صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۱۲۹۷۲

از گله‌مندی اصلاح‌طلبان تا بازگشت سفیر دانمارک

1ـ نامزد اصلاح‌طلبان برای 1400 کیست؟
«الیاس حضرتی» با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نسبت به دولت گله‌مند شده‌اند، گفت: «ضمن حمایت کلی و کلان از دولت، در مباحث و تصمیمات مختلف به دولت نقد‌های جدی دارند و این نقد‌ها را در برخی مواقع به ‌صورت علنی می‌گویند.» وی افزود: «بنده معتقدم دولت انگیزه، تحرک و تلاش لازم را از خودش نشان نمی‌‌دهد و به یک دولت بی‌حس تبدیل شده است، برای نمونه، چهار وزیری که به تازگی به مجلس معرفی شدند و رأی اعتماد هم گرفتند، برخی‌شان نمی‌توانند بار سنگین وزارتخانه‌ها را به‌دوش بکشند و در حد دولتمرد نیستند.» قائم‌مقام حزب اعتماد ملی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی در انتخابات 1400 گفت: «آقای لاریجانی یک انسان شایسته و لایق و توانمند است؛ ولی باید دید در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد. روند کلی این است که اصلاح‌طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. تا آنجایی که من خبر دارم، آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود، آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید و علاوه بر اینها نفرات دیگری هم هستند.»

2ـ به آمریکا تفهیم کردیم در برابر ایران نمی‌ایستیم
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: عراق اجازه هیچ دیکته‌ای از سوی آمریکا درباره هر پرونده‌ای از جمله تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌دهد. وی گفت: آمریکا می‌خواهد تحریم اعمال کند. این به خودش مربوط است. تصمیم‌هایی که آمریکا گرفته است سازمان مللی نیست و ما بخشی از این منظومه نیستیم. عادل عبدالمهدی اعلام کرد: توانستیم به آمریکا موضع خود را تفهیم کنیم که به هیچ کشوری گزند نمی‌رسانیم. به طرف آمریکایی گفتیم اگر آنها طرح و برنامه‌ای دارند، این امکان برای شما وجود دارد که این طرح را با عراق بررسی کنید؛ اما در عین حال به اطلاع طرف آمریکایی رساندیم که خواهشا به ما دستور ندهید، چرا که مخالف دیکته‌های شما هستیم و دیکته‌های شما را نمی‌پذیریم. عراق قدرتی مانند آمریکا ندارد؛ اما ضعیف و تسلیم شده نیز نیست. 

3ـ سفیر دانمارک فردا به تهران باز می‌گردد
«آندره سامئولسن» وزیر خارجه دانمارک روز گذشته اعلام کرد سفیر این کشور در راستای تقویت دیپلماسی و همکاری نزدیک با شرکای اروپایی به تهران بازمی‌گردد. دانمارک چندی پیش جمهوری اسلامی ایران را به برنامه‌ریزی برای ترور اعضای گروهک الاحوازیه در خاک این کشور متهم کرد. سرویس امنیتی دانمارک در همین زمینه نیز یک تبعه ایران را دستگیر کرد. دانمارک سپس سفیر ایران در کپنهاگ را احضار کرد و سفیر خود در تهران را برای مشاوره به کشور فرا خواند. این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این مسئله گفته بود ایران نیز خواستار روشن شدن پرونده حمله تروریستی در دانمارک است و این آمادگی را دارد که با مقامات امنیتی دانمارک در این زمینه همکاری کند.

4ـ حمایت از بن‌سلمان برای آمریکا مضر است
«لیندزی گراهام»، سناتور ارشد جمهوریخواه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به سود منافع امنیت ملی ما نیست که از قتل فجیع آقای جمال خاشقجی چشم‌پوشی کنیم. قویا معتقدم حمایت دو حزبی گسترده‌ای برای تحریم سعودی‌ها وجود دارد.» وی با تأکید بر اینکه به احتمال زیاد برخی از اعضای خاندان سلطنتی آل‌سعود نیز جزء افرادی هستند که تحریم خواهند شد، توضیح داد: «این اقدام وحشیانه تمام معیارهای مدنی را نقض کرده است.» این سناتور ارشد آمریکایی افزود: «با اینکه عربستان سعودی یک متحد استراتژیک (برای واشنگتن) است؛ اما رفتار ولی‌عهد سعودی (محمدبن‌سلمان) در موضوعات گوناگون، نشان داده او احترامی به این رابطه نمی‌گذارد و از نظر من او را به عاملی بسیار مضر تبدیل کرده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات