صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۰۳۳۱۵

از فشار به رئیس‌جمهور تا انتقادهای قالیباف

1ـ قالیباف: آمار و اطلاعات همه نشان می‌داد من باید در صحنه بمانم
محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در برنامه جهان‌آرا گفت: وقتی برای برخی‌ها دلیل می‌آوردم که نباید به انتخابات بیایم، همان‌ها در یک اتاق تصمیم گرفتند که وارد شوم و اگر نمی‌آمدم، می‌گفتند سرکش است. وی درباره کناره‌گیری از رقابت‌ها نیز گفت: دوستان دلایلی آوردند که البته من آنها را قبول نداشتم، اما تحلیلی هم خودم داشتم که تجمیع اینها من را به این تصمیم رساند که همان‌طور که تکلیف داشتم بیایم، حالا تکلیف به رفتن دارم. وی افزود: آمار و اطلاعات همه نشان می‌داد، من باید در صحنه بمانم؛ اما فضای اردوگاه به این شکل بود که وقتی می‌گفتند یکی باید کنار برود، همه به من نگاه می‌کردند. قالیباف افزود: من اگر می‌ماندم یا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شد یا با یک فاصله اندک یک درصدی انتخابات را می‌باختیم.

2ـ رئیس‌جمهور برای چینش کابینه تحت فشار است!

الهام امین‌زاده، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی از ادامه همکاری خود با دولت دوازدهم خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور تأکید دارد یک چهره غیر سیاسی حتماً پیگیر موضوع حقوق شهروندی باشد تا حقوق اجتماعی و رفع معضلات، آسیب‌ها، رفع فقر و اعتیاد و بهبود اشتغال را پیگیری کند. او با اشاره به رزومه‌های متعددی که چهره‌های مختلف به رئیس‌جمهور معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: شاهد هستیم که فشارهایی بر رئیس‌جمهور وارد می‌شود و افراد سیاسی و حتی اعضای کابینه برای جابه‌جایی یا ماندن در پستی و یا ارتقا در سمتی فشار می‌آورند و رئیس‌جمهور از این وضع خرسند نیست؛ چرا که این فشار‌ها ممکن است بر انتخاب‌ها اثر بگذارد و انتخاب اصلح را که برای حل مشکلات مردم و اقتصادی و اجتماعی مردم است، تحت‌الشعاع قرار بدهد.

3ـ آمریکا به فکر اشغال‌گری و تأسیس پایگاه در عراق نیفتد

نوری‌مالکی، معاون رئیس‌جمهور عراق گفت: اگر حمایت‌های ایران از عراق در راه مبارزه با تروریسم نبود، وضعیت بدتر از آن چیزی بود که امروز مشاهده می‌کنیم. ایران سلاح در اختیار ما گذاشت و ما با استفاده از این سلاح‌ها موفق شدیم مقاومت کنیم. وی افزود: عراق با درخواست دولت اوباما مبنی بر تحریم‌های هوایی، زمینی و تسلیحاتی علیه سوریه مخالفت کرد. مالکی خاطرنشان کرد: اگر نظام سوریه به دست گروه‌های تروریستی سقوط می‌کرد، بغداد، لبنان و اردن نیز سقوط می‌کردند و نقشه سیاسی منطقه با مشکل روبه‌رو می‌شد. مالکی در ادامه با بیان اینکه ما با ورود به ائتلاف علیه سوریه مخالفت کردیم، گفت: آمریکایی‌ها باید از حاکمیت عراق محافظت کنند و بار دیگر به فکر اشغال‌گری و تأسیس پایگاه و اعزام نیرو به عراق نیفتند.

4ـ شروط آمریکا برای حمایت مجدد از معارضان سوری

آمریکا که حمایت خود را از تروریست‌های معارض قطع کرده، برای آنان شروط جدیدی مطرح کرده است. برخی از منابع مطلع اعلام کردند، واشنگتن از نیروهای معارض خواسته است برای حمایت مجدد باید چند شرط را بپذیرند؛ از جمله اینکه موشک‌های خود در جنوب سوریه را به آمریکا تحویل دهند و با ادغام‌های جدید موافقت کنند. «الویه العمری» از گروه‌های تروریستی وابسته به ارتش آزاد اعلام کرد: گروه‌های معارض قصد دارند تشکیلات جدیدی ایجاد کنند، در همین راستا 40 گروه تروریستی رایزنی‌ها را برای تشکیل «جبهه ملی آزادسازی سوریه» آغاز کرده‌اند. «وائل معزر» رئیس دفتر سیاسی «الویه العمری» نیز در این باره می‌گوید، آمریکا از تروریست‌های معارض جنوب سوریه خواسته است با نیروهای سوری آتش‌بس کرده و با مبارزه با داعش و اعزام نیرو به رقه موافقت کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات