صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۲۷۱۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 2 آبان

مهرداد بائوج‌لاهوتی، عضو فراکسیون مستقلین مجلس از تهیه استفساریه مربوط به شهردار تهران با ۱۳۰ امضا خبر داده است. در متن این استفساریه، آمده است: «آیا شهردار تهران با توجه به اصلاحیه جدید قانون منع به کارگیری ‏بازنشستگان از سمت خود باید خداحافظی کند یا خیر.» ‏ استفساریه مذکور به ۱۴۰ امضا نیاز دارد. در همین راستا، گفته می‌شود جمعی از نمایندگان با تهیه طرحی دو فوریتی خواستار ‏افزایش استثناء‌های قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شده بودند.
دکتر کوروش فرزین، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: در سطح استان تهران ماهیانه ۳۸۰ هزار نسخه دارویی تجویز می‌شود. فرزین با بیان اینکه حدود ۶۶۴۲ مؤسسه طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۰۹ بیمارستان دولتی و خصوصی طرف قرارداد در سطح استان تهران هستند، بر همین اساس در سطح استان تهران هیچ مشکل دسترسی به مراکز طرف قرارداد نداریم.
سعود القحطانی، مشاور در مقام وزیر ولی‌عهد عربستان سعودی پس از ورود جمال خاشقجی به کنسولگری عربستان در استانبول با او تماس ویدیویی داشته است. القحطانی به خاشقجی پرخاش کرده و روزنامه‌نگار منتقد محمدبن‌سلمان نیز واکنش مشابهی نشان داده است. منابع آگاه به رویترز گفته‌اند، مشاور ارشد ولی‌عهد عربستان به عوامل خود در کنسولگری گفته است: «سر این سگ را برام بیارید!»
علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: آمریکا بدترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال می‌کند؛ اما دولتمردان به برندهای آمریکایی «پپسی» و «کوکاکولا» در کشور اجازه فعالیت می‌دهند. در این زمینه نیاز است چنین برندهای وارداتی از صحنه رقابت محو شوند و از شرکت‌های داخلی حمایت مناسب صورت گیرد.
اطلاعات اولیه بر پایه جزئیات معاملات انجام شده در مهر ماه سال جاری در بازار مسکن مناطق گوناگون پایتخت که فعلاً در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران منتشر شده است، از کاهش ۹ تا ۱۲ درصدی حجم معاملات انجام شده در ماه گذشته در مقایسه با شهریور ماه خبر می‌دهد.
صادرات نفت بخش خصوصی با سازوکار شفاف و استفاده از ظرفیت‌ داخلی برای تولید ارزش‌افزوده از جمله سناریوهای پاتک ایران به تحریم‌های نفتی آمریکا خواهد بود که به زعم تحلیلگران خارجی تا آبان ماه حلقه‌ آن تنگ‌تر می‌شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات