صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹  ، 
کد خبر : ۳۰۴۴۱۵

از انتقاد به ترامپ تا درخواست از ایران

1ـ نباید اجازه فتنه‌انگیزی داد
نشریه «خط حزب‌الله» متعلق به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در یادداشتی با عنوان «پیام‌های نامه رهبر انقلاب به مولوی عبدالحمید» نوشت: چندی پیش، مولوی عبدالحمید نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب نوشته و از ایشان تقاضاهایی را داشته است که معظم‌له به آن پاسخ دادند و با درخواست وی موافقت کردند. پاسخ ایشان برخاسته از معارف دینی و قانون اساسی کشور و سیاست همیشگی جمهوری اسلامی از ابتدا تا به امروز بوده و موضوع جدیدی نیست. از سویی دیگر، سیره رهبران انقلاب اسلامی نیز مؤید همین مطلب است که آنها در امر حکومت‌داری، تفاوتی بین مذاهب و حتی ادیان مختلف قائل نبوده و همه را جزء خانواده بزرگ ایران عزیز می‌دانند. در این میان البته همچنان‌ که رهبر معظم انقلاب به مولوی عبدالحمید تصریح فرمودند، نباید به دشمنان بیرونی و خناسان داخلی اجازه داد که با طرح‌ها و نقشه‌های خود، مانع وحدت بین دو مذهب شوند و آنجا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه در کشور به بهانه‌های واهی مذهبی است، ‌باید با دشمن به ‌طور دقیق، صریح و شفاف مرزبندی کرده و با هر عامل برهم‌زننده وحدت و امنیت کشور به مقابله برخاست.

2ـ فقط یکی از معاونان «نجفی» چابک است
در پی انتصابات اخیر در شهرداری تهران، «حجت نظری» عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه «شهرداری تهران با توجه به حجم مشکلاتی که دارد، نیازمند است از مدیران جوان‌تر استفاده کند» گفت: میانگین سنی معاونان دکتر نجفی که تا به الآن معرفی شده‌اند، کمی از انتظار بنده بیشتر بود و معتقدم برای تصدی معاونت‌ها، رؤسای سازمان‌ها و شهرداران مناطق باید از نیروهای جوان‌تر و کسانی که تخصص و انگیزه‌ بیشتری در اداره‌ امور دارند، استفاده شود. وی با بیان اینکه در چهار انتصاب اول دکتر نجفی، فقط یکی از معاونان ایشان در سنی هست که می‌توان انتظار چابکی بیشتری از او داشت، گفت: انتظار بحقی است که با نمایندگانی که با رأی مردم انتخاب شده‌اند، در انتصاب مدیران ارشد و حتی مدیران میانی مشورت صورت بگیرد و این‌گونه مشورت‌ها به ویژه با کمیسیون‌های تخصصی شورا به این معنی نیست که منتخبان مردم نظر خود را به شهردار تحمیل می‌کنند.

3ـ انتقاد اتحادیه اروپا از سیاست اقتصادی ترامپ
کمیته مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از سیاست اقتصادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد که تلاش‌های وی برای افزایش حمایت از تولیدات داخلی، تهدیدی برای اقتصاد جهانی ایجاد کند. با توجه به سند داخلی کمیته اعضای ارشد وزارت‌خانه‌های دارایی کشورهای اتحادیه اروپا، این تلاش‌ها نسبت به میزانی که تاکنون انتظار می‌رفت، می‌تواند بسیار بیشتر آسیب‌رسان باشند. اروپایی‌ها از برنامه‌های مخارج دولت ترامپ نگران شده‌اند و می‌گویند، به دلیل اینکه بدهی عمومی اکنون در مسیری قرار دارد که پایدار نیست، این سیاست شامل خطرهای کوتاه‌مدتی برای اقتصاد جهانی است. گفتنی است، کاهش سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی یکی از آسیب‌های احتمالی این سیاست‌هاست.

4ـ ایران می‌تواند به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند
رئیس اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با «بی‌بی‌سی» تأکید کرد، ایران می‌تواند با استفاده از نفوذی که بر دولت مرکزی عراق دارد، به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند. مسعود بارزانی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفت، نمی‌خواهد بر سر مسئله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال افزایش بی‌ثباتی در اثر همه‌پرسی گفت: اصلاً چه موقع اینجا امنیت و آسایش داشته که ما از به هم خوردنش بترسیم؟ کی عراق یکپارچه بوده که الان از به هم خوردنش بترسیم؟ آنها که این حرف‌ها را می‌زنند، فقط بهانه می‌تراشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات