صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۰۱۸۱۴

رؤیای بی‌تعبیر داعش در ایران

حمیدرضاحیدری/ نزدیک به شش سال است که از اعلام موجودیت گروهک تکفیری ـ تروریستی داعش می‌گذرد. گروهکی که در طول این مدت در سایه حامیان افراط‌گرا و خشونت‌طلب با کشتار وسیع در عراق و سوریه و ایجاد ناامنی در بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای اروپایی و عربی به دنبال رعب و وحشت بوده است؛ از همین رو انتشار تصاویر شکنجه و قتل با روش‌های وحشیانه این گروه تا عملیات‌های تروریستی در کشورهای مختلف در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.
در این میان، ایران تنها کشوری است که از ابتدای ظهور این پدیده شوم با آن مبارزه کرده است. شاید بتوان گفت، در هر جای جهان تروریستی اعلام موجودیت کرده، جمهوری اسلامی داعیه‌دار مبارزه با او بوده است. در برابر داعش نیز ایران همیشه در خط مقدم مبارزه بوده و از این رو توانسته است ضربات سخت و مهلکی را در عراق و سوریه به همراه جبهه مقاومت بر پیکره تروریسم منطقه وارد آورد که در روزهای اخیر شکست‌های سنگین در عراق و سوریه سبب شده است داعش و هم‌پیمانانش به فکر انتقام‌جویی از ملت ایران باشند.
اوج خباثت‌ها به نشست ریاض موسوم به نشست «تشکیل ائتلاف ضد تروریسم» برمی‌گردد. ائتلافی متشکل از آمریکا به سرکردگی دونالد ترامپ از یک سو و در سوی دیگر آن قبایل عربی که خزانه مالی اصلی تروریست‌ها در یکی دو دهه گذشته محسوب می‌شوند.
دول مذکور به دنبال ائتلافی بودند تا خط مقاومت در برابر تروریسم را تضعیف کنند. ترامپ که با رقص شمشیر با پدران تروریسم در منطقه سرمست چپاول دلارهای نفتی عربستان بود، با این ائتلاف به فکر تشدید آتش‌افروزی در منطقه افتاد و ایران را که همیشه در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده، به تروریسم‌پروری و عامل بی‌ثباتی منطقه متهم کرد.
کسانی که نفع‌شان در وجود داعش و امثال آن است، در پایان نشست ریاض بیانیه‌ای قرائت می‌کنند که مفاد آن به جای آنکه ضد تروریسم باشد، عمدتاً ضد ایرانی است. این بیانیه با محوریت تروریسم خواندن ایران و هم‌پیمانانش در منطقه به مقابله دولت‌های عضو این ائتلاف با ایران تأکید می‌کند. در این بیانیه گفته شده است، با دخالت ایران در امور داخلی کشورها مقابله خواهند کرد؛ اما در روزهای بعد مجادله بر سر ایران همچنان داغ است؛ از خروج قطر از ائتلاف گرفته تا اظهار نظر ناپخته و حساب‌نشده وزیر خارجه عربستان.
ساعاتی پیش از حمله تروریستی در تهران عادل‌الجبیر، وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی تند ایران را اولین حامی تروریسم در جهان معرفی می‌کند. او همچنین مدعی می‌شود، ایران به دلیل دخالت در امور کشورهای منطقه باید تنبیه شود!
ایران جایی است که برهم زدن امنیت آن برای داعش و عربستان یک رؤیا است و فاصله بسیاری تا وقوع آن وجود دارد. در طول این سال‌ها تلاش‌های فراوانی از سوی این گروهک برای عملیاتی‌سازی این رؤیا در ایران صورت گرفته بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور تعبیر نشده بود. پس از چندین سال اقدامات ناکام تنها در روز چهارشنبه (17/3/96) توانستند در حرم امام راحل(ره) و مجلس شورای اسلامی به اقداماتی دست بزنند که با وجود شهادت تعدادی از مردم بی‌گناه، همه تروریست‌ها به دست نیروهای سپاه و امنیتی کشته شدند.
حملاتی که هدف اصلی آن خدشه‌دار کردن امنیت جمهوری اسلامی در منطقه بود و به‌زعم آنان رویدادی عظیم است و تمام اتفاقات دیگر را تحت‌تأثیر خود قرار خواهد داد. آنها می‌خواهند در بوق و کرنا کنند که ایران یک کشور آسیب‌پذیر است. آنها فکر می‌کنند این اتفاق رعب و هراسی ایجاد کرده که به واسطه آن می‌توانند ملت را به مقابله با سیاست‌های حاکمیت در مبارزه با تروریسم بکشانند؛ اما اتفاقات به گونه‌ای دیگری رقم می‌خورد: اول اینکه عملکرد نیروهای امنیتی و انتظامی ما در برخورد با این حادثه و دستگیری باقی‌مانده آنها موفقیت‌آمیز است.
 دوم اینکه پس از پایان درگیری‌ها، به ویژه با حضور گسترده مردم در تشییع جنازه شهدا موضع ملت نیز به روشنی دیده می‌شود، آنها ترسی در دل ندارند و بر روی یک نکته تأکید دارند و آن، اتحاد و برادری بیش از پیش است. رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دانشجویان به این حمله واکنش نشان داده و از آن به ترقه‌بازی یاد کرده و فرمودند: «ملت ایران دارد حرکت می‌کند و پیش می‌رود؛ این ترقه‌بازی‌هایی هم که امروز شد، اینها هم در اراده مردم تأثیری نخواهد گذاشت.» ایشان بار دیگر آب پاکی را بر دست دشمنان ریخته و فرمودند: «البته خود این حوادث نشان داد که اگر چنانچه جمهوری اسلامی در آن نقطه‌ای که مرکز اصلی این فتنه‌هاست ایستادگی نمی‌کرد، ما تا حالا گرفتاری‌های زیادی از این ناحیه در داخل کشور داشتیم.» این جملات نشان می‌دهد، جمهوری اسلامی نه تنها در مبارزه با تروریسم لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد؛ بلکه عزم خود را جزم خواهد کرد و تا نابودی تروریسم پیش خواهد رفت.
نکته پایانی آنکه کسانی می‌توانند شعار مبارزه با تروریسم را سر دهند که دست‌شان به خون جانباختگان ترور در اعصار مختلف آلوده نشده باشد که این ویژگی نه در آمریکا هست که خود نظریه‌پرداز ایجاد تروریسم جهانی است و نه در عربستان که هر زمان و در هر جایی تروریسمی شکل گرفته، جای پایش قابل مشاهده است.



نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات