صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۹۸۷۵۶

از افول آمریکا تا جریمه غایبان

۱ـ افول قدرت آمریکا در پنج سال آینده
شورای اطلاعات ملی آمریکا، که به تبیین راهبرد‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌پردازد، از افول قدرت آمریکا در پنج سال آینده خبر داد و ضمن اظهار نگرانی طی گزارشی نوشت: شک و عدم قطعیت درباره ایستار آمریکا توأم با «درون‌گرایی غرب» و سست شدن استانداردهای حقوق بشری و پیشگیری از جنگ در سطح بین‌المللی، روسیه و چین را برای به چالش کشیدن نفوذ آمریکا تشویق خواهد کرد. بر پایه یافته‌های این گزارش، آشوب و خیزش سیاسی در پنج سال آینده در خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه خواهد داشت و امکان ادامه جنگ‌های داخلی و نیابتی در شماری از کشورهای ناکارآمد و ناتوان منطقه دور از انتظار نیست. در بیشتر کشورهای نفت‌خیز منطقه بعد از یک دهه مازاد سرمایه، که مقداری از آن به صورت سرمایه‌گذاری و کمک مالی به کشورهای غیر نفتی انتقال یافت، اکنون کشورهای مذکور بر اثر افول قیمت نفت با کسری سرمایه روبه‌رو هستند.

۲ـ توطئه بدبین کردن جوانان به مدافعان حرم
«شخصی در حضور من گفت سپاهیانی که به سوریه اعزام می‌شوند، دو میلیون تومان به حقوق‌شان افزوده می‌شود؛ اما خدا گواه است که در روز اعزام محسن به سوریه من تنها ۳۰ هزار تومان پول داشتم و منتظر رسیدن موعد یارانه بودم.» جملات بالا بخشی از سخنان سمیرا حمیدی‌نامدار، همسر شهید مدافع حرم «محسن فانوسی» است. وی می‌افزاید: در آخرین مأموریت، بر خلاف همیشه عکس بچه‌ها را با خودش نبرد وقتی علتش را از او جویا شدم، گفت که این مأموریت تنها برای حضرت زینب(س) است. وی در ادامه می‌گوید: حاضرم فیش حقوقی همسرم پیش از شهادتش و اکنون را در فضای مجازی منتشر کنم تا همه متوجه شوند این شبهات تنها به منظور بدبین کردن جوان‌هاست.

۳ـ تعیین میزان جریمه سربازان غایب
«محمدمهدی مفتح» سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی در تشریح تعیین جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی گفت: جریمه مشمولانی که هشت سال و بیشتر غیبت دارند، به تصویب رسید که عیناً باید بپردازند. این جریمه عبارت است از: مشمولان زیر دیپلم ۱۰ میلیون، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق‌دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق‌لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای پزشکی ۳۵ میلیون، دکترای غیر پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان. همچنین، به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، فرد ۱۰ درصد جریمه می‌شود و در صورت ازدواج ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد مشمول تخفیف خواهد شد.

▼ تا انتخابات
رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات کشور درباره اهم موضوعات دومین جلسه ستاد انتخابات کشور گفت: در این جلسه ضمن تأکید اعضای ستاد بر اصل بی‌طرفی مجریان برگزاری انتخابات، هر یک از رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد انتخابات کشور به ارائه گزارش خود پرداختند. شجاعی کیاسری افزود: در این جلسه همچنین درباره چگونگی تأمین اقلام و ملزومات مربوط به برگزاری انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از قبیل برگ تعرفه، مهر، صندوق و همچنین آموزش بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات ۹۶ بحث و تبادل نظر شد.
مشاور رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم آقای روحانی تصمیم نهایی خود را برای حضور در انتخابات در زمان مناسب اعلام کند که در آن صورت قطعاً ایشان نامزد اصلاح‌طلبان خواهد بود. نجفی ارزیابی شرایط کشور و تحولات آینده را در فرایند این تصمیم، مهم ارزیابی کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات