صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۰۷۵۹۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 29 آذر

پس از دومین شلیک موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی‌ها به ریاض، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر در قامت وکیل مدافع سعودی‌ها ظاهر شد و با این ادعا که موشک شلیک‌ شده به کاخ پادشاهی «الیمامه» نشانه‌های موشک ایرانی را دارد، از تلاش‌ها برای برداشتن گام‌های ضد ایرانی در شورای امنیت دم زد. این در حالی است که سازمان ملل چندی پیش درباره شلیک اول حوثی‌ها به سمت ریاض، اعلام کرده بود؛ «هیچ شواهد قاطعی که نشان دهد چه کشوری سازنده این موشک‌ها بوده است، وجود ندارد.»
پس از آغاز اجرای رسمی توافق بلندمدت کریدور اقتصادی چین‌ـ پاکستان، وزیر داخلی پاکستان به خبرنگاران گفته است که در حال بررسی استفاده از یوآن به جای دلار در مبادلات تجاری بین پاکستان و چین هستیم. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ارزش کل مبادلات تجاری دوجانبه بین این دو کشور به 8/13 میلیارد دلار رسید. به گفته اقبال، پاکستان در مبادلات داخلی خود همچنان از روپیه استفاده خواهد کرد.
به گزارش رویترز، ارتش مصر از کشته شدن یکی از افسران خود و مجروح شدن دو نفر دیگر در حمله موشکی به فرودگاه نظامی واقع شده در سینای شمالی، خبر داد. گفتنی است، پیشتر برخی منابع از تلاش گروه تروریستی داعش برای حضور در صحرای سینا خبر داده بودند.
مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه بودجه سال 97 نوشت: ایجاد اشتغال از محل منابع افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی رفتاری متناقض است، محاسبات از کاهش 75/0 تا یک درصدی رشد اقتصادی حکایت دارد که می‌تواند به کاهش 360 تا 480 هزار نفری اشتغال منجر شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس در جریان تذکری، نطق خود را با کنایه به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس آغاز کرد و گفت: با عرض سلام خدمت رهبر فرزانه و نمایندگانی که عصاره ملت در خانه ملت هستند و نه عصاره فهرست، مثل بعضی از افراد!
دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده حصر گفت: تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است.
اسدالله عسگراولادی، عضو اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از سیاست‌های نظام بانکی کشور گفت: رئیس کل بانک مرکزی پنج سال است می‌گوید ارز را تک‌نرخی می‌کند، ولی چه زمانی و به چه نرخی، کسی نمی‌داند.
نظرات بینندگان
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات