تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۰۷۳۸۶
ناگفته‌های ضرغامی از ماجرای حصر

تریبونی که موسوی رد کرد

(روزنامه صبح نو ـ 1396/06/13 ـ شماره 310 ـ صفحه 4)

آقای عزت الله ضرغامی رییس سابق صدا و سیما در استودیو برنامه افق حاضر شد و در برابر وحید یامین پور نشست تا پاسخگوی سوالاتی درباره ریاستش بر صدا و سیما باشد، اما این سخنان به ماجرای 88 و ناگفته‌هایی انجامید که سرانجام افشا شد.

سکانس اول

ضرغامی با اشاره به انتخابات 88 گفت: «ما شب انتخابات ۸۸ غافلگیر شدیم و من به وزارت کشور توصیه کردم که شمارش آرا را تزریقی و کم‌کم به مردم اعلام کند.»

دست رد بر تریبون صدا و سیما

رییس سابق صدا و سیما در بخشی دیگر از سخنانش، پرده از رازی دیگر بر می‌دارد و می‌گوید: «من تشخیص دادم که به آقای موسوی تریبون بدهیم تا تشنج کمی آرامتر شود. به موسوی گفتم حرف‌های خود را ضبط کنید و به ما بدهید و موسوی گفت من آنتن زنده می‌خواهم و برنامه ضبطی را قبول ندارم و آنتن زنده، هم طرف مناظره را می‌خواهد و هم مجری، که موسوی این را قبول نکرد. عقل زنده قبول نمی‌کرد که با این شرایط به موسوی آنتن زنده بدهیم، شاید اگر ۱۰ تریبون به موسوی می‌دادیم حرفی برای گفتن نداشت.»

وی همچنین درباره توهین به عکس امام راحل گفت: «معاونت سیاسی برای نشان دادن عکس پاره شده امام خمینی با من تماس گرفت و گفت که این اتفاق افتاده است. فتنه نشان داد که آنها در مقابل شهدا و امام ایستاده‌اند. من خودم گفتم که عکس پاره شده امام را در خبر بیست و سی نشان دهید تا مردم بفهمند که با چه کسانی روبه رو شدند و عمده افراد سیاسی هم از این کار من حمایت کردند.»

25بهمن زمان جدایی از فتنه گران

رییس پیشین سازمان صدا و سیما افزود:« بعد از ۲۵ خرداد بسیاری از افراد از فتنه گران جدا شدند؛ در ماجرای عاشورای ۸۸ من در محل کار بودم و شبکه‌های ماهواره‌ای هماهنگ با هم شروع به نشان دادن آتش سوزی‌های چهارراه کالج و هلهله کردن فتنه گران کردند که نتیجه عکس داد. همه مردم از این کار به ستوه آمدند و همه وارد میدان شدند و از آقایان موسوی و کروبی اعلام برائت کردند.»

ضرغامی تصریح کرد: «در روز عاشورا ضد انقلاب به میدان وارد شد و هیچ مرزبندی از جانب نامزدهای شکست خورده انجام نشد و گوگوش و اکبر گنجی هم با فتنه گران همراه شدند... همزمان با بیداری اسلامی که حرکتی مقدس بود، طراحی انحرافی برای سوق دادن این حرکت به سوی سوریه و ایران انجام شد. آن‌ها برای حضور مردم در خیابان‌ها بیانیه دادند که البته آقای خاتمی همراهی‌شان نکرد و سه، چهار هزار نفر بیشتر به خیابان نیامدند که دو کشته روی دست گذاشت.»

حصر ، راه حل مطرح است نه مجازات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ماجرای رفع حصر پرداخت و گفت: «مصوبه حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی است که بیست ماه بعد از فتنه صورت گرفته و بعد از۹ دی باید همه چیز تمام می‌شد زیرا امنیت مردم بسیار مهم است. درجلسه شورای عالی امنیت ملی، حصر به عنوان راه حل مطرح شد نه مجازات. به نظرم محاکمه سران فتنه در شرایط فعلی اصلاً به صلاح نیست، زیرا امنیت کشور به خطر می افتد.» البته ضرغامی در سخنانش تاکید کرد:«رییس سازمان صدا وسیما عضو شورای امنیت ملی نیست و فقط در جلسات این شورا حضور دارد.»

رییس پیشین سازمان صدا و سیما با اشاره به گفت‌وگوی خود با حجت الاسلام ناطق نوری اظهار داشت: «او به من گفت که علی‌رغم ناراحتی‌ام از دست احمدی‌نژاد، حرکت سران فتنه شدیداً محکوم است.»

ضرغامی معتقد است:«اگر دوستان امنیتی حصر را کم کم بردارند آرام آرام نگرانی‌های موجود در مورد آشوب‌ها کم می‌شود.» و می‌گوید: « ما نباید با برجسته کردن حاشیه‌ها اصل متن را از بین ببریم، امروز موضوع اصلی مردم، اقتصاد است و مردم در قضیه فتنه واقعاً مظلوم واقع شدند.»

سکانس آخر

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با بیان اینکه فتنه ۸۸، فتنه خواص هم بود، گفت: «رهبر معظم انقلاب هم مظلوم و هم مقتدر است؛ تا قبل از فتنه میر حسین موسوی محبوب رهبری بود.»

ضرغامی با بیان اینکه مستند کروبی صد در صد غیر قابل پخش بود، گفت: «رهبری با روسای ستادهای نامزدهای انتخابات ۸۸ جلسه برگزار کردند، حصر به هیچ وجه ارتباطی با مقام معظم رهبری نداشت و تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بود که روحانی هم در آن جلسه حضور داشت.»

حصر ادامه دارد

همچنین روز گذشته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در خصوص اخبار ضد و نقیضی که راجع به حصر و مسائل مرتبط با آن امروز در رسانه‌ها مطرح است و آیا قوه قضاییه بنا ندارد برای افکارعمومی این مساله را به صورت شفاف روشن کند، گفت: اتفاقی در سال ۸۸ افتاد که کار مجرمانه‌ای بود و عده‌ای هم از ماهیت مساله خبر نداشتند. در نیمه دوم ۸۸ و ۸۹، یک جریان کامل براندازی مطرح شد و آمریکا و اسرائیل به پشت صحنه این مساله وارد شدند و اگر هوشیاری مردم و مسوولان نبود، شاهد حوادث دیگر بودیم. ممکن است بگوییم ابتدای جریانات سال ۸۸ چیز دیگری بود اما پس از آن هدف براندازی دیده می‌شد. وی به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اشاره و تصریح کرد: اسفند ۸۹ مصوبه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد. پس از آن هم قوه قضائیه قرار شد نسبت به اعمال مجرمانه ورود کند.

محسنی اژه‌ای افزود: مصوبه ۵۴۴ شورای عالی امنیت ملی حصر را تصویب کرد و در این مصوبه تصریح شد که وزارت اطلاعات زیر نظر قوه قضائیه اقداماتی را در رابطه با محصوران داشته باشد.

وی در خصوص جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی گفت: این مساله دستور شورای عالی امنیت ملی نبوده اما مطرح شد و قرار شد حصر باقی بماند.

http://sobhe-no.ir/newspaper/310/4/11985

ش.د9603765

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات