‌شان برخاسته از دغدغه‌ها و باورهاي‌شان است، نه مبتني بر منافع مادي و تعلقات جناحي. ثانياً کلام‌شان نه فرياد طبقه‌اي خاص، بلکه صداي ملتي  است که اکثريت آن در سال۹۲ به وعده‌هاي رئيسجمهور دل سپردند و اکنون بهترین قاضی برای عملکرد دولت یازدهم هستند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات