تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۰۲۷۲

دو اشاره راهبردي در امنيت ملي

پایگاه بصیرت / سيدمسعود علوي

(روزنامه رسالت - 1395/05/12 - شماره 8722 - صفحه 1)

1- انگليسي ها در فتنه 88 خيلي فعال بودند. شرح فعاليت هاي آنان در اظهارات حسين رسام در دادگاه، شنيدني بود. او به همراه توماس برن دبير دوم سياسي سفارت انگليس و خانم شون مورفي ديپلمات سفارت استراليا به دفاتر تبليغاتي ميرحسين موسوي مرتباً تردد داشت. رسام به اتفاق الکس دبير اول سياسي سفارت انگليس با علي ماهر از اعضاي ستاد ميرحسين موسوي ارتباط داشت و اخبار مربوط به تجمعات و ناآرامي ها و تصميمات موسوي را جمع آوري و به خارج منتقل مي کرد. او در دادگاه گفت؛ ما با همه کساني که با نظام زاويه داشتند ارتباط داشتيم و آنها به راحتي مطالب را با ما در ميان مي گذاشتند. آنها با باند تبهکار ديپلماتيک سفارت به آساني در اجتماعات اعتراض آميز شرکت مي کردند و شب ها اطلاعات جمع آوري شده را تجزيه و تحليل و عمليات را از زاويه ديد خود هدايت مي کردند.

او به خيانت خود در دادگاه اعتراف نموده و به دليل فعاليت هاي ضد امنيتي به همراه هشت نفر از اعضاي سفارت، کف خيابان دستگير شدند.ادوارد اسنودن اخيراً اسناد مديريت انگليس در فتنه 88 را فاش ساخت. اين اسناد نشان مي دهد سرويس جاسوسي دولت انگليس نقش فعالي در مديريت و تشديد و جهت دهي فتنه 88 و اثرگذاري در ناآرامي ها داشته است. در حقيقت، افشاي اسناد توسط اسنودن، مهر تأئيدي بر اظهارات حسين رسام در محاکمات آن روزگار بود که برخي مي گفتند اظهارات وي مسموع نيست، چون تحت فشار و بازجويي اين مطالب را گفته است. انگليس همپيمان آمريکا در فتنه 88 هميشه در نزد ملت ما يک دولت منفور است و در قصه برجام پا به پاي آمريکايي ها بر طبل بدعهدي مي کوبند.

2- اظهارات مداخله جويانه اخير رئيس سازمان سيا مبني بر رصد انتخابات آينده ايران، نشان مي دهد آمريکايي ها مي خواهند فتنه 88 را در انتخابات 96 هم کليد بزنند. جان برنان رئيس سيا در اجلاس سالانه همايش امنيتي اسپن گفت: «توافق هسته اي کار درستي بود که انجام شد. اين کار، رئيس جمهور روحاني را هم که از ديد ما بين عناصر فعال در ايران، فردي بسيار ميانه روتر به شمار مي رود، تقويت کرد. او بايد دستاوردهاي بيشتري داشته باشد تا حمايت بيشتري را جلب کند، به اين دليل که در حکومت ايران بين تندروها و ميانه روها رقابت وجود دارد.» جان برنان در همين اظهارات کوتاه، چند مسئله را لو داده است؛

الف- انتخابات آينده ايران بايد دوقطبي باشد.

ب- تکليف آمريکا در حمايت از يک قطب، روشن است.

ج- برجام وسيله اي براي اثرگذاري بر رقابت هاي سياسي در داخل ايران است. بدعهدي آمريکايي ها ريشه در راهبردهاي امنيتي اين کشور و مداخله در امور داخلي ايران دارد.

بايد نسبت به سياست هاي خصمانه آمريکا هوشيار بود و به اين توصيه حضرت علي (ع) به مالک اشتر، خوب گوش فراداد که فرمود؛ «اگر پيمان با دشمني بستي، از او برحذر باش. چه بسا دشمن نزديکي جويد تا تو را به غفلت فروگيرد. دورانديشي را از دست مده و حسن ظن به دشمن را به يک سو بيفکن.» (1)

وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران بايد رسماً نسبت به موضع گيري هاي مداخله جويانه آمريکا اعتراض کند. دستگاه هاي امنيتي و انتظامي بايد مراقب نفوذي ها باشند تا فتنه 88 در قالبي ديگر طراحي و عملياتي نشود.

يک جناح سياسي که مرتباً دشمنان نظام و انقلاب و امام (ره) در همگرايي با آنان در رقابت هاي سياسي سخن مي گويند، ننگ وابستگي به اجانب را نپذيرند و با موضع گيري شفاف، از آنان تبري بجويند. آنها بايد استقلال کشور و آزادي ملت را حفظ کنند و در اين مواقع، مواضع شفاف داشته باشند و ثابت کنند در بيعت با مردم و انقلاب، باقي هستند.

شوراي امنيت ملي هم بايد تحرکات آمريکا در منطقه و ايران را رصد کند تا همانند فتنه 88 غافلگير نشود.

آمريکايي ها بنا دارند در سال 2025 چيزي به نام جمهوري اسلامي در جغرافياي سياسي جهان نباشد. براي اين رؤياي خود سرمايه گذاري کرده اند. دولت و ملت ايران بايد به آنها تفهيم کنند که در سال 2025 چيزي به نام اسرائيل در منطقه وجود نخواهد داشت و آمريکا دچار فروپاشي شده و جهان مي تواند در آن سال، تحقق شعار مرگ بر آمريکا را جشن بگيرد.

پي‌نوشت:

1- نهج البلاغه، خطبه 20

http://www.resalat-news.com/Fa/?code=235792

ش.د9504516


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات