صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۱۰۷۷۸

از گفتاردرمانی تا گناه بزرگ

1ـ دست ردّ بیل گیتس بر سینه دونالد ترامپ!
بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت که روابط خوبی با حزب جمهوریخواه آمریکا دارد، پیشنهاد ترامپ برای بر عهده گرفتن پست مشاور علمی او را رد کرده بود. به گزارش «ورج»، ترامپ قبلاً به بیل گیتس پیشنهاد کرده بود، پست یاد شده را بر عهده بگیرد، اما بیل گیتس با این استدلال که اگر چنین کاری بکند، نمی‌تواند از وقتش به خوبی استفاده کند، حاضر به قبول این سمت نشده بود. گویا نشست بین ترامپ و بیل گیتس در این زمینه در ماه گذشته برگزار شده بود. پس از رد این پیشنهاد از جانب بیل گیتس، پست یادشده کماکان خالی است و ترامپ هنوز در جست‌وجوی کسی است که بتواند وی را به عنوان مسئول سیاست‌گذاری اداره علوم و فناوری کاخ سفید منصوب کند. البته بیل گیتس خود یک شخصیت علمی محسوب نمی‌شود، اما وی از حدود دو دهه قبل بنیاد بیل و ملیندا گیتس را تأسیس کرده که بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های علمی و تحقیقاتی مختلفی را تأمین می‌کند. این طرح‌ها در زمینه‌های گوناگونی، مانند تغییرات آب‌وهوایی، مقابله با بیماری‌های عفونی و غیره اجرا می‌شوند.

2ـ دوران گفتار درمانی تمام شده است

روزنامه اصلاح‌طلب «آرمان» با انتقاد از عملکرد دولت در مطلبی نوشت: «بخشی از بحران ارزی در کشور توطئه دشمنان و مخالفان است؛ اما باید قبول کرد که بخش دیگر این بحران به عملکرد اقتصادی دولت برمی‌گردد. امروز بحث اقتصاد کشور، بحث اشتغال جوانان و بحث معیشتی مردم از نکات حائز اهمیت است و ما نمی‌توانیم این موضوعات را نادیده بگیریم. متأسفانه؛ در مباحث سیاست داخلی ما شاهد هستیم که شخص آقای روحانی هر روز سوژه‌ای جدید درست می‌کنند. ایشان در سخنرانی‌های خود به مسائلی می‌پردازند که حاشیه‌ساز و بحث برانگیز بوده و برای مدتی خوراک رسانه‌ها و جامعه باشد. البته عده‌ای بر این باورند که این رفتار نوعی استراتژی سیاسی است تا با طرح این‌گونه مسائل جامعه را از مطالبات خود منحرف سازند. باید این حقیقت را پذیرفت که دوران گفتاردرمانی تمام شده است و اکنون زمان عملگرایی است.»

3ـ گناه بزرگ برخی از مسندنشینان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی با عنوان «گناه مضاعف» در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، ضمن اشاره به کوتاهی برخی از دولتمردان در انجام وظایف خود، توصیه کرد، برای پیشرفت کشور افراد شایسته‌تری به کار گرفته شوند. محسن رضایی این‌گونه نوشت: «اگر دولتمردی صندلی مسئولیت را به اشتباه اشغال کرده باشد، گناه کرده و ضمن توبه باید سریعاً کنار رود؛ حال آنکه اگر بماند و از کسانی نیز که بهتر از او می‌فهمند و کار می‌کنند، استفاده نکند؛ گناه بزرگ دیگری مرتکب شده است. اداره کشور، امانتی الهی است. کشف ناتوانی آدم‌ها هم کار سختی نیست. هم روش‌های علمی دارد و هم از زبان مردم می‌شود به آن پی برد.»

4ـ این شرایط تداعی‌گر شورای اول است

روزنامه «آفتاب یزد» از رسانه‌های نزدیک به رئیس دولت اصلاحات در مطلبی با ابراز نگرانی از وضعیت شورای شهر تهران و اتفاقات پیرامون آن نوشت: «امروز شرایط (شورای شهر) تداعی‌گر روزهای تلخ شورای شهر اول اصلاح‌طلبان است و این بار هم پای کارگزاران در میان است. حزبی که در لحظات حساس گاه آنچنان تکروی می‌کند که کشتی جناح چپ را غرق در امواج سیاست ایران کرده...کارگزارانی‌ها در جریان شهرداری چند صباحی است بر طبل تفرقه میان اصلاح‌طلبان می‌کوبند؛ از اعمال فشارها و ترغیب نجفی به استعفا و حمله به رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، محمدرضا عارف گرفته تا تلاش برای تحمیل شهردار جدید.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات