صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۳۰۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 12 شهریور

◄  براساس آخرین اطلاعات به ثبت رسیده شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهر ماه گذشته تا 8 شهریور ماه جاری، میزان آب ورودی به سدهای کشور 37 میلیارد و 770 میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته (44 میلیارد و 160 میلیون متر مکعب)، به میزان 14 درصد کاهش داشته است.  گفتنی است، از مجموع 172 سد بزرگ کشور، 78 سد کمتر از 40 درصد آب دارند.
«حسن بالا» عضو جنبش اسلامی نیجریه با بیان اینکه این جنبش از دولت «محمد بوهاری» به دلیل نحوه برخوردش با رهبر شیعیان نیجریه در اتحادیه آفریقا شکایت کرده است، گفت: با وجود صدور حکم آزادی شیخ زکزاکی، دولت از آزادی وی امتناع می‌کند و هیچ‌گونه خدمات پزشکی از سوی دولت نیجریه به شیخ زکزاکی و همسر وی که هر دو نیز زخمی هستند، ارائه نمی‌شود.
وبگاه روزنامه لوموند با سازنده خواندن دیدار امانوئل مکرون با سعد حریری نوشت: نخست‌وزیر لبنان در این دیدار با تأکید بر روابط خوب ایران و لبنان خطاب به رئیس‌جمهور فرانسه گفته است: «جمهوری اسلامی ایران در لبنان کارخانه موشک‌سازی ندارد و این ادعا از اساس باطل است. رژیم صهیونیستی عادت دارد که اخبار دروغ منتشر کند.»
پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه رشد قارچ‌گونه مؤسسات مالی و بانکی در کشور جای تأمل دارد، گفت: «نمی‌شود یک شبه هشت هزار میلیارد اختلاس شود و همه بگویند ما بی‌خبر بوده‌ایم. این بی‌خبری نشان‌دهنده نظارت ضعیف است که از وظایف بانک مرکزی است.»
روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی با اشاره به تأیید دوباره پایبندی ایران به برجام از سوی بازرسان آژانس بین‌المللی ایران نوشت: «ترامپ از هر مسیری برای خروج از توافق هسته‌ای برود، آمریکا را منزوی خواهد کرد؛ چراکه دیگر طرف‌های توافق وی را همراهی نخواهند کرد.»
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق با اعلام اینکه آمریکا و رئیس اقلیم کردستان عراق به خروج داعش از شهر تلعفر کمک کرده‌اند، فاش کرد: پیش از آغاز عملیات تلعفر نیروهای داعش با ۱۱ اتوبوس وابسته به بارزانی از این شهر خارج و به العیاضیه منتقل شدند.
«لس‌آنجلس‌تایمز» در یادداشتی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور سوریه از منظر نظامی پیروز شده، نوشت: حمایت‌های ایران و روسیه بر صحنه تحولات میدانی سوریه تأثیرات شگرفی داشته و موجب‌ ناامیدی معارضان و حامیان خارجی آنها درباره «کنار رفتن بشار اسد» شده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات