صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۰۷۶۶۳

از هزینه احمقانه تا دو سؤال از رئیس‌جمهور

1ـ درآمد ۱۴۰میلیون دلاری چین از فروش عروسک به ایران
آمارهای منتشر شده از سوی گمرک چین نشان می‌دهد، این کشور در 10 ماهه سال جاری میلادی، 140 میلیون دلار انواع عروسک و اسباب‌بازی به ایران صادر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 88 درصدی داشته است. کل صادرات اسباب‌بازی چین به کشورهای مختلف جهان در 10 ماهه امسال 20 میلیارد دلار گزارش شده که 7/0 درصد از این رقم مربوط به ایران بوده است. همچنین آمریکا بزرگ‌ترین واردکننده اسباب‌بازی از چین شناخته شده است و در 10 ماهه سال جاری میلادی 9/5 میلیارد دلار اسباب‌بازی از این کشور وارد کرده است. انگلیس با واردات 12/1 میلیارد دلاری در رتبه دوم و هنگ‌کنگ با 01/1 میلیارد دلار در رتبه سوم از این نظر قرار دارند.

2ـ علیه آرمان فلسطین و جمهوری اسلامی ایران
خالدبن‌احمد، وزیر خارجه بحرین در حساب توئیتری خود نوشت، مسائل جانبی و حاشیه‌ای ارزش در افتادن با آمریکا و رئیس‌جمهوری این کشور را ندارد. به رغم اینکه وزیر خارجه بحرین به موضوع خاصی اشاره نکرده بود،‌ اما تحلیلگران و فعالان عرصه رسانه منظور وی از مسائل جانبی را به قدس و آرمان فلسطین تعبیر کردند. وی همچنین در توئیتی به ایران حمله کرد و نوشت: «در حالی که در حال مبارزه با خطر فعلی و آشکار جمهوری اسلامی فاشیست هستیم، نباید برای مسائل جانبی با آمریکا وارد جدال شویم.» در واکنش به این توئیت‌ها، فلسطینیان و فعالان در شبکه‌های اجتماعی با انتقاد از موضع وزیر خارجه بحرین، وی را «صهیونیست» نامیدند.
3ـ دو سؤال درباره گفته آقای روحانی
عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور نوشت: «رئیس‌جمهور محترم در همایش تبلیغاتی حقوق شهروندی گفت؛ «والله پیامبر شنود نداشت.» اولین سؤالی که به ذهن مخاطب می‌رسد اینکه، چه کسی شنود می‌گذارد؟ پاسخ این است که سیستم‌های امنیتی. این سؤال مطرح می‌شود که؛ مگر بزرگ‌ترين تشکیلات امنیتی کشور ذیل نظر رئیس‌جمهور نیست؟ چرا در سلسله مراتب مسئله را حل نمی‌کند و ترجیح می‌دهد از کف و سوت لذت ببرد؟ دوم اینکه پیامبر خیلی چیزهای دیگری را هم نداشت، خب شما هم نداشته باشید، چرا برخلاف پیامبر عمل می‌فرمایید؟ پیامبر در محل کارش استخر شنای آنچنانی نداشت. پیامبر وزرای میلیاردی نداشت. پیامبر زندگی فراتر از مردم نداشت و...»

4ـ صرف هزینه احمقانه 7 تریلیون دلاری در خاورمیانه
«دونالد ترامپ» در اظهارنظری توئیتری به موضوعاتی از قبیل همکاری دولتش با دموکرات‌ها و همچنین صرف هزینه‌های بسیار زیاد دولت‌های قبلی این کشور در خاورمیانه پرداخت. ترامپ نوشت: «پیش‌بینی می‌کنم که ما به روشی فراحزبی شروع به همکاری با دموکرات‌ها خواهیم کرد.» او که در دوران مبارزات انتخاباتی خود بارها از مواضع دولت‌های جرج بوش و همچنین باراک اوباما در قبال خاورمیانه انتقاد کرده بود و ادعا می‌کرد واشنگتن مبالغ هنگفتی در این کشورها به هدر داده است، با تکرار این ادعا نوشت: «پس از صرف هزینه احمقانه 7 تریلیون دلاری در خاورمیانه، زمان بازسازی کشورمان فرا رسیده است.»

5ـ رئیس‌جمهور نمی‌تواند مرجع تشخیص باشد
«الیاس حضرتی» طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «این روزها عده‌ای معتقدند که آقای رئیس‌جمهور مطابق آنچه متعهد شده و پیمان بسته عمل نکرده است. از طرف دیگر آقای روحانی نیز در سخنرانی اخیر خود مدعی شده است که من به پیمانم وفادارم، مردم هم باشند. پرسش مهم این است که مرجع تشخیص ملتزم بودن به پیمان‌ها و تعهدات انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور کیست؟ آیا خود ایشان می‌تواند مرجع آن باشد و سپس از مردم بخواهد که شما هم به پیمان خود وفادار باشید؟ همین که آقای رئیس‌جمهور خودشان را مرجع تشخیص پایبندی به پیمان اعلام کرده‌اند، نشانه‌ای از مشکل است.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات