صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۲۵

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 مرداد

تازه‌ترین خبرهای رسیده نشان می‌دهد، با تصمیم جدید رئیس‌جمهور بناست عبدالناصر همتی جایگزین ولی‌الله سیف و رئیس کل بانک مرکزی شود. گفتنی است، عبدالناصر همتی پیش از این ریاست بیمه مرکزی را بر عهده داشت و اکنون سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین است. همتی درباره صحت و سقم این خبر اظهار داشت: این تصمیم از سوی رئیس‌جمهور گرفته شده ولی هنوز نهایی نشده است. گفته می‌شود حکم نهایی امروز پس از جلسه هیئت وزیران صادر خواهد شد. همچنین گفته می‌شود قرار است علی طیب‌نیا، جایگزین محمدباقر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه شود.
عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: «تلگرام هرگز رفع فیلتر نخواهد شد. شایعه بی‌اساس رفع فیلتر تلگرام که به منظور تنفس مصنوعی به پیکر نیمه‌جان این شبکه هر از چند گاهی منتشر می‌شود، نمی‌تواند روند مهاجرت مردم به پیام‌رسان‌های داخلی را متوقف کند. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده نزدیک با برطرف شدن برخی موانع، مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی تکمیل شده و گام بلندی در تحقق شبکه ملی اطلاعات برداشته خواهد شد.»
حسین مقصودی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: دولت و مجلس رویکرد مثبتی در جلوگیری از به‌کارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی دارند. طبق آمار غیر رسمی حدود 17 استاندار، نزدیک به 80 معاون استاندار و 1200 مدیر بازنشسته باید از پست‌های مدیریتی خود کنار روند. البته مدیران بازنشسته لابی‌های بسیاری در مجلس برای جلوگیری از تصویب این قانون صورت داده‌اند؛ اما مجلس تحت تأثیر این فضا قرار نگرفت.
به دنبال شکایت دولت جمهوری اسلامی ایران علیه دولت آمریکا، رئیس دیوان بین‌المللی دادگستری طی نامه‌ای رسمی خطاب به پمپئو، وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام زمان رسیدگی به شکایت دولت ایران درباره بازگشت یکجانبه تحریم‌های دولت آمریکا، تأکید کرد: از هر گونه اقدام جدید اجتناب کنید و شرایط را تغییر ندهید.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در جمع کهنه‌سربازان آمریکایی در شهر کانزاس گفت: «من آمریکا را از توافق هسته‌ای یکجانبه و وحشتناک ایران خارج کردم و ایران دیگر آن کشور سابق نیست.» ترامپ اضافه کرد: «باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، اما آماده توافق واقعی هستیم، نه توافقی که توسط دولت قبلی حاصل شد و فاجعه بود.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات