تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۰۳۳۷۲

شهرک‌سازی یهودیان و برق غزه

پایگاه بصیرت / فایز ابوشماله - مترجم: سیدمحسن ساری
(روزنامه جمهوري اسلامي - 1396/04/22 - شماره 10918 - صفحه 12)

میان شهرک سازی‌های پیوسته یهودیان در کرانه باختری و برق قطع شده غزه، رابطه‌ای جدلی وجود دارد. یعنی وقتی که مردم، ساعت‌های وصل و قطع شدن برق در غزه را مورد توجه قرار می‌دهند، شهرک نشینان یهودی نسبت به چگونگی وصل شدن یک شهرک یهودی نشین با شهرکی دیگر و قطع ارتباط یک شهر فلسطینی با روستای فلسطینی، دقت و هیجان بیشتری از خود نشان می‌دهند.

شهرک سازی یهودیان در اراضی فلسطین، مورد توجه قرار نمی‌گیرد گویی که شهرک نشین یهودی همچون مهمانی عزیز است که در عین حال برای ساکنان غزه، مجازاتی هماهنگ شده را به ارمغان می‌آورد زیرا در این رابطه نه اعتراض و نه خشم عربی علیه استمرار شهرک سازی‌ها را شاهد هستیم و نه تظاهرات فلسطینی و نه حتی تهدیدی رسمی علیه توسعه شهرک سازی‌ها را به چشم دیده‌ایم و این کار آن قدر ادامه یافته که گویی آنچه در خاک فلسطین می‌گذرد (ادامه شهرک سازی ها) و تغییر دادن شاخص‌های عربی و ایجاد تاسیسات ویژه، از جمله اموری است که به یهودیان و دولت شان مرتبط است و به امور فلسطینی‌ها هیچ ارتباطی ندارد زیرا فلسطینی‌ها تنها چیزی که درحال حاضر برایشان اهمیت دارد، کسر حقوق آنها از سوی تشکیلات خودگردان است.

روزنامه «یدیعوت آحرونوت» در مورد رقابت داخلی اسرائیلی‌ها برای گسترش شهرک سازی‌ها و بررسی ابعاد به اصطلاح قانونی برای منضم کردن اراضی عربی به شهر قدس، گزارش مفصلی به چاپ رسانده است.

این روزنامه درباره موارد زیر به تفصیل سخن گفته است:

1) رقابت میان حزب لیکود و حزب «خانه یهودی» برای جلب آرای رای دهندگان

2) طرحی که حزب لیکود اسرائیل قرار است در کنست آن را مورد بحث و بررسی قرار دهد

3) طبق این طرح، شهر قدس، شهری بزرگ اعلام خواهد شد زیرا قرار است 5 شهرک یهودی نشین بزرگ با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر به قدس اضافه شود و بخشی از جغرافیای شهر لحاظ شود

4) در مقابل اردوگاه‌های ویژه پناهجویان به نام‌های «شعفاط»، «کفر عقب» و «عناتا» با جمعیتی حدود 100 هزار نفر از قدس جدا شوند و به جای دیگری منتقل گردند.

این، یک بازی سیاسی است که در آن اسرائیل به جهان دروغ می‌گوید زیرا ادعا می‌کند که شهرک‌های یاد شده به شهرداری قدس و نه به کشور اسرائیل، منضم خواهند شد.

این طرح از سوی حزب لیکود ارائه شده تا اینکه با طرح اساسی قدس که از سوی حزب خانه یهودی ارائه شده، رقابت کند. طبق آن طرح، با جدائی هیچ یک از بخش‌های قدس موافقت نخواهد شد و در همین چارچوب «کاتس» وزیر کابینه از حزب لیکود چنین می‌گوید: «اگر واقعیت سیاسی این اجازه را به ما نمی‌دهد که حاکمیت خود را بر شهرک‌ها تحمیل کنیم، بهتر آن است که آنها را به منطقه نفوذ قدس منضم کنیم و این در واقع اولین گام برای تحمیل حاکمیت اسرائیل بر آن منطقه در آینده خواهد بود.»

عرب‌ها و رهبران فلسطینی چه کار خواهند کرد؟ عرب‌ها و رهبران فلسطینی در قبال استمرار یهودی سازی قدس چه واکنشی نشان خواهند داد؟ آیا قدس، شهری عربی و اسلامی است و یا ویژه صهیونیستهاست؟

محمود عباس چه کار خواهد کرد؟ آیا او که همه وقتش را برای چگونگی سلطه یافتن بر غزه و به مجازات رساندن مردمش صرف کرده، وقتی برایش باقی مانده که برای مقاومت در برابر شهرک سازی‌ها، فکر کند؟

شهرک سازی یهودیان یک عمل تروریستی سازمان یافته‌ای است که صهیونیست‌های اشغالگر بنابر اصول دینی و عقاید ادعائی مبنی بر اینکه کرانه باختری همان کشور تاریخی یهودا است، سعی در اشغال کامل آن دارند. صهیونیست‌ها می‌گویند، یهودیان حق تملک این شهر را دارند و حضور فلسطینی‌ها در این شهر، باطل و زیادی است و باید به آن حضور پایان داد و کار به جائی رسید که نتانیاهو به سفرای خود در دیگر کشورها سفارش کرد که در مورد تخلیه شهرک‌های یهودی نشین اعتنائی نکنند زیرا بیرون راندن شهرک نشینان یهودی به منزله پاک سازی نژادی صدها هزار شهرک نشین خواهد بود!

از رهبران امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که برای رویاروئی با تهاجم شهرک سازی‌ها در شمال، شرق و جنوب کرانه باختری از خود تحرک نشان دهند. پیش از آن از رهبران ملت فلسطین می‌خواهیم که اولویت کاری خود را، موضوع شهرک نشینی یهودیان قرار دهند و تلاش کنند که شهرک سازی‌ها را متوقف شود.ضمناً از رهبران تشکیلات خودگردان خواستاریم که افکار عمومی مردم فلسطین را با برنامه‌هائی که هدفشان به مجازات رساندن مردم غزه و چگونگی قطع برق، مشغول نسازند زیرا مشغول ساختن افکار عمومی برای مجازات غزه، دو خطر جدی در پی دارد:

1) ملت فلسطین را از توجه به خطر اصلی منحرف می‌سازد

2) یاری رسان اشغالگران در مورد ادامه برنامه‌های اشغالگرانه شان خواهند شد.

منبع: رای الیوم

http://jomhourieslami.net/?newsid=140595

ش.د9601419

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات