تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۵۱۹
سيدمحمدصادق خرازي در «همايش بزرگ روز دانشجو»:

نگرانم دانشگاه به سمت فروپاشي برود

(روزنامه وقايع‌اتفاقيه - 1395/09/16 - شماره 287 - صفحه 2)

سید محمد‌صادق خرازي گفت: کساني که دغدغه استقلال، آزادي و پيشرفت مردم را دارند، بايد بدانند تنها راه بقاي آزادي انديشه و ماندگاري انقلاب در ذهن هر انساني، حرمت به دانشگاه و دانشجو است. رئيس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان در «همايش بزرگ روز دانشجو»، ‌اظهار کرد: امروز پرسش‌هاي زيادي در ذهن دانشجويان وجود دارد و همه کنشگران سياسي اين نگراني را دارند که آيا آزادي بيان و آزادي انديشه به‌عنوان مؤلفه‌هاي جامعه مدني در دانشگاه تحمل مي‌شود يا خير؟

او تصريح کرد: خوش‌به‌حال جامعه‌اي که يک دانشجوي زنداني نداشته باشد و بدا به حال جامعه‌اي که در آن دانشجوي زنداني وجود داشته باشد؛ يعني فقط نبايد در حرف از آزادي بيان و انديشه سخن گفت زيرا در عمل جامعه نيازمند خانه‌تکاني است و با‌توجه به پيماني که رئيس‌جمهوري با مردم براي پاسداري از هويت دانشگاه و دانشجو مي‌بندد، در آستانه انتخابات بايد بپرسيم آيا چنين حقيقتي، تحقق يافته است يا خير؟ او با بيان اينکه، منظور ما از آزادي بيان چارچوب‌شکني و بي‌بندوباري نيست، تصريح کرد: ما و همرزمانمان سال‌ها براي کتاب خدا و سنت رسول(ص) مجاهدت کرده‌ايم و آرمانمان اين است که مردم ايران بتوانند الگوي ملت‌هاي ديگر در بيان نظراتي باشند که نياز نسل امروز است.

خرازي در ادامه اين همايش در پاسخ به سؤال دانشجويي در مورد منزوي‌کردن افراط‌گرايان در جامعه امروز، گفت: اين امر را نمي‌توان تنها از دولت انتظار داشت زيرا مردم در انتخابات گذشته به‌خوبي توانستند تندروان را به تاريخ بفرستند البته دولت هم دربرابر انتظارات مردم بايد پاسخ شفاف بدهد. رئيس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان همچنين در پاسخ به سؤال دانشجوي ديگري که چرا در سخنراني خود اسم سران فتنه را مي‌بريد که مخالفت خود را با رهبري اعلام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: من قائل نيستم که آقاي خاتمي جزء سران فتنه باشند زيرا بيشترين همخواني فکري در سياست خارجي، امنيت ملي و مأموريت فرهنگي‌شان را با‌وجود نازنين مقام معظم رهبري دارند و کساني که مي‌خواهند فاصله ايجاد کنند، هدفشان روشن است.

خرازي با بيان اينکه خاتمي با مواضع محکم خود نشان داد متعلق به اردوگاه انقلاب، فرزند امام‌(ره) و برادر و مقلد رهبري است، گفت: معتقدم کسي که رأي مردم را خس و خاشاک دانسته است و کسي که براي اولين‌بار در کشور بدعت مديريتي گذاشت و 11 روز در خانه نشست که رهبري را مجبور به امتيازدهي کند، فتنه‌گر است. او با تأکيد بر اينکه واقعه سال 88 را به صورت جدي و منطقي بايد آسيب‌شناسي کرد، افزود: در کشور ما مطابق قانون، فصل‌الخطاب رهبري است و زماني که ايشان موضعشان را مشخص کردند بسياري از معترضان به روند انتخابات، طبق دستور رهبري سکوت کردند. خرازي با بيان اين عقيده که وجود آقاي خاتمي در حيات سياسي و اجتماعي ايران لازم است، گفت: خاتمي از مبشران و مروجاني است که پيام انقلاب و امام‌(ره) و ديدگاه‌هاي رهبري را در سراسر جهان نويد داده است و کشور از حضور ايشان بيشتر مي‌تواند بهره ببرد تا غيبتشان.

رئيس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان در پاسخ به سؤالي درمورد توهين‌هاي اخير به وزير امورخارجه کشورمان گفت: ظريف، فقط دوست و همکار من نبوده و نيست و من معتقدم او به‌لحاظ اعتقادي فضيلت‌هايي دارد که خيلي از مدعيان اخلاق که در لباس پيامبر خدا هستند، ندارند. او با بيان اينکه آقاي ظريف بچه‌مسلماني متدين و بي‌نظير است، افزود: به‌لحاظ کاري نيز معتقدم اگر ظريف در ايران متولد نشده بود، مطمئنا يکي از نامزدهاي دبيرکلي سازمان ملل مي‌شد.

خرازي با اشاره به اينکه ظريف در اقدامات خود حتي يک گام خلاف نظر رهبري برنداشته است، گفت: به‌لحاظ کار حرفه‌اي در تاريخ صدساله ايران در حوزه شناخت مسائل بين‌المللي، ديپلماتي را قوي‌تر و مسلط‌تر از محمدجواد ظريف نمي‌دانم.

او با اشاره به اينکه متأسفانه در جامعه امروز به‌‌راحتي تهمت و افترا مي‌زنند و همه ما بايد روي خودمان کار کنيم، گفت: در دوره‌اي نيز به من تهمت زدند که قاچاقچي است و متأسفانه امروز اين بي‌اخلاقي‌ها را هم در ميان رفيقان و هم در ميان رقيبان شاهد هستيم.

خرازي در پاسخ به گلايه‌هاي دانشجويي درمورد مشکلات امروز دانشجويان در کشور گفت: من هم نگرانم که دانشگاه به سمت فروپاشي رود و خدا نکند که اين اتفاق بيفتد چون در اين صورت، استقلال و هويت ايران ما دچار سرخوردگي خواهد شد.

رئيس شوراي مرکزي حزب نداي ايرانيان در رابطه با سؤالي درمورد وعده‌هاي روحاني در رابطه با حصر، گفت: حصر، واقعه تلخ امروز کشور ماست و آقاي روحاني نيز قول داده‌ بودند در‌اين‌زمينه اقداماتي انجام دهند و تا آنجايي که من اطلاع دارم، اين موضوع دغدغه ایشان است و پيگير آن هستند اما اولويت اصلي دولت، امنيت ملي، مشکلات سياست خارجي و تهديدات بين‌المللي بوده و به‌طور‌کل، موضوع حصر هم پروسه است و هم پروژه که يکشبه و با يک دستور قابل‌حل نيست. خرازي همچنين در رابطه با سؤالي در‌مورد ممنوع‌التصويري خاتمي گفت: در زمان دولت آقاي احمدي‌نژاد، خودشيريني‌هايي شد و به فردي تذکر داده شده بود مطبوعات را مديريت کند تا از اصلاحات خبري منتشر نشود. اين فرد مصوبه‌اي را بدون تصويب شوراي امنيت ابلاغ کرد و در آن آقاي خاتمي ممنوع‌التصوير شدند و اين حرکت، بدعتي حقوقي بوده که اميدواريم حل‌وفصل شود و با توجه به اقداماتي که صورت گرفته است، ان‌شاءالله به‌زودي شاهد حل آن خواهيم بود.

http://vaghayedaily.ir/fa/News/49601

ش.د9502703

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات