صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۹۸۹۲۹

حرف روز/ دوگانه غم‌انگیز و افتخارآمیز

مروز صحنه دیگری از شکوه و قدردانی ملت ایران رقم خواهد خورد و آتش‌نشانان شهیدِ راه خدمت به مردم بدرقه و در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: امروز صحنه دیگری از شکوه و قدردانی ملت ایران رقم خواهد خورد و آتش‌نشانان شهیدِ راه خدمت به مردم بدرقه و در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد. رهبر معظم انقلاب در پیامی با بزرگداشت فداکاری باشکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو، از همه دستگاه‌ها و افرادی که در این ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ توان، کار بزرگی را به پایان رساندند، قدردانی کردند.
یکی از نکات درس‌آموز پیام و رفتار امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، فرصت‌سازی ملی از این حادثه است که در بطن خود ماهیت دوگانه «غم‌انگیزی و افتخارآمیزی» را توامان دارد. این در حالی است که در رفتار بخش دیگری از جامعه، به ویژه بعضی از بزرگان و جریان‌های سیاسی فرصت‌طلب سیاسی و به تعبیر یکی از روزنامه‌نگاران «مرده‌خوری سیاسی» را شاهد بودیم که به هر بهانه‌ای درصدد کش‌ دادن مسائل و پیوند آنها با انتخابات و صندوق‌های رأی هستند و از الان تمهیداتی دارند تا این موضوع را تا اواخر اردیبهشت که زمان برگزاری دو انتخابات همزمان شورای شهر و ریاست‌جمهوری است، داغ نگه دارند و به زعم خود از آن بهره‌برداری جناحی و گروهی کنند. در این میان، حتی اقدام انسانی یکی از مسئولان شهری که به دلیل این حادثه سفرش را نیمه‌کاره گذاشت و نقش جدی در مدیریت میدانی این حادثه ایفا کرد، بیشترین حجم تخریب و انتقاد سیاسی را در فرایندی هماهنگ در رسانه‌های مخالف خارجی و ایادی داخلی متحمل شد؛ اما رهبر معظم انقلاب کار بزرگ «قهرمانان کم‌ادّعا» را یادآور رشادت‌های دوران دفاع مقدس دانستند؛ کسانی که برای‌شان هنر بذل جان‌شان در راه خدمت مهم است و فرقی نمی‌کند که عرصه این هنرنمایی در اطفای حریق و حفظ جان و مال مردم باشد یا در صحنه دفاع از تهاجمی ناجوانمردانه در برابر دشمن بعثی یا داعشی. این نکته در پیام رهبر معظم انقلاب به زیبایی ترسیم شد: «... آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاری‌های دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات