صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۵۵

از رفع توقیف تا خیز انتخاباتی

۱- رفع توقیف کالاها و تجهیزات نفتی
امیر سرداری گودرزی، معاون مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از رفع توقیف و آزادسازی دو محموله توربین‌های نفتی ایران از سوی یک شرکت انگلیسی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این دو دستگاه توربین به زودی وارد ایران شود. گفتنی است، این دو دستگاه توربین برای انجام تعمیرات به انگلیس منتقل شده بود؛ اما به دلیل اعمال تحریم‌ها در توقیف بود. علیرضا عبادی، مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس‌جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس نیز از رفع توقیف و آزادسازی کالاهای توقیف شده دو فاز پارس جنوبی ساخت اسپانیا و فرانسه خبر داد و گفت: برخی مخازن سکوهای گازی یک شرکت ژاپنی هم رفع توقیف گردید و وارد کشور شد. در همین حال علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت و معاون وزیر نفت هم با اشاره به آزادسازی بخشی از پول‌های گازی بلوکه‌شده ایران در انگلیس، اعلام کرد: به زودی شرکت بریتیش پترولیوم به طور کامل بخش باقی‌مانده این پول را آزاد می‌کند.

۲- آذربایجان به دنبال سامانه ناکارآمد
یاور جمال اوف، وزیر صنایع نظامی آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری این کشور اعلام کرد: کشورش با اسرائیل[رژیم صهیونیستی] قراردادی را در زمینه خرید سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» امضا کرده است. به گفته وی، این قرارداد میان وزارت صنایع نظامی آذربایجان و مؤسسه صنایع نظامی وابسته به وزارت جنگ این رژیم به امضا رسیده است. وی در این باره می‌گوید: وزارت دفاع آذربایجان در حال حاضر روی پروژه طراحی و تولید موشک‌های دوربرد هوا به هوا و زمین به هوا کار می‌کند. گفتنی است، الهام علی‌اوف، رئیس‌جمهور آذربایجان پیشتر از امضای چندین قرارداد میان شرکت‌های آذربایجانی و صهیونیستی در زمینه خرید تجهیزات نظامی به ارزش پنج میلیارد دلار پرده برداشته بود. این در حالی است که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین در برابر موشک‌های مقاومت کارایی ندارد و قادر به ساقط کردن آنها نیست؛ همچنین مقامات نظامی رژیم اشغالگر قدس بارها به ناکارآمدی این سامانه در برابر موشک‌های مقاومت فلسطین اعتراف کرده‌اند.

۳- خیز اصلاح‌طلبان برای کسب کرسی‌های شورای شهر
احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها اظهار داشت: اصلاح‌طلبان به منظور شرکت فعال در انتخابات برنامه جامع و کاملی دارند. اینکه ریاست‌جمهوری برای این جریان اهمیت دارد حرف درستی است؛ اما شورای شهر نیز ویژگی‌هایی دارد که آن را برای اصلاح‌طلبان مهم می‌کند. این نماینده مجلس گفت: اهمیت انتخابات شورای شهر برای اصلاح‌طلبان کمتر از اهمیت ریاست‌جمهوری نیست، حتی برخی گروه‌های اصلاح‌طلب فکر می‌کنند ریاست‌جمهوری در ایران بر اساس رویه هشت ساله است، بنابراین خیلی به کار کردن بر روی این مسئله نیاز نیست و باید تمرکز خود را بر روی شورای شهر بگذارند.

۴- سخنگوی جبهه یکتا مشخص شد
سیدمحمد حسینی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی جبهه یکتا با حضور اعضا و به دبیرکلی حمیدرضا حاجی‌بابایی، گفت: در جلسه اخیر جبهه یکتا، بنده به عنوان سخنگو این جبهه و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخاب شدم و مقرر شد، دیدگاه‌ها و مواضع جبهه از طریق سخنگو اعلام شود. وی افزود: چند کمیته نیز در جبهه یکتا تشکیل شده است و به زودی نشست مطبوعاتی جبهه یکتا برگزار می‌شود. حسینی تأکید کرد: جبهه یکتا قصد دارد در انتخابات سال آتی حضور جدی داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات