سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۵۱۸

لزوم اتخاذ مواضع انقلابی

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هر دولتی که در ایران روی کار آمده، رویکرد وسیاست خاصی را که در مقابل غرب اتخاذ نموده است و دولتهای غربی نسبت به آن رویکرد رفتار خود در مقابل ایران را تنظیم کرده اند. پس می توان نتیجه گرفت برخی از اقدامات صورت گرفته توسط غربیها بر علیه ایران بعد از برجام بیشتر به خاطر رفتار منفعلانه ایران است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ اکبر معصومی

لزوم اتخاذ مواضع انقلابیرئیس جمهور تازه کار آمریکا در اولین اقدام ضد ایرانی و اسلامی خود پس از حضور در کاخ سفید، ورود اتباع ایرانی و شش کشور دیگر را به خاک آمریکا ممنوع کرد. این اقدام در حالی صورت گرفت که دولتمردان کشورمان تصور می کردند که دیگر بعد از برجام ایران هراسی از طرف این کشور صورت نخواهد گرفت.آنها تصور می کردند که همه مشکلات اقتصادی کشور در اعتماد به آمریکا حل خواهد شد. چنین دیدگاهی در داخل دولت باعث شد که آنها نسبت به مواضع دولت آمریکا بعد از برجام رفتاری منفعلانه داشته باشند و مواضع ضعیفی را نسبت به سیاست های خصمانه این کشور اتخاذ کنند.

به نظر می رسد رویکرد دولت یازدهم بیشتر اعتماد به غرب و به خصوص آمریکا باشد و اقتضای چنین سیاستی در داخل این است که افراد انقلابی را مورد سرزنش و گاها با القاب تند مورد خطاب قرار دهد. بنابراین مشاهده می کنیم که دولت آمریکا سیاست خود در قبال ایران را بدون هزینه تصور می کند، با این برداشت که جمهوری اسلامی ایران قدرت پاسخ ندارد و آنها می توانند بدون هیچ دغدغه ای به ادامه سیاست های ظالمانه خود علیه کشورمان بپردازند. همین برداشت کاخ سفید از رفتار دولت یازدهم باعث شد که آنها بعد از انجام تعهدات ایران در برجام به این نتیجه برسند که باید اقدامات خصمانه بیشتری را علیه دولت و ملت ایران انجام دهند. نه تنها آمریکا بلکه دولت های غربی دیگر نیز چنین سیاستی را در قبال ایران در پیش گرفته اند.

نخست وزیر بریتانیا در قبال اعتماد دولت ایران به غرب، اظهارات بی سابقه ای علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. به عقیده صاحب نظران حوزه بین المللی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هر دولتی که در ایران روی کار آمده، رویکرد وسیاست خاصی را که در مقابل غرب اتخاذ نموده است و دولتهای غربی نسبت به آن رویکرد رفتار خود در مقابل ایران را تنظیم کرده اند. پس می توان نتیجه گرفت برخی از اقدامات صورت گرفته توسط غربیها بر علیه ایران بعد از برجام بیشتر به خاطر رفتار منفعلانه ایران است. با تجربه ای که ملت ایران در طول انقلاب اسلامی به دست آورده به خوبی روشن است که موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست و غربیها تا زمانی که حکومت اسلامی برپا باشد به مقابله با جمهوری اسلامی از راههای گوناگون خواهند پرداخت. لذا باید دولت مردان فعلی با توجه به تجربه های بدست آمده از رفتار دولت های غربی، درمواضع خود نسبت به آنها تجدید نظر کنند. تنها عاملی که می تواند غربیها را از رفتار خود در قبال ایران مأیوس کند پاسخ قاطع در عرصه های هسته ای و غیر هسته ای به رویکرد و رفتار انها نسبت به ایران هست.

راه کار مقابله با چنین سیاستی در حال حاضر ایستادگی در مقابل خصومت دشمنان قسم خورده نظام است. امروزه دیگر دیپلماسی خنده نمی تواند به پاسپورت ایرانی عزت دهد بلکه این نوع دیپلماسی باعث گستاخی بیشتر دشمنان خواهد شد. عاملی که نظام جمهوری اسلامی در این مدت توانسته بر مشکلات و محدودیت هایی که طرف غربی ایجاد کرده فائق آید برخورد انقلابی در مواجهه با برخی رویکردهای غربیها نسبت به ملت ایران است. چندماه باقی مانده تا پایان دولت یازدهم، فرصت مناسبی است تا دولت بتواند در رفتار خود نسبت غربیها تجدید نظر نموده و مواضعی انقلابی و در جهت ارتقاء شأن انقلاب اسلامی اتخاذ نماید.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
3
احسنت دقیقا واقعیت جهان غرب همین است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
0
1
دولتمردان ما باید هویت استکبار جهانی را باید بشناشند و همواره در مقابل آن با روحیه انقلابی بایستند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات