تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۴۱۶

آيت‌الله مكارم‌شيرازي: انتشار فايل صوتي آيت‌الله منتظري حركتي انتقامي بود

(روزنامه اعتماد ـ 1395/10/16 ـ شماره 3712 ـ صفحه 3)

گروه سياسي: واكنش‌ها به انتشار فايل صوتي آيت‌الله منتظري درباره اعدام‌هاي سال ٦٧ تمامي ندارد. اگرچه چند ماه از انتشار اين فايل مي‌گذرد و حتي احمد منتظري در دادگاه ويژه روحانيت به ٢١ سال حبس محكوم شد اما بحث‌ها حول اين ماجرا همچنان ادامه دارد. اين‌بار اما يكي از مراجع تقليد نسبت به اين مساله واكنش نشان داده است، آن هم در ديدار با دادستان كل كشور. آيت‌الله مكارم‌شيرازي انتشار فايل صوتي منتظري را اقدام و حركتي انتقامي دانست و بر لزوم جدي گرفتن اين ماجرا تاكيد كرد. اين در حالي است كه نزديكان به بيت آيت‌الله منتظري و فرزندش احمد منتظري پس از واكنش‌ها و جنجال‌هايي كه بر سر انتشار اين فايل به پا شد بارها اعلام كردند هيچ هدف مشخصي پشت اين اقدام وجود نداشته و انتشار اين فايل هم مانند بسياري از فايل‌هاي صوتي ديگر كه از اين مرجع تقليد منتشر شده بود مناسبتي بود. سايت آيت‌الله منتظري از چندي پيش به مناسبت‌هاي مختلف فايل‌هاي صوتي سخنراني او را منتشر مي‌كرد و اين فايل نيز به مناسبت پايان جنگ و حوادث تابستان سال ٦٧ بوده است. در هر صورت به نظر مي‌رسد دلايل بيت آيت‌الله منتظري دستگاه قضا و بسياري را قانع نكرده كه به خاطر انتشار اين فايل صوتي به ٢١ سال حبس محكوم شده است.

فضاي مجازي بلاي بزرگي براي جامعه است

به گزارش انتخاب، آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي از مراجع تقليد، عصر ديروز در ديدار دادستان كل كشور با بيان اينكه قم از چند جهت آسيب پذير است، گفت: قم ٤ راهي براي شهر‌هاي مختلف كشور است كه مركزيت آن نسبت به نقشه جغرافيايي نسبت به مركزيت تهران بيشتر است. وي افزود: دوم اين است كه قم مركز شيعه به شمار مي‌رود و بزرگ‌ترين حوزه‌هاي علميه را دارد، در ميان اهل سنت‌ها همچنين حوزه‌اي وجود ندارد؛ سوم اين است كه قم خاستگاه انقلاب است و انقلاب و ما از اين شهر برخاست؛ بنابراين دشمن روي اين مركز تمركز كرده و مي‌خواهد ضربات را وارد كند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينكه به همين نسبت بايد پيشگيري‌ها قوي‌تر از جاهاي ديگر باشد، اظهار داشت: قم متعلق به تمام جهان اسلام و تشيع است از اين رو همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضايي بايد حساب ويژه‌اي روي قم باز كنند تا بتوانيم در برابر آسيب‌ها بايستيم. وي ادامه داد: در زمينه مواد مخدر همين كه قم ٤ راه است و فعاليت‌هاي بسياري مي‌كنند و دست‌هايي هست كه مواد مخدر را غير از آن سوداگران مرگ و درآمدهاي هنگفت، شكل سياسي هم به آن بدهند؛ اينها مسائل را پيچيده مي‌كند اما وظيفه ما است كه مرتب در اين باره بگوييم و مي‌گوييم. آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اينكه فضاي مجازي بلاي بزرگي براي جامعه است كه به منجلاب كثيف تبديل شده است، ابراز داشت: ما پيگيري‌هايي در زمينه فضاي مجازي كرديم و بنده به وزير ارتباطات تذكري دادم اما آن دل‌سوزي لازم را به اندازه خطر در آنها نمي‌بينم چون انسان بايد به مقدار خطر دلسوزي كند.

تقدير از حساسيت و جديت رهبر انقلاب درباره فضاي مجازي

وي عنوان كرد: حتي اخيرا يكي از وزرا گفته بود كه مفاسد فضاي مجازي كمتر از ٨ درصد است در حالي كه قضيه عكس اين معنا است و آمار داريم، راه‌حل اين است كه شبكه ملي اطلاعات راه‌اندازي شود و پهنه باند را از ديگران بگيرند و به فضاهاي داخلي بدهند؛ اين بايد جواب نيازها را بدهد؛ واقعا رهبر انقلاب خيلي نسبت به مساله فضاي مجازي جدي است كه اگر ديگران هم به همين نسبت جدي بودند مشكلات حل مي‌شد؛ دليلش چيست، شايد دلايل سياسي و دلايل ديگر داشته باشد؛ دادستاني مي‌تواند به عنوان نهاداثرگذار مساله را تعقيب كند. اين مرجع تقليد با بيان اينكه در قم روي طلاب كار مي‌كنيم و خطرات را گوشزد مي‌كنيم، خاطرنشان كرد: صداوسيا هم بايد بيش از اين در اين مساله سرمايه‌گذاري كند.

انتشار فايل صوتي آيت‌الله منتظري حركتي انتقامي بود

وي با اشاره به انتشار فايل صوتي منتظري و هجمه به حضرت امام اضافه كرد: اين در واقع يك حركت انتقامي از سوي اين گروه است، اينها مي‌گويند كه ما بايد انتقام خود را بگيريم ولو اينكه نظام از بين برود، اينها واقعا حركت انتقامي دارند كه نبايد كوچك شمرده شود بلكه بايد آن را بزرگ ديد به ويژه هماهنگي كه بين اينها و خارج وجود دارد. آيت‌الله مكارم‌شيرازي با بيان اينكه دشمنان خوشحال مي‌شوند كه اينها تحريك شوند و حركت انتقامي را شروع كنند و خارج به آن پرو بال بدهد، گفت: واقعا بايد با اين قضيه جدي برخورد كرد تا تكرار نشود، اين ضربه امام، نظام و انقلاب بود؛ اينها مي‌خواهند اينگونه جسورانه آزاد باشند و اين كارها را بكنند. وي با تقدير از موضع‌گيري‌هاي دادستان و دستگاه قضايي افزود: هرگز نبايد حالت انفعالي به خود بگيريم و بگوييم كه مفاسد زياد شده و نمي‌توان كاري كرد؛ حوزه وظيفه سنگيني دارد كه بايد فعاليت‌هاي بيشتري داشته باشد؛ ما غير از ٤٠٠ حوزه علميه كه در ايران شهريه مي‌دهيم به ١٢ كشور خارجي هم شهريه پرداخت مي‌كنيم.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=64546

ش.د9503299

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات