صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۴۰

از گسترش روابط تا انتقاد شدید

1ـ گسترش روابط سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به حوزه نظامی
روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی به نقل از یک تاجر اروپایی از تلاش عربستان برای خرید برخی سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی خبر داده است. این تاجر اروپایی مقیم «ریاض» پایتخت عربستان، خبر داده است که سعودی‌ها در حال بررسی خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» هستند؛ سامانه‌ای که ساخت شرکت «رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» است. این روزنامه صهیونیستی که مدعی است خبر خود را از روزنامه «باسلر زایتونگ» سوئیس دریافت کرده، در ادامه آورده است کارشناسان نظامی سعودی، فناوری نظامی رژیم صهیونیستی را در ابوظبی، پایتخت امارات مشاهده و بررسی کرده‌اند. طبق این گزارش، همکاری اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی با وجود اینکه دو طرف روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، پیشرفت جهشی داشته و عاملی که آنها را به همکاری گسترده نظامی کشانده، هراس مشترک دو طرف از ایران است. برخی گزارش‌های خبری حاکی است، این خرید عربستان با دو هدف دنبال می‌شود؛ ابتدا نزدیکی و همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی و دوم در امان ماندن از موشک‌های ارتش یمن.

2ـ انتقاد شدید از انعکاس نادرست سخنان آیت‌الله جوادی‌آملی

حجت‌الاسلام جعفریان، مسئول دفتر آیت‌الله جوادی‌آملی از مراجع معظم تقلید، درباره سخنان اخیر آیت‌الله جوادی‌آملی که در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، توضیح داد: این سخنان در دیدار وزیر کار بوده و صدر و ذیلی داشته؛ اما متأسفانه رسانه‌ها گاهی کار بدی کرده و یک قسمت از سخنان یک عالم یا شخصیت را که می‌توانند بهره‌برداری کنند، انعکاس داده و همان را پخش و تیتر می‌کنند. وی با بیان اینکه آیت‌الله جوادی‌ نزدیک 40 دقیقه صحبت کردند، گفت: ایشان در اثنای صحبت اشاره‌ای به وضعیت اقتصادی و مدیریتی، اختلاس، رشوه و فساد اداری داشته و با استناد به آیه‌ای از قرآن فرمودند که خدای متعال با کسی تعارف ندارد و تأکید کردند، مردم دشواری‌های اوایل انقلاب و جنگ هشت ساله و بمباران شهرها را تحمل کردند، اما همین مردم، اختلاس، حقوق‌های نجومی و بی‌عرضگی را تحمل نمی‌کنند.

3ـ مردم از عملکرد اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای اول شهر تهران در گفت‌وگو با روزنامه شرق، اذعان کرد که مردم نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند. وی همچنین به حاشیه‌های این روزهای شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: وقتي که احزاب سياسي با آن وضع فجيع فهرست شوراها را بستند، از نظر من حذف نخبگان بود، درباره شهردار تهران نبايد بگذاريم اين اتفاق تکرار شود؛ يعني نبايد اتفاقي بيفتد که عناصر دست دوم دولت يا حزبي وارد شهرداري شوند. شهردار کسي است که بايد کابينه تشکيل بدهد. برنامه داشته باشد...، توصيه اول من اين است که شرايط را به سمتي نبرند که جوي از نااميدي را به جامعه شهري القا کنند. ما الآن در شرايط خوبي نيستيم. هم اصلاح‌طلبان و هم دولت تحت فشار قرار دارند.

4ـ در یک سال گذشته کاری صورت نگرفته است!

«پروانه سلحشوری»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با انتقاد از عملکرد دولت گفته است: در این یک سال کاری صورت نگرفته که بتوانیم از آن دفاع کنیم. او با بیان اینکه در عین حمایت از دولت، نقدهایی هم داریم و بارها هم اعلام کرده‌ایم، گفت: آقای روحانی پیش از انتخابات وعده‌هایی داده‌اند که انتظار می‌رود مسئولیت آنان را بر عهده بگیرد و پیگیر آنان باشد، به هر حال ایشان نباید وعده‌هایی می‌دادند که خارج از مسئولیت‌شان است. پس اگر وعده‌ای داده‌اند، باید عمل کنند. نماینده مردم تهران تأکید کرد: بارها به دولت گفتیم تیم اقتصادی خوب چیده نشده، چرا دولت تیمی را به کار می‌برد که توانایی ندارد؟ آیا آقای روحانی نمی‌توانست یک تیم کارآمدتر با خود همراه کند؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات