صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۹۹۷۵۵

اخبار کوتاه شنبه 14 اسفند

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره دورنمای فکری امام خمینی(ره) برای تأسیس کمیته امداد گفت: دورنمای فکری امام(ره) این بود که ما باید تلاش کنیم هیچ فقیری در جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد. مسائل سخت اقتصادی، حاشیه‌نشینی، بلایای طبیعی و ثروت‌اندوزی برخی افراد سبب شده است فقر در کشور افزایش پیدا کند؛ افزون بر این باید به کم‌کاری خانواده‌ها برای کمک به بستگان خود نیز اشاره کرد.
ناصر حکیمی، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی درباره خبر قطع شدن ساتنای (سامانه تسویه ناخالص آتی) برخی بانک‌ها به دلیل اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی، اظهار داشت: بانک مرکزی هیچ وقت ساتنای بانک را به دلیل اضافه برداشت قطع نمی‌کند؛ اما وقتی پول نداشته باشد و مثلاً در حالت اضافه برداشت باشد، ساتنا به صورت اتوماتیک از کار می‌افتد، چون پولی در حساب بانک نیست.
خداکرم جلالی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اعلام اینکه پنج برابر عملکرد برنامه پنجم در برنامه ششم توسعه اعتبار برای سازمان جنگل‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: در تفاهمی با سازمان برنامه و بودجه، جهاد سازندگی و بسیج مستضعفین طرح بیابان‌زدایی از نیم میلیون هکتار آغاز شده است.
شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی «زد تی ای» چین در آستانه انعقاد توافقی با دولت آمریکا به منظور اقرار به نقض قوانین این کشور و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه در زمینه اتهام نقض قوانین آمریکا برای فروش فناوری به ایران است.
روزنامه «الشرق‌الاوسط» طی گزارشی درباره مانع‌تراشی آمریکا در روند سرمایه‌گذاری در ایران نوشت: منابع بانکی اروپایی فاش کرده‌اند که بسیاری از پروژه‌ها و قراردادهای سرمایه‌گذاری در ایران طی چند ماه گذشته تحت تأثیر اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا بی‌نتیجه مانده‌اند.
در بیانیه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در واکنش به تصویب حقوق ۲۴ میلیونی مدیران دولتی آمده است: معنای این مصوبه شرم‌آور آن است که بهارستان‌نشینان با آرای خود به فاصله طبقاتی ۳۰ برابری حقوق‌بگیران رأی «آری» داده‌اند.
الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح فراکسیون امید درباره امنیت سخنرانی‌ها ناقص و نپخته بود، گفت:‌ از مجلس دهم راضی نیستم؛ کارهای ما خسران به حال ملت است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات