صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۰۵۱

اهميت امنیت انتخابات!

 مهدي سعيدي/ يکي از دغد‌غه‌هاي مهم نظام اسلامي در همه انتخابات‌ها، حفظ آرامش انتخابات است. آرامش انتخابات نه به معناي نداشتن جنب‌وجوش و هيجانات رقابت‌هاي انتخاباتي، بلکه به معنای آن است که اين شور و هيجان تا آنجایی بايد ادامه يافته و اوج بگیرد که امنيت انتخابات را تهديد نکند! امنيت و آرامش کشور، مقدمه ضروري و اوليه هر اقدام اجتماعي است و بدون آن هيچ رفتار مدني شکل نخواهد گرفت. بازي بزرگ انتخابات و رقابت سياسي نيز بدون تأمین امنيت محقق نخواهد شد و ناامني بدون شک موجب کاهش آرای ملت و به مثابه مانعي براي مشارکت حداکثري عمل 
خواهد کرد.
از سويي ديگر انتخابات همواره بايد مظهر وحدت و انسجام ملي باشد و لازمه و نشانه آن وجود آرامش در انتخابات است. ايجاد تشنج، درگيري و ناامن‌سازي فضاي انتخاباتي، اقداماتي است که از تبديل فرصت انتخاباتي به تهديد براي انسجام و امنيت ملي کشور حکايت دارد؛ اقداماتي که به طور معمول با تحرکات و سناريوهاي طرح‌ريزي شده در بيرون از مرزها و حمايت ايادي داخلي دشمن و غفلت و سوء‌تدبير جناح‌هاي سياسي داخلي و گاه هواداران نامزدها به وجود مي‌آيد.
تجربه تلخ  و البته درس آموز فتنه سال 1388 نشان می‌دهد، زیر سؤال بردن امنيت کشور با هدف به قدرت رسيدن به هر نحو ممکن، حتي با زيرسؤال بردن نتيجه انتخاب ملت و کشاندن هواداران به خيابان‌ها و باز کردن پاي دشمنان ملت و ضد انقلاب به عرصه انتخابات، جز سوزاندن خرمن دستاوردهای  ملت و فرصت‌های بزرگ مردم ، دستاوردي نخواهد داشت. فتنه‌گران در برابر قدرت ملت و نظام اسلامي تاب مقاومت نداشته و جز خسران دنيوي و اخروي خوشه‌چيني نخواهند کرد! 
از نگاه حکيم فرزانه انقلاب اسلامي مهم‌ترين عامل حفظ امنيت کشور، حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي و در رأس آن انتخابات است. دشمن با شناخت اين مهم تلاش کرده است اين فرصت تاريخي را به تهديدي براي نظام بدل کند. از نگاه ايشان، هدف کوتاه‌مدت دشمن به هم زدن امنيت مردم و ايجاد آشوب و فتنه در کشور است. حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در این باره تأکید دارند:
«مسئله‌ امنيت و آرامش براي اين کشور بسيار مهم است. در انتخابات، مسئولان امنيت، مسئولان آرامش، از قوّه‌ قضائيه، از نيروي انتظامي، از وزارت کشور و بقيه و بقيه بايد همه مراقبت بکنند که امنيت را حفظ بکنند... امنيت براي اين کشور خيلي مهم است، مردم به امنيت اهمّيت مي‌دهند، اين حقير هم به ‌تَبَع مردم، به امنيت اين کشور اهمّيت مي‌دهم؛ در انتخابات بايد امنيت به‌ صورت کامل محفوظ بماند و هر کسي که از اين راه تخطّي بکند، قطعاً بداند سيلي خواهد خورد.»
اين هشدارها برخاسته از تحرکاتي است که بی‌شک بخشي از آن براي افکار عمومي آشکار نبوده و رهبر معظم انقلاب با توجه به اشراف اطلاعاتي‌شان به آن توجه دارند و برخي ديگر برآمده از اقدامات علني است که قابل مشاهده براي عموم است. 
برای نمونه اين روزها نیروهای ضد انقلاب و حاميان فتنه 88 بار دیگر بر طبل فتنه مي‌کوبند. اکبر گنجي، ضد انقلاب بار ديگر نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده است! 
اردشير اميرارجمند ضد انقلاب حامي سران فتنه نيز با اتهام قانون‌شکني به نظام اسلامي، از تقلب در انتخابات سخن گفته است. در واقع اکنون شاهد تکرار سناریوی تقلب و القای بی‌توجهی به خواست مردم  هستیم . در این راستا اين افراد برخي نامزدها را پیش از برگزاری انتخابات و اعلام نظر مردم پيروز انتخابات معرفي مي‌کنند تا اگر رأی ملت به سمت ديگري جريان پيدا کرد، نظام را به تقلب متهم کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات