صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۰۰۰۶۷

از بازنگری هوشمند ایران تا کاندیدای مستقل اصلاح‌طلبان

۱ـ امام خامنه‌ای رهبری منحصر به فرد و احیاگر واقعی اسلام هستند
الشیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله در گفت‌وگو با پایگاه «العهد» درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب و کتاب خود با نام «الولی المجدد» (رهبر احیاگر) توضیحاتی ارائه کرد. وی درباره شخصیت رهبر معظم انقلاب گفت: امام خامنه‌ای رهبر اسلامی منحصر به فردی در عصر حاضر هستند که پیروان تفکر اصیل اسلامی با گستردگی و تنوع‌شان و فرهنگ جهانی در مناطق مختلف را حول یک محور جمع کرده‌اند و از قدرت تحلیل تطبیقی میان افکار مختلف و استفاده از روش‌های نوین در سطحی بالا برخوردارند. ایشان احیاگر واقعی اسلام در زمینه فکری و در زمینه تجربی در محیط پیرامونی با تمام چالش‌ها و نیازهایش هستند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره کتاب «رهبر احیاگر» نیز گفت: این کتاب توضیحی درباره خطوط فکری امام خامنه‌ای در زمینه اسلام است که به صورت معقول شخصیت ایشان را به ویژه در زمینه‌های فکری و سیاسی معرفی می‌کند. وی در ادامه افزود: متوجه شدم که امام خامنه‌ای در میان اقشار زیادی از مردم با این گستردگی و شمولیت شناخته شده نیستند؛ از این رو با مطالعه سخنان و مواضع‌شان این کتاب را به نگارش درآوردم.

۲ـ هدایت حوزه اجتماعی کشور از سوی رهبر معظم انقلاب
رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب هدایت حوزه اجتماعی کشور را به دست گرفته‌اند و در این زمینه هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری کرده‌اند، اظهار داشت: وزارت کشور متولی اصلی این حوزه شده و گام‌های خوبی هم برداشته است. در جلسه آخری هم که خدمت رهبر معظم انقلاب بودیم، ایشان از فعالیت‌ها در این زمینه اعلام خرسندی کردند. البته ۱۰ اردیبهشت‌ماه بار دیگر خدمت ایشان می‌رسیم و حتماً گزارش‌های بهتر و جامع‌تری را ارائه می‌دهیم. گفتنی است، در همین ایام عید حدود ۱۴ هزار معتاد متجاهر و پنج هزار خرده‌فروش جمع‌آوری شدند و میزان کشفیات مواد مخدر هم به حدود ۶۱۷ تن رسید.

۳ـ امریکن اینترپرایز: ایران بازیگری هوشمند است
اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در تحلیلی درباره قدرت نرم ایران نوشت: ایران رویکرد چندوجهی در قبال قدرت نرم دارد که شامل راهبردهای چندمنظوره و ترکیبی از موارد مختلف برای حصول موفقیت و رسیدن به بالاترین نتیجه است. این اندیشکده افزود: جمهوری اسلامی ایران بازیگر هوشمند و مهمی است و هر گونه دست‌کم گرفتن آن به معنای امتیاز دادن به ایران برای نفوذی است که بر اساس باورهای این کشور دستوری الهی بوده است. در پایان این مطلب آمده است: تنها مواجهه با قدرت سخت ایران کافی نیست، بلکه راهبردهای نرم جمهوری اسلامی هوشمندانه و عمقی هستند و متأسفانه اغلب بدون پاسخ باقی مانده‌اند.

▼ تا انتخابات
پرویز سروری، عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره اینکه کدام یک از نامزدهای مورد نظر جبهه مردمی برنامه‌های خود را به شورای مرکزی ارائه کرده‌اند، گفت: قرار نبود تاکنون کسی برنامه‌ای به جمنا ارائه کند، بلکه مقرر است در مجمع عمومی دوم که پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود، هر یک از کاندیداها برنامه خود را طبق زمان‌بندی مشخص شده ارائه کنند.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در رویداد مهمی، مانند انتخابات کاندیدا نداشته باشد، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاحات در کنار آقای روحانی، گزینه دیگری نیز در نظر دارد.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات