تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۶۰۶۲۰

رسانه عبری: حزب‌الله شرکت‌های شمال اسرائیل را وادار به فرار یا تعطیلی کرد

روزنامه اقتصادی کالکالیست رژیم صهیونیستی گزارش داد، با تداوم حملات شدید حزب‌الله لبنان به مناطق شمال سرزمین‌های اشغالی صنایع و شرکت‌های فعال در آنجا تعطیل شده یا نقل مکان کردند.

بخش صنعتی در شمال اسرائیل با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در نتیجه تنش‌های نظامی در این منطقه مواجه است که با آتش‌سوزی‌های گسترده ناشی از حملات پهپادی روز‌های اخیر حزب الله تشدید شده است.

روزنامه اسرائیلی کالکالیست نوشت که مراکز صنعتی اصلی در شمال اسرائیل به طور فزاینده‌ای به مناطق دیگر نقل مکان می‌کنند و میزان حضور نیروی کار کارخانه‌های شمالی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

این روزنامه به افزایش نارضایتی ساکنان و صاحبان کسب و کار و صنایع در شمال اسرائیل اشاره کرد و به نقل از منابع محلی نوشت: «ما هیچ تماسی با نهاد‌های دولتی نداریم».

این روزنامه خبر داد در آتش‌سوزی دو روز پیش در نزدیکی کیبوتص عمیعاد در شمال اسرائیل به یکی از چهار سایت معدن کفر گلعادی آسیب جدی وارد آمده است.

به گزارش روزنامه کالکالیست، معادن کفار گلعادی که متعلق به کیبوتس شمالی است، بخش بزرگی از فعالیت اقتصادی آنجا را تشکیل می‌دهد و حدود ۱۷۰ کارگر مستقیماً در آنجا کار می‌کنند افزون بر تعداد مشابهی کارگر که استخدام قراردادی و موقت هستند.

به گفته همین منبع، این معادن محصولاتی مانند شن، بتن، آسفالت و پودر سنگ آهک مورد استفاده به عنوان مواد اولیه در صنایع مختلف از جمله استحکام بخشی مرز شمالی را تامین می‌کنند.

در ادامه گزارش آمده است، ترکیب هوای گرم و خشک با بمباران و حملات موشکی مکرر حزب‌الله در مناطق وسیعی از الجلیل منجر به افزایش آتش‌سوزی و تشدید اوضاع برای ساکنان شمال اسرائیل شده است.

کالکالیست تاکید کرد که به دلیل تخلیه گسترده ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال از شهرک‌های نزدیک مرز در اولین هفته‌های جنگ اسرائیل علیه غزه تأسیسات صنعتی در منطقه شمال اسرائیل از کمبود شدید نیروی کار رنج می‌برند.

این روزنامه افزود، علاوه بر کمبود مداوم نیروی کار، شلیک‌های مکرر موشک از لبنان خطوط تولید کارخانه‌هایی را که هنوز زیر آتش کار می‌کنند، مختل کرده است.

کالکالیست تاکید کرد، کارخانه‌های واقع در شهرک‌های نزدیک مرز با مشکل روزانه ثبات نیروی کار روبرو هستند و کارگران با یک دوراهی دشوار بین به خطر انداختن جان خود از طریق آمدن به مکان‌های خطرناک یا به خطر انداختن معیشت خود روبرو هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات