صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۲۹۷۶۷۰

اخبار کوتاه یکشنبه 5 دی

هواپیمای نظامی توپولوف ۱۵۴با ۹۱ مسافر دقایقی پس از پرواز از فرودگاه سوچی روسیه ناپدید شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این هواپیما لحظاتی پس از پرواز از صفحه رادار محو شده است. یک منبع امنیتی نیز اعلام کرد: این هواپیما احتمالاً در کوه‌های کراسنودار در جنوب روسیه سقوط کرده است. خبرگزاری «اسپوتنیک» هم نوشت: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد هواپیمای مفقود شده عازم پایگاه هوایی «حمیم» سوریه بود و دلایل احتمالی سقوط این هواپیما نقص فنی یا اشتباه خلبان است.
شبکه خبری «راشاتودی» به نقل از یک روزنامه محلی در دانمارک نوشت: دولت دانمارک متوجه شده است ده‌ها نفر از شهروندان این کشور که به داعش پیوسته‌اند و برای این گروه می‌جنگند، از دولت یا دیگر نهادها، حقوق و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. به نوشته این روزنامه، دولت دانمارک در پی آن است تا پول‌های پرداخت شده به این افراد را به نوعی مسترد کند.
«آسوشیتدپرس» در گزارشی اعلام کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اقدامی غیر منتظره، اسناد جدیدی را درباره برجام منتشر کرده که تاکنون حالت محرمانه داشته است. از محتوای این اسناد چنین برمی‌آید که ایران از محدودیت‌هایی که برجام بر سر راه غنی‌سازی اورانیوم قرار داده، عبور نکرده است و هم‌اکنون در موقعیتی قرار ندارد که بخواهد برای ساخت سلاح اتمی اقدامی کند.
در حالی که آلودگی در کلان‌شهرهای کشور حالت بحرانی به خود گرفته و انتقادات فراوانی درباره بی‌کفایتی و عدم اقدام دولت در این‌باره مطرح است، معصومه ابتکار در مصاحبه‌ای اعلام کرده، شرکت‌های خارجی پیشنهاداتی را برای حل «آلودگی هوا» داده‌اند! گفتنی است، پیش از این نیز دولت یازدهم با واردات گسترده بنزین قصد حل موضوع آلودگی هوا را داشت!
به گزارش خبرگزاری «رویترز» مقامات دولتی آمریکا نگران حملات داعش به آمریکا در تعطیلات سال نو هستند و به مقامات امنیتی این کشور درباره آمادگی و آماده‌باش در زمینه هر گونه اقدامی از سوی داعش هشدار داده‌اند. داعش چند روز قبل اعلام کرد، سال نو خونینی را برای آمریکا رقم خواهد زد.
منابع خبری اعلام کردند: ۹۰ نفر از نیروهای مسلح وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت ارتش عربستان هستند، در درگیری با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «نهم» شمالی در شرق صنعا کشته شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات