صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۵۲

گزارش روز/ پایان یک رؤیا

نماینده آمریکا در سازمان ملل نگران فاجعه انسانی در حلب شده است و با بغض اوضاع امروز حلب را تداعی‌گر جنایت صدام در حلبچه می‌داند[...]
پایگاه بصیرت / سیدفخرالدین موسوی
یادداشت: «رژیم اسد و روسیه مصمم هستند تا وجب به وجب باقیمانده از حلب را به زور تصرف کنند و برای‌شان فرقی نمی‌کند که چه تعداد از اجساد افراد بی‌گناه روی هم انباشته می‌شود؟ خطاب به رژیم اسد، روسیه و ایران که سه عضو دخیل در فتح حلب هستند، می‌گویم مسئولیت این بی‌رحمی‌ها را برعهده دارید. حلب بسیار به تراژدی‌های انسانی دهه‌های اخیر، از جمله کشتار سربرنیتسا، رواندا و حلبچه شبیه شده است.» این بخشی از سخنان سامانتا پاور، سفیر دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل درباره آزادی حلب است!
بله، درست خواندید. نماینده آمریکا در سازمان ملل نگران فاجعه انسانی در حلب شده است و با بغض اوضاع امروز حلب را تداعی‌گر جنایت صدام در حلبچه می‌داند! نماینده کشوری که «آلبرایت» وزیر خارجه وقت آن پس از کشتار نیم‌میلیون کودک عراقی در جنگ خلیج فارس به خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس می‌گوید: «آنچه در جنگ به دست آمد، ارزش این کشتار را داشت!» کشوری که نه تنها چشمش را بر روی حمله نظامی رژیم سعودی به یمن بسته است که در آن هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد، بلکه از کمک‌های دیپلماتیک و فروش سلاح به این رژیم نیز دریغ نمی‌کند! کشوری که بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی است که  هزاران خانه را ویران کرده و جنایت صبرا و شتیلا تنها یک مورد از پرونده قطور قسی‌القلبی آن است! نماینده حامی درجه یک دیکتاتوری که با استفاده از سلاح شیمیایی در حلبچه هزاران نفر از مردم عراق را به کام مرگ فرستاد! نماینده نظام سیاسی که حمله اتمی‌اش به هیروشیمای ژاپن را می‌توان بخش کوچکی از جنایت‌های بی‌شمار آن دانست، اما حالا به دروغ اوضاع انسانی در حلب را وخیم جلوه می‌دهد! البته ایالات متحده در کنار عربستان، انگلیس و.. حق دارد که از عقب رانده شدن تروریست‌هایی که به قسی‌القلب بودن آنها برای تغییر در شرایط منطقه و شکست محور مقاومت سخت دل بسته بود، نگران باشد و بخواهد نمایش حقوق بشری به راه بیندازد؛ چرا که اکنون رؤیای خاورمیانه مدنظرش را از دست رفته می‌بیند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات