تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۰۹۱۶۸
واكنش كرباسچي به اظهارات باهنر:

شما براي شهردار شدن احمدي‌نژاد فشار آورديد

(روزنامه اعتماد – 1396/10/09 – شماره 3988 – صفحه 4)

«حزب پويا؛ برنامه محور و اثرگذار» عنوان دومين كنگره استاني حزب كارگزاران سازندگي بود كه با حضور چهره‌هاي اصلاح‌طلبي چون غلامحسين كرباسچي، سعيد ليلاز، عليرضا سياسي‌راد، فاطمه سعيدي، قاسم ميرزايي‌نكو و يدالله طاهرنژاد برگزار شد. اين روزها كنگره و مجمع عمومي احزاب مختلف براي ارايه سند به كميسيون ماده 10 احزاب در جهت تطبيق با قانون جديد احزاب برگزار مي‌شود. حزب كارگزاران نيز به عنوان يكي از احزاب مطرح كه دفاتر مختلفي در شهرها و استان‌ها دارد مجمع عمومي خود را در هفتم دي ماه برگزار كرد.

همچنين رييس شوراي استان تهران حزب كارگزاران خبر از برگزاري دوره‌هاي آموزشي تشكيلاتي و حزبي در سطوح مختلف داد. مساله‌اي كه غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران نيز بر آن تاكيد داشت. او به ضرورت جوان‌گرايي در بين احزاب كشور اشاره كرده و گفت: «اين توقع وجود دارد كه الگويي از سوي احزاب سراسر كشور به عنوان مجموعه‌اي كه فعاليت سياسي مي‌كنند در خصوص جوان‌گرايي ارايه شود. » او همچنين طي سخنانش از روحاني خواست تا در سخنراني‌هايش بيشتر از افعال ماضي استفاده كند.

كرباسچي: برخي حمايت‌هاي‌شان را فراموش‌ كرده‌اند

كرباسچي به عنوان اولين سخنران اين مراسم تاكيد كرد كه «جوان‌هاي كشور دلسوز و تواناتر از ما بوده و بهتر از ما مسائل را درك مي‌كنند؛ چرا كه نعمت درياي بيكران اطلاعاتي را در اختيار دارند كه ما نداشتيم.»

به گزارش ايسنا، غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي در دومين كنگره استاني اين حزب با اشاره به جوان‌گرايي، گفت: اين توقع وجود دارد كه الگويي از سوي احزاب سراسر كشور به عنوان مجموعه‌اي كه فعاليت سياسي مي‌كنند در خصوص جوان‌گرايي ارايه شود. دبيركل حزب كارگزاران سازندگي با اشاره به سخنراني رييس‌جمهور در همايش حقوق شهروندي بيان كرد: اميدوارم روزي برسد آقاي روحاني ماهي يك بار سخنراني كند و در آن افعال ماضي به‌كار ببرد و به جاي اينكه بگويد نبايد دانشجوي ستاره‌دار داشته باشيم بگويد دانشجوي ستاره‌دار داشتيم.

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي تاكيد كرد: امروز محافظه‌كاري مسوولان سن بالا، جرات حل‌و‌فصل مشكلات و تصميم‌گيري‌هاي جسورانه را از آنها گرفته است. دبيركل حزب كارگزاران سازندگي گفت: انتقاد جدي من به روحاني اين است كه استفاده مفيد از نيروهاي جوان كشور در سمت‌هاي مديريتي نكرده است، انتخاب تنها يك وزير جوان آن هم از نظر سن نه فكر، به عنوان نمونه كافي نيست. وي با بيان اينكه پرهيز از پوپولسيم با استفاده از انسان‌هاي داراي فكر و انديشه ممكن است، خاطرنشان كرد: احمدي‌نژاد يك پوپولسيت بود كه با توزيع پول به دنبال جذب راي مردم بود، اما به اين فكر نكرد اين پول را در بخش‌هايي سرمايه‌گذاري كند تا مشكلات كنوني توليد و اقتصادي را نداشته باشيم.

افرادي كه به دنبال جذب راي مردم هستند، همين خصلت پوپوليستي را دارند. كرباسچي با اشاره به اينكه بايد حافظه سياسي خود را تقويت كنيم، گفت: آقاي باهنر اخيرا در مصاحبه‌اي گفته اگر من جاي احمدي‌نژاد بودم ترجيح مي‌دادم بميرم، با شنيدن اين سخنان ياد تلاش‌هاي او افتادم كه براي شهردار شدن احمدي‌نژاد انجام مي‌داد. آن زمان باهنر نايب‌رييس مجلس بود و با حضور در وزارت كشور به موسوي‌لاري فشار مي‌آورد كه حكم احمدي‌نژاد را امضا كند و به خاطر دارم موسوي‌لاري از امضا كردن حكم امتناع مي‌كرد و مي‌گفت كه احمدي‌نژاد پرونده مالي دارد. چطور شما سخنان برخي سياسيون را در حافظه خود داريد اما برخي حمايت‌هاي خود را فراموش كرده‌ايد. كرباسچي گفت: نبايد براي فردي كه معتقد هستيد در تمام جريان فتنه نقش اساسي داشته و فردي كه آن زمان رييس دولت و امروز مورد نكوهش قرار مي‌دهيد دادگاهي تشكيل دهيد و نقش هر دو را در اين جريان مشخص كنيد.

ليلاز: نيازمند جراحي عميق اقتصادي هستيم

سعيد ليلاز، عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران ديگر سخنراني بود كه به شرايط فعلي اقتصادي و آينده اقتصاد ايران پرداخت. او اشاره كرد كه شاخص‌هاي اقتصادي كشور نسبت به پنج سال قبل بهتر شده است. او بيان كرد كه از سال 90 تاكنون 10 درصد ثروت بيشتري توليد و اقتصاد كشور 20 درصد بزرگ‌تر شده است. وي افزود: در حوزه توزيع درآمدها در پنج گروه اجتماعي كارگران، كارمندان، كشاورزان، مستمري‌بگيران تامين اجتماعي و مستمري‌بگيران كميته امداد امام خميني‌(ره) و سازمان بهزيستي، بدون ترديد قدرت اقتصادي‌شان 20 تا 25 درصد بهتر شده و اين يعني وضع اجتماعي كشور رو به بهبودي است كه البته هنوز با وضعيت مطلوب فاصله وجود دارد. سعيد ليلاز افزود: بنده به عنوان يك كارشناس اقتصادي نمي‌توانم نسبت به واقعيت، دروغگو باشم، شاخص‌هاي كشور نسبت به پنج سال قبل بهتر شده است. وي با بهتر دانستن حجم كل اقتصاد نسبت به سال 90، گفت: حجم كيك كل اقتصاد از اواخر سال 95 از ركورد سال 90 عبور كرد.

اين عضو شوراي مركزي حزب كارگزاران ادامه داد: از آن تاريخ تاكنون 10 درصد ثروت بيشتري توليد و اقتصاد كشور 20 درصد بزرگ‌تر شده است. اين كارشناس برجسته اقتصادي تنها راه كاهش مصرف سوخت را استفاده از مكانيزم اصلاح قيمت دانست و افزود: 99 درصد راه اصلاح الگوي مصرف حامل‌هاي انرژي از طريق اصلاح قيمتي امكان‌پذير است. وي با انتقاد به برخي جريان‌هاي اصلاح‌طلبي، گفت: برخي دوستان اصلاح‌طلب كه سالي حتي يك بار هم به خارج از كشور سفر نمي‌كنند با اين پيشنهاد بودجه دولت مخالفت كرده‌اند.

نمي‌دانم، شايد دليلش اختلالي است كه در رابطه بين رييس‌جمهور و آنان به وجود آمده است. وي با اشاره به انتقاد برخي دستگاه‌هاي اجرايي و نيروهاي مسلح به كاهش بودجه سال 97، گفت: اگر بنده جاي رييس‌جمهور بودم هزينه‌هاي دفاعي كشور را پر و پيمان مي‌گرفتم و معيشت مردم را در حد كاركنان و حقوق‌بگيران افزايش مي‌دادم، بايد تصميم قاطع و عاقلانه گرفت. ليلاز معتقد است: وضعيت اقتصادي كشور وضعيت شكننده‌اي است و نيازمند جراحي عميق اقتصادي هستيم.

http://etemadnewspaper.ir/?News_Id=94026

ش.د9604562

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات