صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۵۷۰۶

اخبار کوتاه شنبه 6 آبان

علی‌رضا میریوسفی، رایزن مطبوعاتی ایران در سازمان ملل، گزارش خانم عاصمه جهانگیر درباره حقوق بشر در ایران را کاملاً مغرضانه اعلام کرد. وی در توئیت خود با کنایه به خانم جهانگیر، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نوشت: وی مدعی است علیه ایران غرض‌ورزی نمی‌کند؛ ولی او حتی با استانداردهای سازمان ملل هم صحبت نمی‌کند و اصرار دارد دولت جمهوری اسلامی ایران را «رژیم ایران» بخواند.
رئیس بنیاد توانمندسازی گندم‌کاران با بیان اینکه 1/3 میلیون نفر در کشور فقط با کاشت گندم امرار معاش می‌کنند، گفت: عده‌ای می‌خواهند اصل موضوع تولید گندم در کشور را از ریشه با تبر بزنند. وی افزود: اگر دلار به حال خود گذاشته شود و دولت در نرخ آن دخالتی نداشته باشد، قیمت گندمی که به کشورمان می‌آید، بالاتر از دو هزار تومان خواهد بود.
روزنامه «آفتاب یزد» با انتقاد از عملکرد دولت در یادداشتی نوشت: «خیلی از وعده‌ها بر زمین مانده؛ چه سیاسی، چه اجتماعی و چه فرهنگی. از سوی دیگر برجام هم در تنگناست... مهم‌تر آنکه علی‌رغم شعارهای معیشتی حسن روحانی، سفره مردم رونقی ندارد. نیاز به گزافه‌گویی نیست؛ یک ساعت به معابر پرتردد شهر محل سکونت خود بروید، ماجرا دست‌تان می‌آید.»
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه کرده‌اند که به هیچ وجه از تصاویر ایشان در راه‌پیمایی اربعین استفاده نشود که این تدبیر بسیار هوشمندانه‌ای است. وی همچنین تأکید کرد: نظر رهبر معظم انقلاب که از گذشته هم به ما ابلاغ کرده بودند، این است که نباید گذاشت اربعین از حالت مردمی بودن خارج شود.
«احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق در واکنش به ادعاهای هیثر ناوئرت، همتای آمریکایی خود درباره جانشین فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) که گفته بود «ابومهدی المهندس» تروریست است، گفت: این اظهارات با واقعیت تناقض دارند و نیروهای حشد الشعبی بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای عراقی هستند.
حمید فرخ‌نژاد از بازیگران سینما با انتقاد از عملکرد دولت، گفت: آقایان مسئول که با رأی مردم بر سرکار آمدند، در دسترس نیستند و بعد از انتخاب شدن‌، همه چیز یادشان می‌رود.
هنردوست، سفیر ایران در پاکستان از آمادگی کشورمان برای صادرات هزار تا سه هزار مگاوات برق به پاکستان در صورت امضای قرارداد آن بین دو کشور خبر داد.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات