صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۱۱۶۵۴

حرف روز/ حکمرانی غیرمسئولانه

مرکز اطلاعات آمریکا به تازگی گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است هکرهایی از ایران با قدرت فوق‌العاده سایبری خود حملات موفق سایبری علیه آمریکا و عربستان به اجرا گذاشته‌اند[...]
پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی
یادداشت: مرکز اطلاعات آمریکا به تازگی گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است هکرهایی از ایران با قدرت فوق‌العاده سایبری خود حملات موفق سایبری علیه آمریکا و عربستان به اجرا گذاشته‌اند. بی‌آنکه درصدد راستی‌آزمایی این گزارش باشیم، در ذیل برخی از مواردی را که به ایران نسبت داده شده است، برمی‌شماریم: 1‌ـ فضای سایبری می‌تواند به ایران این توانایی را بدهد که شکاف تکنولوژیک خود با کشورهای غربی را پایین بیاورد. 2ـ گزارش این نهاد همچنین می‌گوید متحدان آمریکا نیز برای به دست آوردن اسرار تجاری و تکنولوژی‌های آمریکایی حملات سایبری انجام داده‌اند. 3ـ این گزارش می‌گوید هکرهایی از ایران اطلاعات ارزشمندی را با حمله به نهادهای دانشگاهی آمریکا به دست آورده‌اند. 4ـ گروه‌های هکری از ایران با رخنه در وبگاه‌ها و حملات فیشینگ، شرکت‌های هوانوردی و فضانوردی آمریکایی را هدف گرفته‌اند و... .
این ادعاها علیه ایران در حالی عنوان می‌شود که آمریکا و رژیم صهیونیستی به صورت هماهنگ با شرکت‌های صنعتی از جمله زیمنس در سالیان گذشته حملات هکری گسترده‌ای علیه فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران داشته‌اند که بنابر اعترافات خودشان توانسته‌اند صدماتی به این مراکز وارد کنند. این اعترافات حاکی از آن است که فضای سایبر چگونه می‌تواند امنیت ملی کشوری را در اوج یا حضیض ذلت قرار دهد. آمریکا از اکنون در این تفکر است که اگر ایران به منزله یک قدرت سایبر قد علم کند، می‌تواند به صورت نامحسوس هژمونی آمریکا را بی‌اثر کند؛ اما در داخل کشور هیچ‌گونه برنامه‌ای برای اقتدار در حوزه سایبری وجود ندارد و آن‌گونه که آمریکا اظهار جزع و فزع در اقتدار سایبری ایران می‌کند، متأسفانه مسئولان ما سرزمین گسترده سایبر را که چندین برابر ایران وسعت و مرز دارد، در اختیار نامحرمان و دشمنان قرار می‌دهند.
بیش از دو سال است که همه نهادهای اجرایی، تقنینی، مجازی و فرهنگی کشور جلسات مختلف برگزار کرده‌اند تا نسبت به یک پیام‌رسان، موضعی واحد داشته باشند؛ اما متأسفانه دولت با پشت پا زدن به همه تصمیمات، فرصت‌هایی را برای دور زدن این قانون در اختیار افرادی قرار می‌دهد که عدم حکمرانی در فضایی را نشان می‌دهد که ایفای نقش در آن لازمه حکمرانی آینده در عرصه سرزمینی و جهانی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات