صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۲۷

از استقلال کردستان تا حمله تروریستی در تهران

1ـ چرا هجمه علیه چمران و قالیباف ادامه دارد؟
برخی چهره‌های اصلاح‌طلب پس از تصاحب کرسی‌های شورای شهر پنجم در تهران در ماه‌های باقی‌مانده از عمر شورای شهر چهارم درصدد القای این مطلب هستند که شورای شهر چهارم از آغاز ورود به شوراها کار نظارتی خود را به خوبی انجام ندادند و وزیر کشور باید به موضوع ورود کند! علت اینکه اصلاح‌طلبان هنوز هم دست‌بردار قالیباف و چمران نیستند، آن است که این چهره‌ها پس از فتح شورای شهر پنجم در انتخابات اخیر، نیک می‌دانند که اگر شهرداری در سطح پایین‌تر از قالیباف و خدمات او معرفی کنند، با چالش‌های جدی در انتخابات‌های آینده مواجه خواهند شد و با توجه با اینکه باز هم می‌دانند کسی به کارآمدی قالیباف را در چنته ندارند، از این رو به راهبرد «هجوم به رقیب» روی آورده و سعی دارند کارنامه آتی خود را در شورای شهر پنجم و شهرداری آینده که شاه‌کلید حضور رسمی آنها در انتخابات‌های 1398 و ۱۴۰۰ است، با تخریب قالیباف و شورای شهر اصولگرای چهارم و سوم توجیه کنند.

2ـ تکلیف سند 2030 مشخص می‌شود
حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در جلسه هفته گذشته این شورا بحث‌هایی درباره سند 2030 مطرح شد و برخی از مسئولان دولتی نظرات خود را ارائه کردند، گفت: قرار است به زودی در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این سند بار دیگر بحث و تبادل‌نظر شود. وی با اعلام اینکه امروز درباره سند 2030 در شورای عالی انقلاب فرهنگی جمع‌بندی نهایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مشکلات عدیده‌ای در سند 2030 مشاهده می‌شود که تیم کارشناسی شورای عالی انقلاب فرهنگی این مشکلات را احصا کرده تا تصمیم‌گیری نهایی درباره این سند صورت گیرد. گفتنی است، رهبر معظم انقلاب چندی پیش با اشاره به سند مذکور از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع گلایه کرده بودند و خواستار بازنگری در اجرای سند 2030 شده بودند.

3ـ حمایت صهیونیست‌ها از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق
جدعون ساعر، وزیر سابق امور داخلی رژیم صهیونیستی از تصمیم اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی در ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهر ماه برای استقلال از عراق استقبال کرد. جدعون ساعر از مسئولان این رژیم و آمریکا خواست تا نقش اصلی را در تقویت استقلال اقلیم کردستان ایفا کنند. وی گفت: اسرائیل باید استقلال کردها را به رسمیت بشناسد و واشنگتن را نیز در این باره قانع کند. من به کردها بابت انتخاب تاریخ ۲۵ سپتامبر برای برگزاری همه‌پرسی استقلال تبریک می‌گویم. جدعون گفت: ما یهودی‌ها مانند کردها در خاورمیانه در اقلیت هستیم. آنها ثابت کرده‌اند که می‌توانند شریک استراتژیک و قابل اطمینانی ما باشند. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان یک گام مهم(تعیین موعد همه‌پرسی) برداشته است و می‌توان امیدوار بود با کمک آمریکای تحت ریاست دونالد ترامپ به هدفش برسد.

4ـ عربستان عملیات در ایران را از تروریست‌ها مطالبه کرده‌ است
سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حامیان تروریست‌ها در منطقه گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و ما اطلاعات دقیق داریم که متأسفانه عربستان نیز ضمن حمایت از تروریست‌ها، انجام عملیات در ایران را از آنها مطالبه کرده‌ است که اقدام تروریست‌های وابسته به داعش در تهران در هفته گذشته که طی آن، 17 نفر از هموطنان‌مان به شهادت رسیدند و بیش از 50 نفر نیز مجروح شدند ،در این راستا ارزیابی می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات