صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۹۹۱۷۴

تابلوی سیاسی چهارشنبه20بهمن1395

تابلوی سیاسی چهارشنبه20بهمن1395 - شماره 457

روز بیست‌و‌دوّم بهمن، مردم جواب تهدیدها را در خیابان خواهند داد
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش گفت: این آقا(ترامپ) که تازه در ایالات متّحده [سرِ کار] آمده، میگوید شما باید از آمریکا متشکّر باشید، از دولت اوباما متشکّر باشید! چرا متشکّر باشیم؟ هیچ متشکّر هم نیستیم؛ [او هم در] همان تشکیلاتی بود که این تحریمهای سنگین را به نیّت فلج کردن جمهوری ‌اسلامی و ملّت ایران، بر ملّت ایران تحمیل کردند؛ امیدشان این بود که فلج بکنند. البتّه به این امید نرسیدند و هرگز نخواهند رسید و هرگز هیچ دشمنی نمیتواند ایران را فلج کند. میگوید متشکّر باشید؛ نخیر، اصلاً متشکّر نیستیم. چرا متشکّر باشیم؟ به خاطر تحریمها؟ به‌خاطر ایجاد داعش؟ به‌خاطر به آتش کشیدن منطقه؟ سوریه را به آتش کشیدند، عراق را به آتش کشیدند؛ چرا باید متشکّر باشیم؟ به‌خاطر حمایت از فتنه‌ی انتخابات در سال ۸۸ در کشور؟ از آن‌طرف به بنده نامه مینویسد و اظهار ارادت و محبّت و همکاری میکند، از این طرف علناً و صریحاً از فتنه‌گر حمایت میکند و میگوید ما پشت سر شما ایستاده‌ایم و دنبال فتنه ایجاد کردن در کشور است؛ چهره‌ی نفاق [همین است]؛ همان دستکش مخملینی که روی پنجه‌ی آهنی کشیده شده بود که من این را بارها گفتم. ما هیچ تشکّری نمیکنیم. ما میدانیم که چه کار میکردند؛ میفهمیم که آنها چه کار میکردند؛ این میگوید از او تشکّر کنید، از من هم بترسید! نه از شما هم نمیترسیم. روز بیست‌و‌دوّم بهمن، مردم جواب این تهدیدها و این حرفها را در خیابان خواهند داد؛ نشان میدهند که ملّت ایران در مقابل تهدید چه موضعی میگیرد. نخیر، از تهدید کسی هم ما نمیترسیم. بله، ما از این آقایی که تازه آمده، متشکّریم؛ تشکّر ما به‌خاطر این است که زحمت ما را کم کرد و چهره‌ی واقعی آمریکا را نشان داد. کاری که ما در طول سی و چند سال [درباره‌ی] فساد سیاسی، فساد اقتصادی،  فساد اخلاقی، فساد اجتماعی در دستگاه حاکمه‌ی آمریکا دائم میگفتیم، این آقا آمد در دوره‌ی انتخابات و بعد از انتخابات، این را علنی و عریان کرد. الان هم با این کارهایی که دارد میکند، نشان میدهد که حقیقت آمریکا چیست، حقوق‌ بشر آمریکایی یعنی چه؛ بچّه‌ی پنج‌ساله را دستبند میزنند! حقوق‌ بشر اینها این است.

  ترامپ فرق قاسم سلیمانی و سلیمانیه عراق را نمی‌دانست!
موسسه تحقیقاتی هادسون که از اندیشکده‌های نزدیک به جریان نومحافظه کار در آمریکا است به تازگی نشستی درباره ایران در واشنگتن برگزار کرد. این نشست باعنوان «برجام در دوران ترامپ» برگزار شد.هدایت این نشست را سوزان کیانپور تهیه‌کننده گزارش‌ها و برنامه‌ها در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی و کنگره برای شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی برعهده داشت.مایکل پریجنت کارشناس موسسه هادسون در این نشست گفت: در اینجا می‌خواهم به نکته‌ای اشاره کنم. بنده فردی بودم که نام سناتور کروز را وقتی معرفی کردم که او برای رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شد و سناتور کروز هم نام دونالد ترامپ را مطرح و معرفی کرد. در سخنانم درباره معرفی ترامپ هم گفتم که اگر قاسم سلیمانی را نشناسید نمی‌توانید درباره توافق هسته‌ای ایران حرفی بزنید. در آن زمان، ترامپ نمی‌دانست قاسم سلیمانی کیست. او فکر می‌کرد که درباره منطقه سلیمانیه در عراق صحبت می‌کنم.در آن زمان، رسانه‌های خبری و بنگاه‌های سیاسی از من انتقاد کردند که با این سخنم، ترامپ را ضایع کرده‌ام (چون تفاوت قاسم سلیمانی و سلیمانیه را نمی‌دانست).
 
  وزیر امنیت داخلی آمریکا:ورود اتباع کشورهای در حال سقوط را ممنوع کردیم
«جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: این کشور به دنبال افزودن کشورهای تازه به فهرست کشورهایی که ورود اتباع آن‌ها به آمریکا ممنوع شده، نیست. یکی از نمایندگان از این وزیر کابینه ترامپ پرسید که چرا کشورهایی مانند لبنان، مصر، امارات متحده عربی و البته عربستان در فهرست کشورهای مسلمان ممنوعه مذکور در فرمان ضدمهاجرتی ترامپ نیستند.جان کلی در پاسخ، ابتدا به عبارت «ممنوعیت ورود مسلمانان» واکنش نشان داد و گفت: «51 کشور مسلمان در جهان وجود دارد که ما فقط 7 کشور از این میان را در این لیست قرار دادیم پس این ممنوعیت برای مسلمانان نیست.»وی ادامه داد: «کشورهایی که در این فهرست قرار گرفتند (یعنی ایران، سوریه، سومالی، سودان، لیبی، یمن و عراق)، از نظر ما سیستم غربالگری داخلی قابل‌اطمینانی ندارند؛ آنها کشورهایی در حال سقوط و دولت‌هایی ورشکسته هستند.»جان کلی در ادامه گفت که شرایط همکاری‌های امنیتی با عربستان در روزهای پس از حادثه 11 سپتامبر تغییر پیدا کرده و با توجه به قابل‌اطمینان و گسترده شدن همکاری‌های اطلاعاتی با ریاض، نظر این کشور عربی در خصوص اتباعش، برای واشنگتن قابل‌قبول است.

  واکنش وکیل «بابک زنجانی» به اظهارنظری مبنی بر اجرای حکم موکلش
وکیل مدافع بابک زنجانی نسبت به اظهارات مسئول کمیته پیگیری مطالبات وزارت نفت مبنی بر اجرایی شدن حکم موکلش تا پایان سال 95 واکنش نشان داد.رسول کوهپایه‌زاده گفت: بعید می‌دانم اجرای حکم موکلم قبل از عید صحت داشته باشد؛ زیرا بابک زنجانی تازه دیروز حکم دیوان عالی کشور را مطالعه کرده است و با توجه به اینکه حوزه فعالیت موکلم، فعالیت‌های تخصصی بانکی و نفتی است، به کرات به عنوان وکیل بابک زنجانی تقاضا کردم برای ارائه درخواست اعاده دادرسی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی دیگر، بتوانم با موکلم ملاقات کنم. وی افزود: روشن است که به عنوان وکیل بابک زنجانی باید بتوانیم با وی ملاقات کنیم تا دیدگاه‌ها، نظرات و دفاعیات او را اخذ کنم اما اکنون چندین ماه است نتوانستم موکلم را ملاقات کنم؛ لذا بعید می‌دانم قبل از ملاقات با موکل و هماهنگی و انسجام درباره نظام دفاعی وی، حکم اجرا شود.

  روحانی: ما عمامه داریم کلاه سرمان نمی‌رود!
رئیس‌جمهور در مراسم جایزه کتاب سال گفت: عده‌ای از دعوا، خشونت و لشکرکشی خوششان می‌آید در حالی که ما یک ملت هستیم که یک انقلاب، قانون اساسی، رهبری، دولت، فرهنگ و هویت داریم و ایرانی هستیم. پس چرا باید رو درروی هم باشیم؟ وی در ادامه افزود: چقدر انتخابات ارزش دارد که از حالا معصیت خدا را شروع می‌کنید؟ معصیت خدا را یک لحظه هم نباید انجام داد، حال اگر کسی می‌خواهد معصیت کند به شب احیا نزدیک باشد تا بشود توبه کرد. الان تا شب احیا خیلی زمان مانده است. روحانی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: چرا ما رفتیم کنار قدرت‌های بزرگ؟ بعضی می‌گفتند ما نباید اصلاً با اینها حرف بزنیم و نزدیک شویم. آنها یک کلاه گشاد دارند که ما تا نشستیم آن را سر ما می‌گذارند. ما هرچقدر می‌گفتیم ما عمامه داریم کلاه سرمان نمی‌رود می‌گفتند کلاه خیلی گشاد دارند فوق عمامه!

  مسئولان در دهه اول انقلاب ساده زیست بودند
احمد توکلی در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه تعریف از فقر متفاوت شده است، افزود: اکنون سطح برخورداری کاملا متفاوت است و فقیران فعلی ما مانند متوسطان قدیم هستند.این تحلیل گر مسائل اقتصادی افزود: مسئولان در دهه اول انقلاب ساده زیست بودند و این موضوع مورد توجه بود اما به تدریج از اواخر جنگ زندگی مسئولان دچار تغییر شد و رفاه طلب شدند و این مسیر ادامه یافت و این موضوع از علل فقر موجود است.توکلی اضافه کرد: همت 10 سال اول انقلاب در توزیع برابر درآمد و همچنین بازسازی جنگ قابل تقدیر است اما بلای رفاه طلبی و اشرافی گری گریبان انقلاب را گرفته و موجب فسادهای بسیار زیادی شده است.وی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که فساد، نظام مند شده است و برای نجات اقتصاد کشور چاره ای جز مبارزه با آن نداریم.توکلی افزود: متاسفانه اکنون اقتصاد ما شکننده است و مقاوم نیست و نرخ رشد اقتصادی ما متکی به نفت است.وی اضافه کرد: تکیه به سیاست خارجی برای بهبود وضع مردم، نادرست و توجه به عوامل داخلی مؤثرتر است.این تحلیل گر مسائل اقتصادی گفت: پس از 40 سال نباید خود را با رژیم گذشته مقایسه کنیم بلکه باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم تا بتوانیم معایب را شناسایی و رفع کنیم.
 
  پای ۲ مقام دیگرازنزدیکان رئیس جمهور کره به پرونده فساد سیاسی بازشد
سال ها  این گونه تبلیغ می شد که "فساد" و "سوء استفاده از قدرت" واژه هایی است که با فرهنگ سیاسی کره ای  ها  و ژاپنی ها غریبه است. اما واقعیت چیز دیگری است. مقام‌های دادستانی کره جنوبی رسما وزیر سابق فرهنگ و رئیس دفتر سابق رئیس جمهور این کشور را به سوءاستفاده از قدرت و فساد متهم کردند. به گزارش بی بی سی، این دو نفرماه گذشته به دلیل تهیه فهرست سیاهی از هنرمندان، کارگردانان، بازیگران، نویسندگان و خوانندگانی که از پارک گوئن هه رئیس جمهور کره جنوبی انتقاد کرده بودند، بازداشت شدند. دادستانی می‌گوید که کیم کی چون، رئیس دفتر سابق رئیس جمهور طراح تهیه فهرست سیاه هنرمندان بوده و چو یون سون، وزیر سابق فرهنگ مسئول شناسایی حدود 10 هزار هنرمندمنتقد بوده است. افراد این فهرست از کمک‌های دولتی محروم شده بودند. اقداماتی که یادآور دوران سیاه مک کارتیسم در آمریکا ست. همزمان دو دستیار خانم پارک نیز بازداشت شده اند و پلیس از خود او به عنوان یکی از مظنونان نام برده است.  همچنین گفته شده است که دولت در صدد انحلال احزاب چپ گرا و بازداشت رهبران چند اتحادیه کارگری بود . اتهامات علیه خانم پارک از چند ماه پیش مطرح است. حدود دو ماه پیش نمایندگان پارلمان کره جنوبی با اکثریت آرا به طرح عدم کفایت پارک گوئن هه رای دادند. هم اکنون، نخست وزیر کره جنوبی وظایف رئیس جمهوری را برعهده دارد و در صورت برکناری قطعی رئیس جمهور، انتخابات جدید باید ظرف 20روز برگزار شود.

176  متر پارکینگ را با نفوذ مسکونی کرده اید
در ادامه جریان سیصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از نطق پیش از دستور شجاع‌پوریان و پرویز سروری احمد حکیمی‌پور دیگر عضو شورای شهر تهران به نطق سروری اعتراض داشت و در ادامه این اعتراض محسن سرخو خطاب به محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شما املاک نجومی داشته‌اید.در ادامه محسن پیرهادی هم گفت: این تهمت بی‌جایی بود که شما زدید و باید پاسخگو باشید. بنده پارکینگ خانه خود را تبدیل مسکونی نکرده‌ام شما این کار را کرده‌اید.وی افزود: در املاک نجومی تهمت زده‌اید و باید پاسخ بدهید. همزمان که محسن سرخو خطاب به پیرهادی واژه دروغگو را مطرح می‌کرد محسن پیرهادی گفت: 176 متر پارکنیگ را در دربند تبدیل به مسکونی کرده‌اید. سرخو نیز پاسخ داد تو دروغگو هستی و تهمت می‌زنید. پیرهادی نیز در جواب گفت بنده کارمند شهرداری بوده و هستم و با نفوذ در شهرداری پارکینگ خانه‌ام در دربند را مسکونی نکرده‌ام.چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به سرخو گفت: شما از ادب خارج شده‌اید.پیرهادی نیز ادامه داد: بنده ملکی را به اسم مدرسه نگرفته‌ام و بعد آن را مسکونی کنم سپس چمران نیز مجددا اعلام کرد آقای حکیمی‌پور شما آغازگر این داد و بیداد بودید و جلسه را به هم ریختید با داد و فریاد کسی به چیزی نمی‌رسد و تنها یک عده‌ای سوء استفاده می‌کنند و نتیجه آن تحقیر شورا است.

  ترامپ به‌دنبال تحريك «برجام‌كُشي»
از ظواهر امر چنين بر مي‌آيد كه آرزوي دولت ضد‌ايراني و پيمان‌شكن تازه‌كار امريكا در مواجهه با توافق هسته‏اي از پاره ‏كردن برجام به ايجاد شرايطي تغيير كرده كه در صورت محقق شدن، ايران به لغو برجام اقدام كند تا دولت امريكا در اين زمينه مبرا جلوه نماید. در چنين شرايطي است كه اخباري مبني بر امكان انتشار ‏اسرار مندرج در توافق هسته‌اي ايران از سوی ترامپ به گوش مي‌رسد. شبكه فاكس نيوز در مطلبي نوشت: دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا ممكن است براي افشاي اسرار مندرج در توافق ‏هسته‌اي ايران با فشار بيشتري روبه‌رو شود. اين امر در شرايطي محتمل به نظر مي‌رسد كه جنگ لفظي ايران با دولت ترامپ رو ‏به افزايش استاما هدف اصلي كاخ‌سفيد تحت حاكميت دونالد ترامپ، نابودي قطعي توافق هسته‌اي ‏ايران كه در سال ۲۰۱۵ اجرايي شد، نيست؛ بلكه ترامپ مي‌خواهد فشار و حلقه محاصره اين كشور را آنقدر تنگ كند تا تهران ‏را وادار به مذاكره در مورد مسائل اصلي و كليدي اين توافقنامه و موضوعات ديگر كند. ‏ رويترز به نقل از منابع مطلع خود در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نوشته ترامپ قصد دارد به سايت‌هاي نظامي ايران دست پيدا ‏كند؛ هدف ديگر تغيير آن قسمت از توافق هسته‌اي است كه به ايران اجازه مي‌دهد طي ۱۰ سال آتي برخي اهداف هسته‌اي خود ‏را دنبال و مقادير بيشتري از تحريم‌ها عليه خود را لغو كند.
 
   آیت‌الله موحدی کرمانی:"جبهه مردمی" مورد حمایت کامل علما و روحانیون برجسته است
در ادامه جلسات اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، جلسه منتخبین ائمه جماعات و روحانیون شهر تهران برگزار شد.آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بر لزوم صبر، استقامت، تقوا و همچنین ارتباطات تشکیلاتی و هدفمند در آینده مسیر اسلام و انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: «برای استمرار حرکت اصیل انقلاب اسلامی، حتماً باید از صبر در برابر شدائد و دعوت برادران ایمانی به معروف و استقامت و نیز استقرار بر راه خدا و استمرار یک حرکت تشکیلاتی و ارتباطاتی بهره‌برداری کرد.»امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:‌ جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی موردحمایت کامل علما و روحانیون برجسته است.برپایه این خبر این مراسم با حضور بیش از 130 نفر از منتخبین ائمه جماعات شهر تهران برگزار و در نهایت با برگزاری یک انتخابات، 25 نفر از آن‌ها به‌عنوان نمایندگان روحانیون و ائمه جماعات مساجد تهران در اولین جلسه مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدند.

  هیچ نهادی برای کنار رفتن «روحانی» در انتخابات فشار نیاورده
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ریاست محمد شریعتمداری در ستاد انتخابات آقای روحانی و فعالیت این ستاد، گفت: بنده هم مثل شما این اخبار را در رسانه‌ها دیدم. قطعا دولت هر اقدامی انجام خواهد داد در قالب قانون خواهد بود. من هم از طریق رسانه‌ها این مسئله را شنیدم و در داخل دولت چنین خبری نیست. دولت هر اقدامی در چارچوب قانون انجام خواهد داد تا شبهه‌ای پیش نیاید.نوبخت درباره این‌ ادعا که فشارهایی از سوی برخی نهادها برای کنار رفتن آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده وجود دارد، تصریح کرد: بنده این مسئله را از سوی رسانه‌ها مشاهده کردم، اما اینکه فشار رسمی از سوی نهادها مطرح باشد، چنین نیست.

   حیدر العبادی: سرکرده داعش از عراق فرار کرده است
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از فرار ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به سوریه خبر داد. العبادی روز گذشته در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 این خبر را اعلام کرد. العبادی افزود: بیشتر عناصر غیر عراقی داعش همراه خانواده‌هایشان از شهر موصل خارج شده‌اند. وی با بیان این که از زمان آزادسازی شرق موصل این افراد به شرق سوریه رفته‌اند، گفت البغدادی فرمانده این افراد بوده و به همراه آنان از عراق خارج شده است.

  صدور روادید میان ایران و روسیه بزودی تسهیل می‌شود
سفیر روسیه در ایران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: در حال حاضر کار تهیه و تنظیم مجموعه‌ای از قراردادها و موافقتنامه‌های دوجانبه در دست انجام است که در سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به روسیه در اواخر ماه مارس به امضا خواهد رسید. به گزارش ایسنا، لوان جاگاریان افزود: یکی از مهم‌ترین این موافقتنامه‌ها مربوط به تسهیل صدور روادید میان دو کشور است که امکان می‌دهد گروه‌های گردشگری 5 تا 50 نفره از سال 2017 میلادی بدون دریافت روادید به کشور مقابل سفر کنند. وی ادامه داد: امیدواریم در پی امضای این موافقتنامه، سیل گردشگران از ایران به روسیه و برعکس به نحو قابل توجهی افزایش یابد و شهروندان دو کشور بتوانند فرهنگ، شیوه زندگی و تاریخ یکدیگر را بهتر بشناسند. به گفته سفیر روسیه، در این دیدارها تحولات سوریه نیز از محورهای عمده مذاکرات مقامات عالی رتبه دو کشور خواهد بود.
 



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات