صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۴۸

از تلاش مخفیانه تا پیروزی نهایی

1ـ حمله سپاه به مواضع داعش درست، بجا و ضروری بود
حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور دیشب در ضیافت افطار با جمعی از روحانیون با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها، اظهار داشت: ‏این‌گونه تصمیمات در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ می‌شود و این در حالی است که شورای عالی ‏امنیت ملی پس از حادثه تروریستی تهران در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی برای پاسخ به ‏تروریست‌ها اختیاراتی را به نیروهای مسلح داد که بیش از این اقدام اخیر بود.‏ وی با تأکید بر اینکه این اقدام کاملاً درست، بجا و ضروری بود، گفت: سیاست جمهوری ‏اسلامی ایران نسبت به منطقه و مسائل جهانی تغییر نکرده است؛ اما اگر از یک مرکز، گروهکی ‏افرادی را اعزام کند و با پررویی بخواهد در برابر برخی از معاندین ما در منطقه و خصم ما در ‏سطح جهانی خودی از خود نشان دهد و به عظمت جمهوری اسلامی ایران صدمه وارد کند، مسلماً پاسخ ‏قاطع دریافت خواهد کرد.‏ سخنان شب گذشته (30 خرداد) رئیس‌جمهور در حالی مطرح شد که سکوت وی پس از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 28 خرداد ماه انتقادات فراوانی را در رسانه‌ها و فضای مجازی برانگیخته بود.

2ـ مشاور امنیت ملی عراق: در آستانه پیروزی نهایی در موصل هستیم

فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه ما در آستانه پیروزی نهایی در موصل هستیم، گفت: تأکید می‌کنم که در آینده هیچ نظامی بیگانه‌ای در عراق حضور نخواهد داشت. وی با بیان اینکه حشد الشعبی بهترین نتیجه روند سیاسی در عراق است، گفت: حشد الشعبی در آینده در جایی خواهد بود که رهبری سیاسی و منافع عراق آن را می‌خواهد. وی در ادامه گفت: نمی‌توان رابطه بین عراق و ترکیه را با رابطه عراق و ایران یا رابطه ما با سوریه مقایسه کرد. از سوی دیگر رابطه ما با ایران با رابطه ما با عربستان قابل مقایسه نیست. مشاور امنیت ملی عراق با بیان اینکه ایران با تروریسم مبارزه می‌کند، گفت: شلیک موشک‌های ایران به دیرالزور با هدف مبارزه با تروریسم صورت گرفت. الفیاض با بیان اینکه برخی تلاش می‌کنند ایران را حامی تروریسم جلوه دهند، گفت: هیچ انسان عاقلی این را باور نمی‌کند.

3ـ تلاش‌های پشت‌پرده ترامپ برای آزادی محکومان امنیتی

روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داد، دولت آمریکا تلاش‌های مخفیانه‌‌ای را برای آزاد کردن دو محکوم امنیتی که به «جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا» در ایران زندانی شده‌اند، شدت بخشیده است. به نوشته این روزنامه، تلاش‌های پشت‌پرده برای آزادی سیامک و باقر نمازی موضوع جدیدی نیست. مقامات وزارت خارجه و مقامات شورای امنیت ملی آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس با «بابک نمازی» (برادر سیامک و پسر باقر) دیدار کرده‌ بودند و در حال حاضر نیز دولت آمریکا تلاش‌ها برای آزادی آنها را تشدید کرده است. گفتنی است، شعبه 15 دادگاه انقلاب ایران چندی پیش سیامک و باقر نمازی را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا به 10 سال حبس محکوم کرد.

4ـ چه کسی شهردار تهران می‌شود؟!

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران با بیان اینکه تاکنون هیچ بحـث مصداقی برای شهردار در شورای شهر مطرح نشده و در خارج از شورای شهر در بین اصلاح‌طلبان و گروه‌های مختلف رایزنی صورت گرفته و افرادی مطرح شــده‌اند، گفت: مثلاً افرادی مثل آقایان دکتر نجفی، حجتی، بی‌طرف و حتی خود بنده مطرح شده‌ایم و آقای محسن هاشمی هم در کنار این اسامی مطرح است. وی درباره کابینه دولت دوازدهم و تغییر در اعضای هیئت دولت روحانی، گفت: درباره وزرا فکر می‌کنم اگر آقای روحانی افرادی را قوی‌تر از افراد موجود پیدا کند، نباید در تغییر تردید کند؛ چون مردم انتظاراتی دارند که آن انتظارات باید برآورده شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات