صبح صادق >>  صفحه آخر >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۶۴۷۷۲

دخالت ممنوع

دخالت اطرافیان در زندگی مشترک می‌تواند برای هر زوجی آزاردهنده باشد. اطرافیان گمان می‌کنند که این دخالت‌ها به نوعی خیرخواهی است؛ اما این موضوع تنها اختلاف و درگیری میان زوجین را افزایش می‌دهد. شاید از خود بپرسید که دلیل دخالت اطرافیان در زندگی مشترک چیست؟ آیا خود زوجین در این امر مقصر هستند؟ باید بگوییم که میزان دخالت اطرافیان تا حدود زیادی به رفتار زوجین بستگی دارد. در این قسمت قصد داریم چند راهکار مؤثر برای کاهش دخالت‌ها را مطرح کنیم:

مدیریت همسرداری: مسلماً هیچ کس به اندازه زوجین توانایی بررسی و حل مشکل به وجود آمده را ندارد؛ از این رو پیش از اینکه اطرافیان اجازه دخالت در امور شخصی شما را به خود بدهند، خودتان مشکلات را حل کنید.

بهبود رفتار و تمرین صبر: خیلی از دخالت‌ها از رفتار نادرست زوجین منشأ می‌گیرد. یکی از راه حل‌های موجود اصلاح رفتار‌های نادرست در رابطه و تمرین صبر و بردباری است. لجبازی و فاش کردن راز‌های زندگی مشترک نزد اطرافیان در نهایت به ضرر زوجین تمام خواهد شد.

افزایش آمادگی برای شروع زندگی مشترک: برخی زوجین آمادگی لازم را برای شروع و مدیریت زندگی مشترک ندارند، از این رو نمی‌دانند در مواجهه با مشکلات چگونه رفتار کنند. لازم است بدانید حتی در صورت حل مشکل، خانواده‌ها ناخودآگاه دخالت می‌کنند که برای رابطه زوجین بسیار خطرناک است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات