تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۲۳۱

رژيم اسرائيل در محاصره چالش‌هاي منطقه‌اي و جهاني (بخش دوم و پاياني)

(روزنامه اطلاعات ـ 1394/11/24 ـ شماره 26375 ـ صفحه 12)

سياست‌هاي آپارتايدي تل‌آويو زير ذره‌بين جامعه جهاني

جامعه و نهادهاي بين المللي اعم از سازمان ملل متحد، شوراي امنيت ، اتحاديه اروپا و آمريکا، حضور اسرائيل درمناطق اشغالي کرانه باختري، نوار غزه، قدس شرقي و بلندي‌هاي جولان را به رسميت نمي شناسد و آن را بر اساس قطعنامه‌هاي سازمان ملل مصداق اشغال مي‌دانند. بطور مثال اخيرا دستورالعمل برچسب زني بر روي محصولات شهرک‌هاي صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي نقطه عطفي در مناسبات اتحاديه اروپا و رژيم صهيونيستي محسوب مي شود و بيانگر اذعان اروپا بر ماهيت و خصلت نژاد پرست و اشغالگر رژيم صهيونيستي است.اين اقدام اتحاديه اروپا پيامدهاي پيچيده و چندوجهي بسيار منفي براي اقتصاد و وجهه بين المللي رژيم صهيونيستي خواهد داشت به نحوي که حتي رهبر جناح مخالف دولت نتانياهو يعني اسحاق هرزوگ، از ائتلاف ميانه رو "اتحاد صهيونيستي" اين تصميم را(صدور دستورالعمل برچسب زني به محصولات شهرک‌هاي صهيونيستي در کرانه باختري) «خطرناک و مضر» خواند و گفت:اين مهم به مذاکرات به اصطلاح صلح آسيب خواهد زد. وي اين حرکت را با تصميم 40 سال پيش سازمان ملل که صهيونيسم را با نژادپرستي برابر دانسته بود، مقايسه کرد و سخنان پدرش – حيم هرزوگ که در آن زمان سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل متحد، و سپس رئيس رژيم اشغالگر شد– نقل کرد.اوبه نقل از پدر خود،نوشت «اين تصميم بر اساس نفرت، دروغ، و جهالت است و عاري از هرگونه ارزش اخلاقي است. براي ما، اين چيزي به جز يک «ورقه کاغذ!» نيست، و بر همين مبنا هم با آن برخورد مي کنيم.

تبعات چندوجهي تصميم اتحاديه اروپا

1- تحريم اقتصادي کالاهاي صهيونيستي صادره از مناطق اشغالي و مضرات اقتصادي آن براي اسرائيل

2- تاکيد بر اشغالگري و نژاد پرستي رژيم صهيونيستي نزد ملت‌ها و دولت‌هاي اروپايي

3- تبليغ منفي و مستمر براي کليه کالاهاي اسرائيلي اعم از صادره از مناطق اشغالي و مناطق 1948

4- حساسيت شديد مردم و مصرف کنندگان بر روي کالاهاي رژيم صهيونيستي اعم از صادره از مناطق اشغالي 1967 و يا صادره از مناطق 1948.وبه نوعي آگاهي بخشي و جستجو‌گري غير مستقيم مردم را در اروپا نسبت به فرايند اشغال فلسطين توسط صهيونيست‌ها و وضعيت فعلي ملت فلسطين را سبب خواهد شد.اشغال سرزمين‌هاي 1967 مورد اذعان بين المللي است و در قطعنامه‌هاي سازمان ملل هم تاکيد شده است.

ب) مجموعه اقداماتي که اخيرا غرب اعم از اتحاديه اروپا وآمريکا در قبال مسئله فلسطين و رژيم صهيونيستي انجام داده است:

1-فرايند به رسميت شناختن کشور فلسطين در بين کشورهاي اروپايي شدت گرفته است .پارلمان‌هاي کشورهاي اروپايي بحث به رسميت شناختن فلسطين را مطرح کرده اند و در 3 و 4 سال گذشته به رسميت شناختن کشور فلسطين مورد تاکيد بي سابقه قرار گرفته است.علاوه برآن فلسطين بعنوان عضو ناظر در سازمان ملل به رسميت شناخته و پذيرفته شد.پرچم فلسطين در مقر سازمان ملل در نيويورک، ژنو و وين برافراشته شد.

2- تصميم اخير اتحاديه اروپا درخصوص برچسب گذاري برروي محصولات توليدي رژيم صهيونيستي درکرانه باختري رود اردن بعنوان سرزمين اشغالي:نفرت از اسرائيل دراروپا و آمريکا در ميان مردم در خصوص محصولاتي که در شهرک‌هاي صهيونيستي ساخته مي شوند وجود داردو مردم و بويژه جامعه مدني و افکار عمومي غرب عليه کالاهاي اسرائيل صادره از شهرک‌هاي صهيونيستي کرانه باختري مقاومت مي کنند.

3- تصميم سازمان ملل دردهه 70 ميلادي مبني براينکه صهيونيسم معادل نژاد پرستي است.

4- اتحاديه اروپا حماس را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج کرد:توسط دادگاه حقوق بشر اتحاديه اروپا اين اقدام صورت گرفت و سبب خشم رژيم صهيونيستي شدبه نحوي که نتانياهو با عصبانيت عنوان کرد: اروپا هيچ درسي از هلوکاست نگرفته است و مفهوم آن را به درستي نمي داند.اروپا منافق است و حماس يک گروه تروريستي تمام عيار است و قطعا اروپا در اين خصوص تجديد نظر خواهد کرد.مسئوليت سنگين اين اقدام بردوش اتحاديه اروپا است و بايد حماس را به اين ليست بازگرداند.لازم به ذکر است که مجموعه اقدامات سياسي،اقتصادي، حقوقي، آکادميک و آموزشي و ....غرب اعم از اتحاديه اروپا و آمريکا در خصوص فشار به رژيم صهيونيستي در چهارچوب گفتمان سازش معنا داشته و قرار مي گيرد. البته آگاهي روزافزون جامعه مدني و افکار عمومي در غرب و فشار آنها به سطوح بالاتر سياسي،اقتصادي و ... را نيز نبايد ناديده گرفت.

جامعه مدني و افکار عمومي غرب روز به روز در خصوص نقض سيستماتيک و هدفمند حقوق بشر فلسطينيان توسط اسرائيل اعم از کشتار،اعدام‌هاي ميداني،زنداني کردن،غصب زمين‌ها،آوارگي آنان، تبعيض‌هاي گوناگون اقتصادي،اجتماعي، سياسي،اداري،فرهنگي و ...آگاه‌تر مي‌شود.جنگ‌هاي 33روزه، 22 روزه، 8 روزه و 51 روزه اسرائيل عليه مردم مظلوم لبنان و فلسطين و جنايات جنگي و ددمنشي‌هاي رژيم صهيونيستي نيز بر اين آگاهي‌ها افزوده است.

توده مردم در غرب و بويژه جامعه مدني و افکار عمومي روبه تصحيح نگرش درخصوص رژيم صهيونيستي و نژاد‌پرستي و اشغالگري آن آورده‌اند. تظاهرات وسيع در کشورهاي عضو اتحاديه اروپا مثل انگليس (2014 ميلادي) و فرانسه عليه اسرائيل و درحمايت از ملت مظلوم فلسطين و اقبال گسترده به جنبش بايکوت و تحريم‌هاي اقتصادي و آکادميک اسرائيل بيانگر اين روشنگري و تغيير نگرش مردم در غرب است.البته دولت‌ها و سياستمدار‌ها کمافي السابق حامي اسرائيل هستند اما ملت‌ها و بويژه نخبگان و جامعه مدني و افکار عمومي غرب روز به روز بيدار تر مي شود.

تحريم آکادميک اسرائيل در آمريکا و اروپا:

اخيرا انجمن انسان شناسي آمريکا تحريم اسرائيل را تصويب کرد.طي يک راي گيري در نشست 1000سازمان در دنوور بااکثريت آراء به تصويب رسيد و براين اساس اين انجمن از هرگونه همکاري و ارتباط با موسسات آموزشي اسرائيلي منع شده است.چندي قبل نيز بيش از 300 شخصيت دانشگاهي انگليس با امضاي نامه اي به دليل رفتارهاي نژادپرستانه اسرائيل عليه فلسطينيان خواستار تحريم اسرائيل شدند و تاکيد کردند در موسسات آموزشي اسرائيل حضور نخواهند يافت.مجمع صهيونيستي ضد افترا اعلام کرد،جزئيات افزايش قابل ملاحظه فعاليت‌ها و حرکت‌هاي ضد صهيونيستي در محيط‌هاي دانشگاهي آمريکا در طول سال تحصيلي 2014 و 2015 را فاش کرده و اعلام کرد تنها در پائيز 2015 دست‌کم 150 حرکت صريح ضد صهيونيستي انجام شد که نسبت به 105 رخداد مدت مشابه سال 2014 افزايش قابل ملاحظه داشته است.

رئيس اين مجمع افزود،گروهاي دانشجويي در دانشگاه‌ها باهدف انزوا،خوار کردن ،مشروعيت زدايي از اسرائيل اين فعاليت‌ها را سامان مي‌دهند و حتي هيات علمي نيز دربرخي موارد حمايت مي کنند. استراتژي‌هاي انتخاب شده از سوي جنبش جهاني تحريمBDS موسوم به بايکوت در ايجاد فضاي ضد اسرائيلي در دانشگاه‌ها بسيار موثر هستند.انجمن مطالعات آمريکا، انجمن مطالعات آسيا نيز سياست مشابهي در پيش گرفته و اسرائيل را تحريم کرده بودند.

ب - جنبش جهاني تحريمBDS بايکوت:اين جنبش در سال‌هاي اخير به شدت درحال گسترش در اروپا و آمريکا است .اين جنبش خواستار عدم سرمايه گذاري اقتصادي در شرکت‌هايي است که درتداوم اشغالگري صهيونيست‌ها سهيم هستند.اين جنبش ريشه در مبارزه عليه آپارتايد و سياست‌هاي استعماري بريتانيا در ايرلند،آفريقاي جنوبي و فلسطين دارد.پس هنگامي که ملت‌ها و بويژه جامعه مدني و افکار عمومي غرب آگاه تر مي شوند؛بطور طبيعي به لايه‌هاي سياسي و دولت‌ها فشار خواهند آورد و آنها ناچارا در سياست‌هاي خود در قبال اسرائيل تاحدزيادي مجبور به تجديد نظر خواهند شد.

استعفاي وزير کابينه جيمزکامرون نخست وزير انگليس بارونس "سعيده وارسي" و چند نماينده مجلس عوام انگليس به حمايت از فلسطيني‌ها و محکوميت اسرائيل پديده اي بي سابقه و معنادار است و ناشي از فشار افکارعمومي و جامعه مدني غرب به سطوح سياسي ارزيابي مي شود.يا موج کاروان‌هايي از سراسر جهان خصوصا از اروپا براي شکستن محاصره غزه نيز ناشي از آگاهي روزافزون جامعه مدني و افکارعمومي در غرب بحساب مي آيد.

اخيرا،اعضاي جنبش جهاني تحريم رژيم صهيونيستي "BDS" مانع از سخنراني "عامي ايالون" رئيس اسبق سازمان امنيت عمومي "شاباک" در دانشگاهي در لندن شدند.روزنامه عبري زبان يديوت آهارا نوت ، فاش کرد اعضاي اين جنبش درهاي سالن محل سخنراني ايالون را شکستند ، مانع از سخنراني او در اين دانشگاه و همچنين خواستار محاکمه وي به خاطر ارتکاب جنايت‌هاي ضد بشري عليه ملت فلسطين شدند .ايالون همان کسي است که گفته بود آنقدر از فلسطيني‌ها کشته ام که تاکنون حماس از يهوديان و اسرائيلي‌ها نکشته است.دامنه تحريم‌هاي بين المللي عليه رژيم صهيونيستي روز به روز گسترده‌تر مي شود. اخيرا دامنه تحريم اسرائيل به اسپانيا نيز رسيده است.حزب چپ يکپارچه اسپانيا با حمايت حزب کارگر سوسياليست به پويش تحريم بين المللي رژيم صهيونيستي BDS پيوست و اعضاي شوراي شهر کاستريون اسپانيا در ايالت استورياس از عضويت در اين پويش حمايت کردند.

به گزارش منابع اسپانيايي،«خوزه لوئيس گاريدو» رئيس حزب چپ يکپارچه ضمن تشريح دلايل پيوستن به اين پويش،از ديگر شهرهاي اسپانيايي هم خواست که تصميم مشابهي اتخاذ کرده و رژيم صهيونيستي را در تمامي عرصه‌ها تحريم کنند تا مجبور به عقب نشيني از اراضي اشغالي فلسطين و رعايت قوانين بين المللي و حقوق ملت فلسطين در زمينه آزادي و استقلال شود.

اتحاديه اروپا نيز اخيرا تحريم‌هاي جديدي عليه رژيم صهيونيستي اعمال کرده است،پايگاه اينترنتي روزنامه صهيونيستي ‌هاآرتص اعلام کرد اتحاديه اروپا تصميمات متعددي براي اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه شهرک‌هاي صهيونيست نشين اتخاذ مي‌کند و در همين راستا قصد دارد "اسرائيل" را جداي از اراضي اشغالي سال 1967 معرفي کند.

هاآرتص تاکيد کرد در اين تصميم بر تفاوت‌هاي رژيم صهيونيستي و شهرک‌هاي صهيونيست نشين و جدا بودن آنها از هم تاکيد خواهد شد و اتحاديه اروپا اعلام خواهد کرد که اراضي اشغالي سال 1967 مشمول هيچ کدام از توافقنامه‌هاي امضا شده ميان اسرائيل و اتحاديه اروپا نيستند. در ادامه اين گزارش‌هاآرتص آمده است که تمامي کشورهاي عضو اتحاديه اروپا بر روي اين تصميم اتفاق نظر دارند و خواستار اتخاذ اقدامات عملي براي نجات راهکار تشکيل دو کشور و ايجاد شرايط جديد در عرصه ميداني هستند.

اتحاديه اروپا همچنين از طرح فرانسه براي تشکيل هيات بين المللي حمايت از روند سازش ميان طرفين صهيونيستي و فلسطين و برگزاري کنفرانس بين المللي صلح به عنوان تنها وسيله از سر گيري مذاکرات سازش با حمايت طرف‌هاي عربي و منطقه اي حمايت خواهد کرد.هاآرتص اعلام کرده است که اتحاديه اروپا در نشست آتي خود خواستار مقابله رژيم صهيونيستي با اقدامات خشونت آميز شهرک نشينان صهيونيست عليه فلسطينيان خواهد شد و بر لزوم محاکمه عاملان جنايت سوزانده شدن اعضاي خانواده دوابشه تاکيد خواهد کرد.يک مسئول بلند پايه صهيونيستي هم تاکيد کرد که سفراي رژيم صهيونيستي در کشورهاي مختلف اروپايي و نمايندگان اين رژيم در نهادهاي اروپايي در بروکسل سعي در اعمال فشار عليه طرف‌هاي اروپايي به منظور کم رنگ کردن اين تصميم دارند، اما برخي کشوهاي اروپايي مانند سوئد، ايرلند و فرانسه مخالفت خود با اين فشارها را اعلام کرده اند و در صورتي که چنين تصميمي عليه شهرک‌هاي صهيونيست نشين اتخاذ شود، مقابله با موج تحريم‌ها عليه اين شهرک‌ها کار سختي است.

متوديست‌ها به جنبش تحريم رژيم صهيونيستي پيوستند: صندوق بازنشستگي کليساي متوديست‌هاي آمريکا تصميم به تحريم اقتصادي رژيم صهيونيستي و توقف سرمايه گذاري در شرکت‌هاي مختلف صهيونيستي از جمله پنج بانک بزرگ اين رژيم به خاطر نقض حقوق بشر از سوي آن گرفت.اين صندوق تقريبا 7 ميليون شهروند آمريکايي را تحت پوشش دارد و املاک زيادي در سراسر جهان در اختيار دارد که ارزش آنها بيش از 20 ميليارد دلار برآورد شده است. البته اين تحريم‌ها تنها محدود به شرکت‌هاي صهيونيستي نيست،‌ بلکه شرکت‌هاي فعال در کشورهاي شاهد درگيري‌هاي داخلي را هم شامل مي شود.

اسلووني به جنبش تحريم رژيم صهيونيستي پيوست: بزرگ ترين شرکت تجاري اسلووني "مرکاتور" که بخشي از سهام آن در اختيار دولت است، تمامي کالاهاي صهيونيستي را تحريم کرد. روزنامه عبري زبان يديوت آهارانوت مورخ در گزارشي نوشت که وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي به دنبال اين اقدام سفير اسلووني در اسرائيل را فراخواند تا در اين مورد توضيح دهد.

تحريم پزشکي رژيم صهيونيستي در انگليس: پزشکان انگليسي مورخ 94/10/20 در راستاي موج تحريم‌هاي بين‌المللي عليه رژيم اشغالگر قدس، خواستار اخراج سازمان نظام پزشکي اين رژيم از عضويت سازمان نظام پزشکي بين المللي شدند .کميته علوم و فناوري کنست صهيونيستي جلسه اي را به منظور بررسي تحريم‌هاي آکادميک بين المللي عليه موسسات اين رژيم برگزار کرد که "زئيف ولدما" نماينده سازمان نظام پزشکي اسرائيل هم سخنراني کرد.

کمپين مردم دانمارک در مخالفت با زنداني کردن کودکان فلسطيني توسط رژيم صهيونيستي نيز در چارچوب آگاهي روزافزون مردم و جامعه مدني اروپا در خصوص آپارتايد و جنايات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين ارزيابي مي شود.تظاهرات فعالان حقوق بشر درلندن در اعتراض به زنداني کردن کودکان فلسطيني و درخواست براي آزادي فوري آنها نيز درچارچوب فشار عليه رژيم صهيونيستي ارزيابي مي شود.اخيرا اتحاديه اروپا خواستار رفع محاصره غزه توسط رژيم صهيونيستي شده است: اتحاديه اروپا خواستار برچيدن محاصره نوار غزه، بازگشايي کامل گذرگاه رفح و اجراي عمليات عمران و بازسازي اين باريکه شد و بار ديگر بر نامشروع بودن شهرک‌هاي صهيونيست نشين در اراضي فلسطيني تاکيد کرد و آن را مانعي اصلي بر سر راه تحقق صلح و سازش در منطقه دانست.

شوراي وزراي خارجه اتحاديه اروپا ، در بيانيه اي پيرامون اوضاع حاکم بر فلسطين تمامي طرف‌ها را به تلاش و انجام اقداماتي فوري و اساسي در زمينه‌هاي سياسي، امنيتي و اقتصادي در نوار غزه از جمله پايان بخشيده به محاصره نوار غزه و بازگشايي کامل گذرگاه زميني رفح فراخواند. درمقابل بنيامين نتانياهو گفت:نماينده اتحاديه اروپا در تل‌آويو ضد اسرائيلي است و بايد تغيير کند.

بنيامين نتانياهو همچنين در گفتگو با "فريد زکريا" خبرنگار شبکه "سي ان ان" در حاشيه اجلاس اقتصادي بين المللي که در شهر داووس سوئيس برگزارشد، از کشورهاي اروپايي و به ويژه اتحاديه اروپا خواست که مانند عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس به رژيم اشغالگر قدس به چشم يک همپيمان نگاه کنند.وي افزود عربستان سعودي و برخي کشورهاي ديگر عربي به رژيم صهيونيستي به چشم همپيمان خود و نه تهديد، نگاه مي کنند و من اميدوارم که اين روابط ميان تل آويو و کشورهاي عربي به حل منازعه با فلسطيني‌ها کمک کند.

موضع گيري وزير امورخارجه سوئد در محکوميت اعدام‌هاي بدون محاکمه فلسطينيان: وزير خارجه سوئد خواستار تحقيق درباره اعدام بدون محاکمه فلسطينيان توسط رژيم صهيونيستي طي ماه‌هاي اخير شد که اراضي اشغالي فلسطين شاهد انتفاضه گسترده ملت فلسطين عليه تجاوزات اين رژيم به مسجد الاقصي و شهروندان فلسطيني است.

«مارگوت ولستروم» اين اظهارات را در جريان نشست پارلمان سوئد بيان کرد و البته اين اولين باري نيست که وي چنين سخناني بيان مي کند که باعث خشم و ناراحتي رژيم اشغالگر قدس و مقامات آن مي شود، بلکه يک ماه قبل نيز تاکيد کرده بود که اين رژيم فلسطينياني را که دست به اجراي عمليات مي زنند، بدون محاکمه اعدام مي کند .در مقابل نتانياهو نيز گفت:اظهارات وزير امورخارجه سوئد درباره اعدام‌هاي بدون محاکمه توهين آميز است و درمقابل اين اظهارات نتانياهو و توبيخ شديد وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ، سفيرکشور سوئد ،فلسطين اشغالي را ترک کرد. موافقت اتحاديه اروپا با کمک 9.5 ميليون يورويي به تشکيلات خودگردان : اتحاديه اروپا در جلسه اي با مقامات تشکيلات خودگردان موافقت کرده است تا 9.5 ميليون يورو کمک بشر دوستانه به برنامه‌هاي توسعه اي در کرانه باختري اختصاص دهد. که درراستاي فشار بر رژيم صهيونيستي ارزيابي مي شود.

حمايت 200 استاد برزيلي از جنبش تحريم رژيم صهيونيستي(BDS) : 200شخصيت دانشگاهي از سراسر برزيل، با امضاي يک طومار اينترنتي، حمايت خود را از تحريم دانشگاهي موسسات آموزشي رژيم صهيونيستي اعلام کردند.نهايتا واکنش اخير دبيرکل سازمان ملل متحد عليه رژيم صهيونيستي: بان کي‌مون از موافقت کابينه اسرائيل با اعلام 370 هکتار از اراضي در کرانه باختري به عنوان سرزمين دولتي اين رژيم اين بار "شديدا ابراز نگراني" کرد.درمقابل، نخست وزير رژيم صهيونيستي از سخنان دبير کل سازمان ملل درباره حمايت از مقاومت فلسطيني‌ها و انتقاد از شهرک سازي اسرائيل به شدت انتقاد کرد.

خشم و نفرت و انزجار بين‌المللي عليه رژيم صهيونيستي:

وزير آموزش رژيم صهيونيستي اخيرا در جلسه هفتگي هيات دولت صهيونيستي گزارشي را ارائه کرد که نشان مي‌دهد 40 درصد از شهروندان اروپايي "اسرائيل" را شبيه "نازي‌ها" مي‌دانند و معتقدند که اين رژيم دست به نسل کشي عليه فلسطينيان مي زند ."نفتالي بنت" وزير آموزش دولت بنيامين نتانياهو که همزمان پرونده رسيدگي به اوضاع اقليت‌هاي يهودي کشورهاي ديگر را هم بر عهده دارد، براي سرپوش گذاشتن بر روي مسئوليت رژيم اشغالگر قدس در قبال جنايت‌هاي خود، بهانه قديمي را مطرح کرد و مدعي شد که اروپا همچنان در مسير "يهودي ستيزي" گام بر مي دارد و سران اتحاديه اروپا نيز در قبال اين وضعيت سکوت اختيار کرده اند و هيچ کاري براي مقابله با روند يهودي ستيزي نمي کنند.

در گزارش مذکور آمده است که آمار شهروندان اروپايي که معتقدند رژيم صهيونيستي دست به نسل کشي عليه فلسطينيان مي زند، افزايش يافته است و دليل اصلي اين مساله جنگ تبليغاتي است که در فضاي مجازي و پايگاه‌هاي اينترنتي و ارتباط جمعي به راه افتاده است و هدف از اين موج جديد يهودي ستيزي، سلب مشروعيت از رژيم صهيونيستي است.تهيه کنندگان اين گزارش در توجيه اين افزايش مخالفت‌ها با رژيم صهيونيستي مدعي شده اند که اين مساله ناشي از افزايش جمعيت مهاجران مسلمان در اروپا و افزايش قدرت راستگرايان تندرو در کشورهاي اروپايي است که سياست خصمانه اي در قبال اقليت‌ها و مهاجران در کشورهاي اروپايي در پيش گرفته اند. از ديگر دلايل افزايش آمار مخالفان سياست‌هاي رژيم اشغالگر قدس که گزارش مذکور به آن اشاره کرده است مي توان سياست‌هاي جنبش‌هاي چپگراي راديکال در اروپا در راستاي تحريم رژيم صهيونيستي و سلب مشروعيت از آن در کنار درخواست‌هاي طرف‌هاي مختلف براي تحريم موسسات و شخصيت‌هاي حامي اين رژيم را ذکر کرد.

در ادامه اين گزارش همچنين آمده است که ميزان برنامه‌هاي آموزشي مخالف رژيم صهيونيستي در دانشگاه‌هاي آمريکا 30 درصد افزايش يافته است و جنبش‌هاي حامي فلسطينيان مانند "دانشجويان حامي فلسطين" با حمايت گسترده اساتيد دانشگاه و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها مواجه شده اند و برنامه‌هاي مختلفي با هدف تحريک عليه رژيم صهيونيستي و تلاش براي سلب مشروعيت از آن برگزار مي کنند.در پايان گزارشي که نفتالي بنت در جلسه اخير هيات دولت صهيونيستي ارائه کرد، آمده است که جنبش تحريم بين المللي رژيم صهيونيستي " BDS " تنها سعي در تحريم رژيم صهيونيستي ندارد، بلکه تحريم برنامه‌ها و افراد حامي اين رژيم را نيز در دستور کار خود قرار داده است و تاکنون موفقيت‌هاي زيادي در اروپا و مناطق ديگر جهان کسب کرده است و اين در حالي است که رژيم صهيونيستي از طريق همکاري با کانادا سعي در مقابله با اين تحريم‌هاي گسترده بين المللي عليه خود را دارد.لازم به ذکر است افزايش آگاهي روزافزون مردم و جامعه مدني در اروپا درخصوص آپارتايد رژيم صهيونيستي و جنايات و تجاوزگري‌هاي آن عليه ملت مظلوم فلسطين علت اصلي خشم و انزجار آنها عليه رژيم صهيونيستي است.

https://www.ettelaat.com/new/index.asp?fname=2016\02\02-12\19-43-03.htm&storytitle=%D3%ED%C7%D3%CA%9D%E5%C7%ED%20%C2%81%C7%D1%CA%C7%ED%CF%ED%20%CA%E1%9D%C2%E6%ED%E6%20%D2%ED%D1%20%D0%D1%E5%9D%C8%ED%E4%20%CC%C7%E3%DA%E5%20%CC%E5%C7%E4%ED

ش.د9405912

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات